Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Život na Zemi.
Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Charakteristika ekosystému
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Registrační číslo projektu:
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Vztahy mezi organismy.
Potravní pyramida, potravní řetězec
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada28 AnotaceVyučovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiálu VY_32_INOVACE_21_10 Název materiáluEkosystém.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu Pracovní list slouží k zopakování a doplnění učiva. Vyhledávání informací motivuje žáky k zájmu o.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Projevy života, třídění organismů
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Digitální učební materiál:
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Digitální učební materiál:
Digitální učební materiál:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
Digitální učební materiál:
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Digitální učební materiál:
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:III-2_TV_60-Var Název DUM: Ekosystém Operační systém:Windows XP Professional Autorský software:MS PowerPoint 2007 Autor:Mgr. Blanka Vařeková Škola:ZŠ nám. Svobody 3, Šternberk Vytvořeno:1. červen 2012

Poznámky pro výuku: Předmět:Přírodopis Téma:Životní prostředí Název:Ekosystém Třída:ZŠ - II. stupeň, 9. ročník Anotace: Výraz – ekologie, fotosyntéza Potravní řetězec Ekologické katastrofy

Ekologie

Ekologie – práce ve dvojici Co si představujete pod pojmem ekologie? Co můžeme řadit mezi ekologické katastrofy? G8E G8E

Potravní řetězec = potravní závislost potravní řetězec je tvořený těmi druhy organismů, které jsou na sobě postupně závislé výživou Např.: přenos potravy od primárních producentů (zelené rostliny) přes konzumenty (1. řádu – býložravci, 2. řádu – masožravci a všežravci); konečným článkem často bývá člověk bylina - saranče - ještěrka - liška tráva - hraboš - poštolka řasy - perloočky - ryby - dravé ryby - tuleň - člověk řasy - býložravé ryby - dravé ryby - tuleň - lední medvěd - člověk

v=XyByhvI2skg v=XyByhvI2skg potravní řetězec rozkladný: vede od odumřelé organické hmoty přes četné následné rozkladače až k mikroorganismům; Např. uhynulý zajíc - organismy živící se na mrtvých tělech (hrobaříci, bakterie) potravní řetězec parazitický: zdrojem potravy je hostitel, dále parazit a vrcholovým konzumentem je jeho hyperparazit; tělo se zmenšuje a početnost se zvyšuje člověk - klíště obecné

Fotosyntéza Fotosyntéza je složitá biochemická reakce, při níž v zelených rostlinách – za přítomnosti chlorofylu a působením světla – vznikají z vody a oxidu uhličitého ústrojné (organické) látky a kyslík.

Zjednodušené schéma koloběhu dusíku

Použitá literatura a zdroje: aplikace PowerPoint 2010 ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk; VÍTEK, Jan. Přírodopis 4 pro 9. ročník ZŠ, Mineralogie a geologie. Praha: SPN, 1998, ISBN Obrázky: KARELJ. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VBHUBENY. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: EISMCSQUARE. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: MAŇAS, Michal. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: