Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál"— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál
Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: Informační systémy Ročník: 4 Téma: ITIL® 5 – CSI Tematický okruh: Útvar IT Jméno autora: Miroslav Široký Datum tvorby: leden 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_ISY_SR019 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_ISY_SR019 Anotace: ITIL® – techniky pro správu služeb IT. Continual Service Improvement (CSI) – neustálé zlepšování služeb.

2 Sbírka knih 4) Continual Service Improvement (CSI)
Neustálé zlepšování služeb V rámci průběžného přizpůsobování služeb IT nebo měnících se požadavků (optimalizační potenciál). Správa služeb (ITSM) plnění cílů (maximalizace účinnosti) efektivita plnění cílů (optimalizace nákladů)

3 Demingův cyklus (PDCA)
Jaká je vize? Obchodní cíle, poslání, cíle, cílové představy Jak jsme na to nyní? Zhodnocení výchozího stavu Jak udržíme tempo? Čeho chceme dosáhnout? Měřitelné cíle Jak toho dosáhneme? Zlepšení služeb a procesů Už jsme toho dosáhli? Měření a techniky

4 Plan-Do-Check-Act Plánování – kontrola potenciálu ke zlepšení aktuálního stavu Realizace – konkrétní opatření ke zlepšení Kontrola – vyhodnocení očekávaného užitku Provedení – realizace opatření ke korekci odchylek Iterativní cyklus – každý úspěšný krok je třeba následně pevně ukotvit a přejít na další.

5 Měření Proč něco měříme a kontrolujeme? Kdy s tím skončíme?
Využije někdo data z měření? Validováno – prohlášeno za platné a správné Nasměrováno – aktivity k dosažení cíle Ospravedlněno – důkaz o nutnosti postupu Zasaženo – místo a aktivita korekce

6 Měření Měření Strategie Vize Validate Direct Justify Intervene Změny
Opravy Cíle Metriky Důkazy Fakta

7 Governance IT Vedení nebo řízení instituce Podniková governance
Korporátní governance (tj. shoda) Business governance (tj. výkonnost) Zodpovědnost, důvěra Tvorba hodnot, využití zdrojů

8 Zdroje ITIL vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN LOGO THE CABINET OFFICE. ITIL Qualification Scheme [online] [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál"

Podobné prezentace


Reklamy Google