Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Advertisements

Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
managementu znalostí podle
Procesy Informační proces
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Audit IT procesů ve FNOL
Výběr informačního systému Karel Jaborník
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
6. Koncepce řízení projektů
Obor informační technologie
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Dokumentace informačního systému
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ.
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
6. Koncepce řízení projektů
2. Životní cyklus a procesy projektu
Metodika řízení projektů
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:Informační systémyRočník:4 Téma: Příčiny neúspěchu projektu Tematický okruh: Projektové řízení Jméno autora: Miroslav ŠirokýDatum tvorby: březen 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR022 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR022 Anotace: Definice pojmů projektového řízení a neúspěchu projektů II

Statistika projektů OK Zrušeno - nerealizovatelné Doba realizace – o 6 měsíců delší Cena – (60 – 190) % vyšší Funkcionalita < 70 % oproti smlouvě 25 % Originally In Center for Project Management, San Ramon, CA [1999] [150 IS project managers]

Základní příčiny neúspěchu Nesprávný výběr dodavatele Nevhodné zadání Nepřesná očekávání Korupce a „známosti“ Špatná analýza – zadání požadavků, neodpovídajících skutečným potřebám validace verifikace Pohled zákazníka 1

Základní příčiny neúspěchu Stále se měnící požadavky nevhodně nastavené podmínky komunikace s dodavatelem (rozdíl od „Extrémního programování“) vliv okolí Nerealistické doby na řešení před prodejem projektu – analýza a plán Podcenění projekčních nákladů před prodejem projektu – analýza a plán Pohled zákazníka 2

Základní příčiny neúspěchu Nesprávná identifikace počátečních požadavků nevhodně nastavené podmínky komunikace se zákazníkem modelování požadavků „Tvrdí-li zákazník, že všemu hned napoprvé porozuměl, pravděpodobně maskuje svůj intelektuální deficit.“ 1 Pohled dodavatele

Základní příčiny neúspěchu Nedostatečné řízení subdodavatelských týmů Nedostatečné zapojení zákazníka do projektu zapojení zákazníka dle úrovně řízení » operativní » taktická » strategická Neadekvátní vyhodnocení rizik při začátku projektu (řízení rizik – RM) 2 Pohled dodavatele

Základní příčiny neúspěchu Nepodařilo se – odpovědné pracovníky zákazníka zahrnout do všech etap projektu pracovníky od vrcholového vedení až po provoz od etapy návrhu až po schválení – konečného uživatele zainteresovat na schvalování specifikací a testování vstupní požadavky výstupní a akceptační kritéria a protokoly

Základní příčiny neúspěchu Nepodařilo se – specifikovat vytvořené produkty (dodávky) v potřebné podrobnosti, definovat způsob dosažení požadovaných vlastností a jejich měření akceptační kritéria metriky SLA modelování požadavků – určit a řídit všechny nutné aktivity určit vlastníka procesu (aktivity)

Základní příčiny neúspěchu – dostatečně odhadovat potřebná úsilí pro činnosti zdroje nutnost spolupráce, … – eliminovat přerušování práce a ne-projektové aktivity – uřídit veliké množství požadavků na změny – exaktně definovat ukončení projektu Uřídit rizika a respektovat projektová omezení

Zdroje GÁLA, Libor. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi, technologie informačních systémů, řízení a rozvoj podnikové informatiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 482 s. ISBN ŠEBEK, V. Řízení projektů - přednášky BIVŠ 2013