Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Podstatná jména.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Odraz světla na rovinném zrcadle
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název projektu: Moderní škola
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informatika – Grafika.
Hrajeme si na fotografa
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
VY_32_INOVACE_
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu

Škola: Základní škola Mánesova Otrokovice p. o. Autor: Ivana Řezníčková Předmět: Výtvarná výchova 6. a 7. ročník Anotace: Materiál slouží k seznámení se základními funkcemi fotoaparátu, který budeme využívat při vytváření animovaných filmů a při výuce výtvarné výchovy. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní informace

Metodický pokyn Popis práce s materiálem  Materiál je určen pro práci s fotoaparátem a iPady Přílohy  Didaktická příprava - osobní adresář vyučujícího Očekávání a cíle  Dle didaktické přípravy

ZÁKLADNÍ NASTAVITELNÉ PARAMETRY : Mezi základní parametry, které lze ve fotoaparátu nastavit, patří: CITLIVOST SNÍMACÍHO ČIPU ( ISO) DÉLKA UZÁVĚRKY objektivu CLONA objektivu Na dalších slidech si vysvětlíme jednotlivé pojmy podrobněji.

CLONA ZÁKLADNÍ NASTAVITELNÉ PARAMETRY : Clona u fotoaparátu dělá přesně to, co říká její název, cloní. V podstatě jde o nastavitelnou mechanickou překážku, která umožňuje měnit množství světla, které dopadne při expozici (doba, po kterou se na CCD čip pouští světlo). To znamená, že pokud máme nastavenou ve fotoaparátu velkou clonu, na čip dopadne méně světla a fotografie bude tmavší, a naopak, jestliže nastavíme malou clonu, na čip dopadne více světla a fotografie bude světlejší. Druhý efekt, který clona vyvolává je mělkost (pro malou clonu) a hloubka (pro velkou clonu) ostrosti obrazu.

Mělkost ostrosti znamená, že pokud zaostříme na určitý předmět, tak jeho pozadí bude rozmazané a naopak hloubka ostrosti znamená, že pokud zaostříme na určitý předmět, tak i pozadí toho předmětu zůstane na fotografii ostré.

Na této fotce je vidět, že přestože jsou brýle a kapesníky jen kousek za skleničkou, díky nastavení nízké clony nejsou tyto předměty zabrány ostře. To zdůrazní skleničku – hlavní předmět kompozice.

Zdroje Archiv autora Školní fotoaparát