Výtah z výsledků a srovnání průzkumů 03/2009 a 07/2009 pro Centrálu cestovního ruchu Východní Moravy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Skupina 1 Vize přestane být snem… KONCEPCE REVITALIZACE MĚSTA AŠ.
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Prodej zážitků a turistických atraktivit na Broumovsku v praxi Barbora Brandejsová ck.broumovsko s.r.o.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Otázky a odpovědi Sekce veřejných knihoven SKIP
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Nástroje a prostředky CCR VM k podpoře cestovního ruchu Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s. Výroční konference cestovního.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
ČISTÉ BOTY NA KAŽDÉM KROKU HEUTE CZ, s.r.o.. O nás Co nabízíme Program SHINE & GO Naše zařízení.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Tourism X Games Zimní Tourism X Games OBSAH 1)Kdo jsme 2)Zimní a Letní Tourism X Games )Řekli o Tourism X Games 4)Pozvání na Zimní Tourism.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
2 Marketingové koncepce
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Národní program podpory cestovního ruchu
Pojďte s námi uspořádat jednu z největších sportovních akcí tohoto roku v kraji Vysočina..
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Ing. Kateřina Lichtenberková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Marketing 6 Nástroje propagace.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Název vzdělávacího materiálu
Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vízum a vízové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Název vzdělávacího materiálu
Ekonomika– národní hospodářství
Význam utkání v sportovních hrách
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kvadratické nerovnice
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Agroturistika a podnikání na venkově
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Život bez střeva , Praha.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výtah z výsledků a srovnání průzkumů 03/2009 a 07/2009 pro Centrálu cestovního ruchu Východní Moravy

Nejznámější oblastí Moravy i nadále zůstávají Beskydy, které takto označilo 48 % dotázaných. Srovnání průzkumů z 03 a 07/2009 ovšem poukazuje na 12 % pokles znalosti. Druhou nejznámější oblastí (13 % známost) a zároveň oblastí s největším nárůstem známosti jsou Luhačovice, kde byl zaznamenán 5 % nárůst znalosti. Naopak 8 % pokles znalosti ve srovnání stejných období, byl zaznamenán pro oblast Valašska. Komentář: Tyto změny mohou být vyvolány úrovní služeb a předpokládané inklinaci návštěvníků Východní Moravy ke kompletním službám a s nárůstem trendu tzv. „zdravého životního stylu“ a „wellnes“, s nimiž bývají spojeny služby a programy v nabídce lázní a velkých hotelů. Závěr/doporučení: Beskydy mohou být používány pro propagaci i ostatních regionů Východní Moravy, kvůli své kvantitativní síle z hlediska známosti regionu, doporučujeme však tuto oblast více reklamně podpořit kvůli klesajícímu trendu známosti. Známost Luhačovic je mírně rostoucí a může být na ní stavěno reklamní působení pro celou oblast Východní Moravy. Luhačovice mohou být využity pro reklamní aktivity CCRVM s vysokou pravděpodobností efektivity zásahu, právě kvůli rostoucímu trendu. Doporučujeme také pracovat na komplexnosti služeb a nabídky „wellnes“ i v ostatních oblastech Východní Moravy. 1. Největší spontánní znalost oblastí Moravy

Pět nejdůležitějších pojmů jen vzájemně mění svá pořadí důležitosti, mimo pojem Slivovice. Pojem Turistika zůstává na pátém místě. (1. Slivovice, 2. Folklór, 3. Příroda, 4. Víno, 5. Turistika). Komentář: Páté místo důležitosti pojmu turistika je velmi pozitivní. Ostatní pojmy mají silné historické a kulturní kořeny. Navíc je u pojmu Turistika zaznamenán ve srovnání obou sledovaných období, mírný růst. Naopak k největšímu poklesu pojmu spojovaného s Východní Moravou došlu u pojmu Víno, který je nyní na téměř stejné úrovni jako turistika. (Turistika 10,66 %, Víno 11,29 % - nelze přesně posoudit z důvodu přesnosti měření) Závěr/doporučení: Doporučujeme propagovat turistiku jako takovou, tedy nezdůrazňovat některé z odvětví (např. pěší, cyklo, atd.), ale využít synergii právě všech jejích odvětví. Doporučujeme Víno spojit ještě s dalšími turisticky atraktivními aktivitami, tento pojem již nemůže být podporován obecně jako takový, ale v synergii s ostatními. 2. Pojmy spojované s Východní Moravou

Ve srovnání zájmu o návštěvu oblastí: Slovácko, Zlínsko a Luhačovicko, Kroměřížsko a Valašsko došlo k největšímu nárůstu zájmu, a to o 10 %, o návštěvu Zlínska a Luhačovicka. Naopak ke stejnému poklesu zájmu, tedy o 10 % došlo u oblasti Slovácka. Zájem o návštěvu ostatních dvou oblastí (Valašsko a Kroměřížsko) zůstává na přibližně stejné úrovni na hranici přesnosti měření. Komentář: K nárůstu zájmu o návštěvu Luhačovicka a Zlínska zřejmě dochází z důvodu trendu zájmu o komplexní služby a „wellnes“, viz bod 1. Závěr/doporučení: Doporučujeme dosáhnout rovnoměrného rozložení zájmu o návštěvu všech čtyř oblastí, u důvodu dosažení maximální efektivity ve smyslu poměru: „cena/výkon“. 3. Zájem o návštěvu konkrétní oblasti Východní Moravy

Z výsledků červencového průzkumu vyplývá, že znalost log turistických oblastí je téměř vyrovnaná. Komentář: Vyrovnaný stav znalosti log,dle výsledků z července, se blíží stavu ideálnímu, není však dlouhodobě udržitelný. Předpokládáme, že nyní dojde k změnám znalosti. Závěr/doporučení: Doporučujeme využít vyrovnaného stavu znalosti log Moravy jako příhodný „startovní“ stav pro nárůst znalosti loga Východní Moravy. 4. Znalost log turistických oblastí Moravy červenec

V rámci průzkumu v 07/2009 bylo zjištěno, že nejvíce, tedy 48 % dotazovaných by si svůj pobyt na VM rezervovali pomocí internetu, dále 33 % telefonicky a 15 % přes cestovní kanceláře. Komentář: Pravděpodobně se jedná o reakci na možnost rezervace ubytování přímo ze stránek Východní Moravy ( Tento pozitivní fakt podporuje možnost okamžité reakce a návštěvy regionu Východní Moravy. Takovéto rozhodování bývá velmi efektivní, při složitějším způsobu rezervací dochází k úpadku zájmu. Závěr/doporučení: Rezervace přímo na stránkách Východní Moravy je velmi kladně hodnocena, doporučujeme blíže monitorovat počty rezervací z těchto stránek a s údaji dále pracovat ve smyslu podpory vybraných oblastí. 5. Rezervace pobytu na Východní Moravě

Kampaň zaregistrovalo o 11 % dotázaných více ve srovnání obou období, kdy byl prováděn průzkum. Celkově kampaň zaregistrovalo v 07/ % dotazovaných. Komentář: Nárůst svědčí o efektivním zaměření na cílovou skupinu. Další nárůst je dán opakováním kampaně ve smyslu návaznosti na předchozí, tedy synergickým efektem následných kampaní a výškou nákladů. Závěr/doporučení: Rozložení použitých médií a výše nákladů bylo správné a dostačující a nemělo by dojít do budoucna k jejich zásadním změnám či redukci. Pozn.: Zaregistrovaná média: Billboardy: 37 % TV: 18 % Noviny: 16 % Letáky: 11 % Časopisy: 9 % Rozhlas: 9 % 6. Registrace reklamní kampaně Východní Moravy

Marketingové komunikační aktivity v roce 2010 pro Centrálu cestovního ruchu Východní Moravy

Komunikační mix: léto 2010 Přehled aktivit: aktivní PR v průběhu roku 2010 = B2B a B2C, masmédia IC TOUR 2010: květen/září: 30 lokací celá Morava a Vysočina, východní, jižní, střední Čechy, část umístěna v nákupních centrech perfektní informační servis, ochutnávky, kontakty s IC v místě terénní kontakt s potencionálními návštěvníky Východní Moravy Obě aktivity jsou zajišťovány „in-house“ – specialisty CCRVM

Komunikační mix: léto 2010 TV RTA: květen – speciální pořad: koncept „Toulavé kamery“ nové záběry z jara 2010 TV RTA: květen – červen: spot obsahuje aktivní akvizici nových návštěvníků regionu

Komunikační mix: léto 2010 Rozhlasová kampaň: Kiss Hády, Petrov, Vysočina, Haná, Rubi, Apollo, Rádio OK umístění květen 2010 (60 spotů na každé stanici) Internetová kampaň: portál hypertext 160 znaků + logowww.idnes.cz umístění květen 2010

Komunikační mix: léto 2010 Tiskoviny: Materiály k podpoře cestovního ruchu v rámci regionu Východní Moravy CCR VM ve spolupráci se zástupci turistických oblastí připravuje veřejnou zakázku na zhotovení tiskovin.

Komunikační mix: léto 2010 Cyklomapa Východní Moravy: Cyklistická mapa stávajících a nových stezek v rámci regionu Východní Moravy CCR VM ve spolupráci se zástupci turistických oblastí připravuje veřejnou zakázku na zhotovení cyklistické mapy.

Komunikační mix: léto 2010 Mapa zážitků Východní Moravy: Další vydání populární mapy „toho nejlepšího“ z Východní Moravy CCR VM ve spolupráci se zástupci turistických oblastí připravuje veřejnou zakázku na zhotovení mapy zážitků.

Komunikační mix: léto 2010 Veletrhy (zajišťuje CCRVM a zástupci turistických oblastí): Časová osa tuzemských a zahraničních veletrhů ledenúnorbřezendubenkvětenčervenčervenecsrpenzáříříjenlistopadprosinec zahraniční veletrh tuzemský veletrh

Komunikační mix: léto 2010 Podpora významných kulturních a sportovních akcí (events): ledenúnorbřezendubenkvětenčervenčervenecsrpenzáříříjenlistopadprosinec

Komunikační mix: léto 2010 Podpora akcí: podpora nejvýznamnějších akcí v regionech Východní Moravy (např. Koncert pro Hostýn, Bikemarathon Drásal, Slovácké slavnosti vína a otevřených památek, Jízda králů Vlčnov, Dny horské cyklistiky na Valašsku, Vsetínský krpec, Otevírání pramenů v Luhačovicích, XV. Mezinárodní festival dechových a folklorních souborů, …atd.) obsahuje prezentaci adresy

Mediální data hlavní časová osa: ledenúnorbřezendubenkvětenčervenčervenecsrpenzáříříjenlistopadprosinec aktivní PR RTA TV rozhlas internet

Možnosti vstupu do projektů portál Východní Moravy = platforma spolupráce (zajišťuje CCRVM ve spolupráci s 19 IC zapojenými do editace portálu) příprava materiálů: CCRVM ve spolupráci se zástupci turistických oblastí (mapa zážitků, atd) Mapa zážitků

Děkujeme za pozornost