AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce12. 3. 2012 Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
Advertisements

HYDROXIDY AutorMgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření Datum ověření ve výuce Ročník8. ročník Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborChemie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
váženímVáhy: -závažové, běhounové, sklonné, sdružené, deformační, elektromagnetické, … Další váhové systémy: - jeřábové, zásobníkové, pásové, můstkové,
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaElektrické vlastnosti.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hmotnost a její jednotka Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hmotnost
zpracovaný v rámci projektu
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_46_HMOTNOST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Změny skupenství látky
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přírodní zdroje na Zemi
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
VY_32_INOVACE_
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Hmotnost.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota-výpočet objemu
Výpočet hmotnosti tělesa
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B29Fy6_Hmotnost 1
Transkript prezentace:

AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření Název výukového materiáluHmotnost IdentifikátorVY_32_INOVACE_PreJa15 Anotace Prezentace určená ke shrnutí učiva o hmotnosti, k opakování učiva.

HMOTNOST „Kolik váží?“

Hmotnost Je fyzikální veličina, kterou značíme m. Vyjadřuje množství látky v tělese. Čím se liší obrázek a od obrázku b?

Jednotky hmotnosti Základní jednotkou hmotnosti je kilogram kg. Mezinárodní prototyp 1 kilogramu je válec ze slitina platiny a iridia, uložený v mez. ústavu pro míry a váhy v Sévres u Paříže.

Další jednotky tuna 1 t = kg gram 1 g = 0,001 kg miligram 1 mg = 0, kg V běžném životě se setkáváme s dekagramem (1 dag = 10 g) a metrickým centem ( 1 q = 100 kg). Ve fyzice se tyto jednotky nepoužívají.

Měření hmotnosti Hmotnost těles se měří s využitím gravitační síly. Pro měření se používají váhy. Váhy mohou využívat závaží např. váhy s miskami, praktičtější jsou váhy založené na protažení nebo ohýbání pružných těles. Ve fyzice hmotnost těles porovnáváme na rovnoramenných vahách.

Rovnoramenné váhy

Na rovnoramenných vahách měříme hmotnost tím, že porovnáváme hmotnost těles s hmotností závaží, kterou známe. Sada závaží:

Měření hmotnosti pevného tělesa Vážené těleso klademe na levou misku, závaží na pravou misku. Součet hmotností všech závaží na misce se rovná hmotnosti váženého tělesa.

Měření hmotnosti kapalného tělesa Při měření kapalného tělesa postupujeme: 1.Určíme hmotnost nádoby m 1 2.Určíme hmotnost kapaliny s nádobou m 2 3.Hmotnost kapaliny m vypočítáme m= m 2 – m 1

Použité materiály: Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, SPN Praha 1981 Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ, Nakladatelství Prometheus, spol. s. r. o Učebnice Fyzika pro 6. roč. ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2004 Obrázky – fitactiv.cz doplnkydomova.cz lentz-dualit..cz avicenna.cz donacky.cz Fyzika a chemie pro každého – Hmota a energie, Nakladatelství Václav Svojtka & Co., 1998