Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Opakování k maturitě.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Agregátní poptávka a nabídka
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Dnes fiktivně, zítra reálně.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Komplexní analýzy.
Strategický management
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategický management
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Strategický management
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Tržní prostředí.
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Finanční řízení podniku 1. př
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Analýzy a strategie Analýzy. SWOT Heuristika PEST a SLEPT.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Portfolio analýza Model GE
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Transkript prezentace:

Podnik Typologie a efektivnost Cíle

Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost  Kapitálové Spol. s ručením omezeným Akciová společnost Družstvo Státní (veřejné) podniky Neziskové organizace

Podle sektorů (1) Veřejný Soukromý Smíšený

Podle sektorů (2) Primární (statky z přírody) Sekundární (zpracované statky) Terciální (nevýrobní, služby)

Podle sektorů (3) Zemědělství Průmysl Služby Více: odvětvová klasifikace ekonomických činností (OKEČ)

Podle velikosti Malé Střední Velké

Podle VF Pracovně náročné Investičně náročné Materiálově náročné

Životní cyklus podniku Založení Růst Stabilizace Krize Zrušení, zánik

VF v podnikové ekonomice Dispozitivní VF (řídící práce)  Originální (vlastníci)  Odvozená (manažeři) Elementární VF  Výkonná práce  Dlouhodobý hmotný majetek  Materiály

Cíle firmy Závisí na hospodářském vývoji  Svět  Národní ekonomika  Odvětví Konkurence Vkus, kultura, zvyklosti a trend Očekávání, stabilita

Cíle firmy Strategické Taktické Operativní

4 pilíře Trh Pracovníci Hospodářský výsledek Image

Strategická analýza Rozbor trhu Analýza konkurence Analýza vlastní pozice

Analýzy SWOT PEST SLEPT ABC Portfolio analýza Analýza životního cyklu produktu

Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení

PEST analýza Strategický audit vlivu makrookolí Political, Economic, Social Technological analysis Analýza Politických Ekonomických Sociálních Technologických faktorů

SLEPT analýza Social (S): sociální faktory Legal (L): právní a legislativní faktory Economic (E): ekonomické faktory Policy (P): politické faktory Technology (T): technologické faktory

Politické faktory Politická stabilita Složení, stabilita, orientace a politika vlády Politicko-ekonomické faktory Postoj vůči privátnímu sektoru Postoj vůči investicím Podpora umění a kultury

Ekonomické faktory Základní hodnocení makroekonomické situace Kupní síla Míra inflace, úrokové míry, výše HDP, HDP / obyv., vývoj, trend Měnová stabilita, měnové kurzy Spolupráce se soukromým sektorem Přístup k finančním zdrojům, dostupnost a formy úvěrů, náklady na úvěr Podpora podnikání, soukromé investice Daňové faktory výše a vývoj daňových sazeb, DPH, cla Náklady na pořízení, provoz

Sociální faktory Demografický vývoj populace Životní styl a úroveň, změny životního stylu Kulturní faktory Volný čas a jeho trávení Zvyklosti, tradice Celospolečenské jevy Rozdělení příjmů Pracovní síla Úroveň vzdělání

Technologické faktory Dostupnost potřebných technologií, obecná technologická úroveň Vládní podpora R&D Změny technologie Rychlost morálního zastarání Nové možnosti SW Nové technologické aktivity Internet, mobilní sítě

Legislativní a právní faktory Existence a funkčnost zákonných norem  Obchodní právo  Autorské právo (IT)  Daňové zákony Předpisy EU Připravované změny v legislativě Funkčnost soudů, vymahatelnost práva Úroveň byrokracie Rozpočtové určení daní

Heuristika Matematické, statistické a optimalizační metody Pragmatické metody Heuristika

Portfoliové modely Analýza Strategie Matice BCG  Boston Consulting Group Matice GE  General Electric

Kumulované funkce Atraktivita trhu Velikost trhu Roční míra růstu trhu Historie vývoje zisku Síla konkurence Technologické požadavky Zranitelnost nestabilitou finančních trhů Společensko-politické a právnáí aspekty Tržní síla Tržní podíl Kvalita Reputace jména, značky Distribuční síť Efektivita propagace Výrobní kapacita Efektivita Náklady na produkci R&D Management a lidé

Realizace cílů Obsah – čeho dosáhnout Čas – kdy Věcná dimenze – VF a finanční prostředky Odpovědnost za realizaci – kdo Komplementární charakter cílů Splnitelnost

Prostor pro vaše otázky ?

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky zaměstnanců © Radka Johnová, 2015