1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2012 a vazba na rozpočty obcí Miroslav Kalousek ministr financí 10. listopadu 2011.
Advertisements

Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Makroekonomická predikce (leden 2010) a dlouhodobý scénář
Fiskální cyklus – dekompozice salda Lukáš Lang – oddělení Fiskálních predikcí a makroekonomického modelování, MF ČR.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
1/6 Makroekonomické dopady fiskální politiky Aleš Krejdl.
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
1 Daň z nemovitostí: prostor pro reformu Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP Vysoká škola CEVRO Institut 18. února 2010.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Plnění Národního programu reforem Ing. Tomáš Zídek Ministerstvo financí ČR Odstraňování bariér konkurenceschopnosti EU a ČR.
Regionální politika ČR a EU 2 Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
Veřejné finance a penzijní systémy - klíčová východiska Státem provozovaný penzijní systém ve své stávající podobě je součástí veřejných rozpočtů váhově.
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Evropský semestr a posílená koordinace hospodářských politik v EU Jakub Mazur Oddělení 532 Hospodářská a finanční politika EU Prezentace pro seminář MF.
Základní varianta a citlivostní analýza k makroekonomickému scénáři.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Česká fiskální politika jako přizpůsobovací mechanismus
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
Financování regionálního školství
5. FISKÁLNÍ POLITIKA. Historie vývoje podílu vládních výdajů na HDP (%) Zdroj: Tanzi-Schuknecht (2000) Francie 17,027,629,034,646,149,855,0.
Financování kapitol státního rozpočtu II
ROZPOČTOVÝ VÝHLED ROZPOČET 2012 Sdružení tajemníků 24. září 2011 Špindlerův Mlýn.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Veřejné finance a podnikání Ing. Erik Geuss ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Ekonomika podnikání.
Návrh na změnu RUD (kompromisní návrh) Miroslav Kalousek, ministr financí ČR.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Veřejné finance Úvod do problematiky. Veřejné finance Vymezení VS Řízení VS.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Porada ředitelky Krajského úřadu JMK s tajemnicemi a tajemníky obecních úřadů obcí typu I, II, III Brno, 10. prosinec 2015.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
Změna systému financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji v roce 2016 v návaznosti na aplikaci pravidel veřejné podpory Ing. Jan Tuček
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací JMK
Rozvoj inovací v kontextu finančních možností českého zdravotnictví
Soustava veřejných rozpočtů
Fiskální politika Pavel Seknička.
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočet obce Černovice
VLIV ZÁKONA O ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI NA ZADLUŽOVÁNÍ OBCÍ
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Úvod do finanční vědy a financí
Reálné výdaje na složky HDP a jejich cenová úroveň ve srovnání s EU
Ministerstvo financí ČR červen 2011
Úvod do finanční vědy a financí
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Transkript prezentace:

1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004

2 Rozpočtové určení daní (RUD) od *bez SFDI, poplatků a pokut. Podle zákona o rozpočtovém určení daní (č. 243/2000 Sb.) RUD od

3 Dlouhodobý vývoj výnosů daní v ČR

4 Meziroční vývoj výnosů daní v ČR a výhled

5 Daňové příjmy samospráv podle zákona č. 243/2000 Sb.

6 NÁVOD VÝPOČTU DAŇOVÝCH PŘÍJMŮ MĚSTA, OBCE ……………... z dat výhledu r. 2005

7 Kritéria pro stanovení objemu vybraných dotací obsažených ve finančním vztahu státního rozpočtu k rozpočtům obcí

8 SOUHRN SPECIFIK NÁVRHU ROZPOČTU 2005 (pro samosprávy) očekává se růst daňových výnosů celkem cca o 10,5 %, tj. cca o 50 mld.Kč ke krajům je připravena novela RUD posilující jejich daňové příjmy cca o 56 mld.Kč (na novelu doplácí SR v r ,5 mld.Kč v roce ,6 a v r cca 5 mld.Kč) neschválením novely RUD v roce 2003 přišly učitelé na středních školách o cca 1 mld.Kč růst HDP se očekává ve výši 3,8 % ČR platí příspěvky do EU cca 31 mld.Kč, z toho 2/3 čerpají samosprávy cca 45 mld.Kč má ČR získat, avšak 15 mld.Kč jde povinně do zemědělství prioritami výdajů SR jsou věda a výzkum a vysoké školství a střední odborné školství zákon č. 243/2000Sb., o rozpočtovém určení daní zůstává pro obce stejný jako v roce 2002, 2003 a 2004 v dohledné době se předpokládá zavedení tzv. ekologických daní (zdanění el. energie apod.), otázkou je zda podíly získají do daňových příjmů také obce a kraje výhledově se počítá s regulací zadluženosti obcí v souvislosti s paktem stability a distribucí fiskálního rizika (dosud zadluženost samospráv cca 70 mld.Kč, z toho 50 % magistrátní města) úprava RUD pro obce připadá v úvahu reálně s účinností nejdříve od