Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_541 Spotřeba potravin a výroba mouky 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číselné množiny - přehled
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Věcné učení Ochrana přírody
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
IKT Nebezpečí na internetu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Osivo Autor Ing. Jitka Krobová Tematická oblast Pěstování rostlin pro 2. a 3. ročník agropodnikání Ročník Druhý ročník agropodnikání Datum tvorby Anotace Žáci si osvojí pojem osivo, seznámí se s vlastnostmi osiva, jako je klíčivost, čistota osiva a HTS. Naučí se také ošetřovat osivo. Metodický pokyn Prezentace na dané téma, podpůrný prostředek pro teoretickou hodinu, která bude obohacena ukázkami osiva

 OSIVO je generativní část rostliny, která dále slouží pro rozmnožování daného druhu, odrůdy  osivo musí splňovat předepsané normy a vlastnosti

 vyjadřuje záruku, že osivo je tím, za co ho prodejce vydává  příjemce osiva dostává doklad o pravosti druhu, odrůdy  osivo je možné ověřit ve zkušebním zemědělském ústavu (ÚKZÚZ)

 Původ osiva =označení lokality, kde bylo osivo vyprodukováno  má velký význam pro srovnání výnosů v rozdílných pěstitelských podmínkách

 vázaná voda v osivu  udává se v %  ověřujeme vlhkoměry OBILNINY 15% OLEJNINY 12% LUSKOVINY 15% ZELENINA 13%

 hmotnost tisíce semen, vyjadřuje skutečnou hmotnost tisíce semen v gramech, důležitá při výsevu  příklady - pšenice ozimá35-60g - ječmen30-50g - kukuřice g - řepka olejka3,5-5g - mák 0,3-0,6g

 je hmotnost sto litrů osiva v kilogramech, označuje se také jako hektolitrová hmotnost  příklady- pšenice obecná 84 kg - řepka olejka 65 kg - kukuřice 70 kg

 je procentický podíl osiva, které zůstane na sítech po jeho prosátí na definovaných sítech  příklady- průměr ok sít: - pšenice 2,2 mm - oves 1,5 mm  osivo nestandartní síty propadne a je vyloučeno

 vyjadřuje procento čistých semen ve vzorku osiva  za čistá se považují semena schopná tvořit normální klíčky  po oddělení čistých semen zůstanou příměsi, které dělíme na: a) škodlivé – semena plevelů, škůdci apod. b) neškodné – plevy, kamínky, plevy

 vyjadřuje procento čistých semen, které jsou schopné vytvořit klíčky v předepsaných laboratorních podmínkách  zjišťuje se nakličováním čistých semen na klíčidlech s předepsanou délkou klíčení a teplotou

 vyjadřuje klíčivost zrn odečtenou v kratším čase, než je předepsán pro stanovení vlastní klíčovosti  například klíčivost pšenice se určí za sedm dní, energie klíčivosti už za čtyři dny  klíčivost se uvádí v %  čím je % vyšší, tím je osivo kvalitnější

 také energie vzcházivosti  je dána % semen zasetých v laboratorních podmínkách do cihlové drti, písku, nebo perlitu, ve tmě  určuje se u starších osiv pro ověření schopnosti klíčení

 vyjadřuje % osiva ve vzorku  vzorek obsahuje čistá a klíčivá semena  užitná hodnota osiva má význam při stanovení výsevku  Příklad: U=č.k/100 % čistota osiva 95% klíčivost osiva 88% U=95.88/100=83,60%

 hmotnost milionu klíčivých semen je podklad pro stanovení výsevku  udává hmotnost v kilogramech, které odpovídá milionu klíčivých semen

MKS = HTS.10000/č.k Příklad: osivo pšenice ozimé - čistota 95% - klíčivost 96% - HTS 55g MKS = /95.96=54,82 Kg U pšenice sejeme 4 miliony zrn na ha, potom výsevek bude: V= MKS. 4=54,82. 4 = 219 KG/HA

 POSUZUJE SE SUBJEKTIVNĚ (SMYSLOVĚ)  URČUJEME - BARVU - LESK - VŮNI - CHUŤ - ŠKŮDCE

1) Charakterizujte pojem osiva 2) Vyjmenujte vlastnosti osiva 3) Charakterizujte pravost osiva a vysvětlete k čemu slouží 4) Charakterizujte zdravotní stav osiva 5) Vysvětlete pojem HTS a jeho využití

 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.  TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 1. Praha: Credit, s. ISBN