Základy Auditory-Verbal Therapy. Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Advertisements

Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Korekce lehké oboustranné senzorineurální vady sluchu Bártková,E., Lejska,M., Havlík,R., Weberová, P. AUDIO-Fon centr. Brno 2007.
Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Individuálně, ale společně a jinak
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vteřina poté Participace z pohledu bývalých klientů ústavních zařízení
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název projektu: Moderní škola
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Techniky práce s mentálně postiženými
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Základní informace o poskytovateli
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Didaktika sportovních činností
Znakový jazyk Znakovaná čeština
Zvuky hudebních nástrojů
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Komunikace a interakce
Dětský klub Malý drak.
Poměr v základním tvaru.
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Název: Normy spotřeby času Autor: Ing. Petr Mareš
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Vývojová psychologie Prenatální období.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Děti jsou naše budoucnost
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Psychologie test.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Poměr v základním tvaru.
Centra kolegiální podpory
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Strategické řízení a plánování
Život bez střeva , Praha.
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základy Auditory-Verbal Therapy

Foundations of Auditory-Verbal Therapy and Practice Waren Estabrooks Toronto, Ontario, Canada

Základy Slyšíme pomocí mozku. Ucho je jen cestou ke slyšení. Rozhodujícím faktorem je tedy ovlivnění mozkové činnosti Audiogram – hloubka vady sluchu – nesmí nedeterminovat výslednou úroveň verbální komunikace

Zásadní je: –co nejčasnější diagnostika (6 týdnů) –agresivní audiologická léčba –použití nejmodernější techniky –způsob rehabilitace (A-VT) –vzájemné propojení odborníků Rozhodující z pohledu rehabilitace komunikace je její časnost a způsob

Co je to AVT ? Auditory-verbal therapy je speciální typ léčby, která byla speciálně vytvořena pro děti se sluchovými vadami, které jsou uživatelé výkonných sluchadel nebo CI. Cílem je naučit tyto děti aktivnímu užívání svého sluchu, a tak pomoci v rozvoji řeči. Děti se učí rozvíjet slyšení aktivní formou tak, že poslouchání se stává automatickým a děti vyhledávají zvuky okolí. Aktivní poslouchání a slyšení se tak stává nedílnou součástí jejich komunikace.

Jak se liší AVT od jiných způsobů rehabilitace ? Mnohé typy rehabilitace komunikace podporuje znakovou řeč nebo totální komunikaci. AVT vytváří stereotyp, který podporuje aktivní cílenou snahu dítěte o „slyšení“

AVT je logický a kritický soubor návodů (principů). Tyto jsou zásadní pro děti s hluchotou a těžkým sluchovým postižením, aby se naučily pomocí zesílení svůj reziduální sluch využívat pro zpracování mluvené řeči. Základním principem AVT je, že těžce sluchově postižené děti vyrůstají za stálého učení se poslouchat. AVT podporuje rozvoj schopností, které souvisí s poslechem a komunikací mluvenou řečí.

Principy AVT Podpora časné diagnostiky sluchových vad Okamžité nasazení nejmodernějších prostředků sluchadlové technologie Ihned započít s ATV (žádné dítě není příliš mladé, aby se s ním nepracovalo) Porada a trénink rodičů, aby mohli pomáhat svému dítěti v používání vlastního sluchu jako primárního smyslu v rozvoji řeči, bez použití znakové řeči nebo odezírání.

Porada a trénink rodičů, aby se stali rozhodujícími partnery pro jejich dítě v poslouchání řeči a používání mluvené řeči Porada a trénink rodičů, aby vytvořili v okolí dítěte prostředí, které by podporovalo nutnost využití sluchu a řeči v běžných denních aktivitách Porada a trénink rodičů, aby pomáhali dítěti integrovat poslouchání řeči a mluvení do všech součástí dětského života Porada a trénink rodičů, aby používali přirozené vývojové vzory pro sluch, mluvení, řeč, poznávání a komunikaci

Porada a trénink rodičů, aby pomáhali dítěti naučit se zpětnou sluchovou kontrolu vlastní řeči Provádět trvalé hodnocení stavu dítěte a posuzovat vývoj jeho komunikačních schopností a postupovat podle plánu nebo plán na základě takovéhoto hodnocení individuálně upravovat Podporovat školní výuku v normálních školách v prostředí slyšících spolužáků

Praktické provádění Terapeut nebo rodič sedí vedle dítěte na straně lépe slyšícího ucha Dítě má zapnuta sluchadla nebo CI Rodič nebo terapeut mluví normální konverzační intenzitou Potlačit okolní rušivé zvuky Je třeba navázat oboustranně aktivní komunikační vztah

AVT technika Přesné opakování toho, co dítě samo říká Měnění typů řeči – slabá řeč, šepot, drsný hlas, zpěv, křik atd. Užívat taková slov a slovní spojení, které lze jednoduše opakovat a mají vlastní melodii, přízvuk a rytmus Ptát se dítěte: „Co jsi slyšel?“ vždy před opakováním vlastní věty Neopakovat všechno, ale jen to, co dítě slyšelo

Povzbuzovat ostatní dospělé (rodiče), aby se zapojili do komunikace Mluvit na dítě na straně mikrofonu Při očekávání odpovědi poskytnout dítěti dostatek času, aby si odpověď připravilo Dospělý mluví prostřednictvím hraček, zvířátek, obrázků. Pokud dítě žádá jinou informaci než akustickou (odezírání, dotyk apod.) ihned tomu zamezit a vrátit komunikaci do čistě akustické roviny

Můj závěr Musí na tom něco být, protože autor získal cenu za největší přínos do dětské audiologie Snaha je vytvořit situaci, aby dítě aktivně chtělo a přálo si slyšet nebo jen zaslechnout