1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004
2 Rozpočtové určení daní (RUD) od *bez SFDI, poplatků a pokut. Podle zákona o rozpočtovém určení daní (č. 243/2000 Sb.) RUD od
3 Dlouhodobý vývoj výnosů daní v ČR
4 Meziroční vývoj výnosů daní v ČR a výhled
5 Daňové příjmy samospráv podle zákona č. 243/2000 Sb.
6 NÁVOD VÝPOČTU DAŇOVÝCH PŘÍJMŮ MĚSTA, OBCE ……………... z dat výhledu r. 2005
7 Kritéria pro stanovení objemu vybraných dotací obsažených ve finančním vztahu státního rozpočtu k rozpočtům obcí
8 SOUHRN SPECIFIK NÁVRHU ROZPOČTU 2005 (pro samosprávy) očekává se růst daňových výnosů celkem cca o 10,5 %, tj. cca o 50 mld.Kč ke krajům je připravena novela RUD posilující jejich daňové příjmy cca o 56 mld.Kč (na novelu doplácí SR v r ,5 mld.Kč v roce ,6 a v r cca 5 mld.Kč) neschválením novely RUD v roce 2003 přišly učitelé na středních školách o cca 1 mld.Kč růst HDP se očekává ve výši 3,8 % ČR platí příspěvky do EU cca 31 mld.Kč, z toho 2/3 čerpají samosprávy cca 45 mld.Kč má ČR získat, avšak 15 mld.Kč jde povinně do zemědělství prioritami výdajů SR jsou věda a výzkum a vysoké školství a střední odborné školství zákon č. 243/2000Sb., o rozpočtovém určení daní zůstává pro obce stejný jako v roce 2002, 2003 a 2004 v dohledné době se předpokládá zavedení tzv. ekologických daní (zdanění el. energie apod.), otázkou je zda podíly získají do daňových příjmů také obce a kraje výhledově se počítá s regulací zadluženosti obcí v souvislosti s paktem stability a distribucí fiskálního rizika (dosud zadluženost samospráv cca 70 mld.Kč, z toho 50 % magistrátní města) úprava RUD pro obce připadá v úvahu reálně s účinností nejdříve od