Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe) Tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Beach rugby
Pravidla hry - přípravka
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2012
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
PLÁŽOVÝ VOLEJBAL.
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Diagnostika ve sportovních hrách
Taktická příprava Michal Lehnert.
Basketbal Sportovní gymnázium Pardubice.
BASKETBAL.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
STREETBALL.
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Pravidla „Upravená verze“ (Zpracováno pro použití v soutěžích řízených PVS)
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Kopaná - pravidla hrací plocha má tvar obdélníku, délka hřiště je 90 – 120 m, šířka je 45 – 90 m hrací plocha je vyznačena bílými čarami, středová čára.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
HÁZENÁ.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
Basketbalová pravidla
VOLEJBAL 1.
Soutěžení ve SH Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Filozofie změn  reakce na rychlý vývoj hry;  důraz na plynulost hry;  utkání mají být co nejzábavnější, bezpečná, férová a pochopitelná hráči, trenéry,
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
REUVEN VIROVNIK, přeložil Mgr. Robert Vyklický
Basketbalová pravidla
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Čtvrtá lekce – střelba z místa a střelba v pohybu (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento projekt.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Část 3 – ROZHODČÍ A JEJICH POVINNOSTI. 300 – Určení rozhodčích rozhodčí na hřišti – systém dvou rozhodčích (oba stejné pravomoci) – systém tří rozhodčích.
Ročník: 3. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Házená – průpravné hry Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne:
Speedminton Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Pravidla sportovní hry, interpretace tzv. základních pravidel
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  1. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce
Basketbalová pravidla
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Význam utkání v sportovních hrách
Odbíjená – základní pravidla
SOUTĚŽE PŘÍPRAVEK Mgr. Pavel Hudeček 1. Krajská Grassroots konference.
HERNÍ VÝKON V BASKETBALE
SPORTOVNÍ HRY I - BASKETBAL
Základy součinnosti v útoku s využitím herních činností jednotlivce
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
TECHNIKA KRAUL – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 5
Možné oblasti použití a potenciál…
Technika kraul – činnost horních končetin Lekce č. 6
Transkript prezentace:

Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe) Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Test z pravidel Význam utkání v tématickém bloku basketbalu ve školní TV Realizace utkání s modifikovanými pravidly Možnosti organizace utkání při větším počtu žáků Principy rozhodování, znamení (gestikulace) rozhodčích Pátá lekce – utkání, praktická aplikace pravidel (rozhodování) (90 minut – teorie, praxe)

Příklad testu z pravidel basketbalu (20 otázek, odpovědi ANO - NE, na každou odpověď 10 vteřin) Oficiální rozměry hřiště na basketbal jsou 28 x 15 metrů? Čára trestného hodu je od koncové vzdálena 5,80 metrů? Hraniční čáry jsou postranní a koncové? Hraniční čáry jsou součástí zázemí neboli autu? Míč je v zázemí (autu), dotkne-li se zadní části desky?

6.Ve vymezeném území platí pravidlo tří vteřin? 7.Hráč při úspěšném trestném hodu spoluhráče přešlápne čáru vymezeného území. Platí koš? 8.Hraní nohou je přestupek? 9.Alternativní držení míče řeší situace rozskoku? 10.Rozskok se provádí ve středovém kruhu?

11.Uvázne-li míč mezi kruhem koše a deskou, jde o situaci rozskoku? 12.Zastaví-li útočník s míčem postupným došlapem levá – pravá, stane se levá noha obrátková? 13.Není-li při driblingu míč v kontaktu s rukou, smí hráč udělat tři kroky? 14.Po získání míče musí družstvo vystřelit na koš soupeře do 24 vteřin? 15.Nařídí rozhodčí jeden trestný hod při osobní chybě na útočníka úspěšně střílejícího z tříbodového území?

16.Za technickou chybu se nařizují trestné hody? 17.Za nesportovní chybu rozhodčí nařídí dva trestného hody a míč v držení družstva, které se neprovinilo? 18.Vzpaží-li rozhodčí ruku při přerušení hry dlaní vpřed, jde o přestupek? 19.Vztyčí-li rozhodčí tři prsty na obou rukou ve vzpažení, jde o úspěšný tříbodový pokus? 20.Krouží-li rozhodčí pěstmi obou rukou před tělem, dopustil se útočník kroků?

Tak, jak jste dopadli?

Nebudu vás dlouho napínat!

Ale upřímně řečeno, studovali jste pravidla FIBA/ČBF pečlivě?

Pokud ANO, tak už je vám jasné, že ….

v zadaném testu ….

zní všechny správné odpovědi …

BLAHOPŘEJEME!!! ANO !

0 – 1 chyba výborně 2 – 3 chyby velmi dobře 4 – 5 chyb dobře 6 a více chyb neuspěl/a Oficiální hodnocení pro studenty UK-FTVS (v případě testu stejného rozsahu):

Význam utkání v tématickém bloku basketbalu ve školní TV V didaktice basketbalu je utkání považováno za základní způsob realizace sportovní hry. Bez utkání postrádá osvojování basketbalového učiva smysl. Nenaplňuje totiž svůj hlavní odkaz. Proto se v didaktickém procesu ve sportovních hrách doporučuje střídat vyučovací jednotky s utkáním a vyučovací jednotky s tréninkovým procesem. Svým způsobem je utkání cílová stránka tréninkového procesu. Kromě toho se studenti UK FTVS učí v utkáních praktickou aplikaci pravidel, tj. učí se rozhodovat.

Realizace oficiálních utkání a utkání s modifikovanými pravidly rozpis soutěže v rámci předem stanoveného hracího řádu; přesně stanovená pravidla (FIBA, ČBF); evidence průběhu utkání v zápise o utkání (viz následující snímek); dlouhodobá evidence výsledků a stanovení pořad účastníků; oficiální delegace rozhodčích, případně komisaře utkání. Oficiální utkání jsou výrazem výslovně daných (formálních) nařízení institucionální praxe, a to v mezinárodním, národním i regionálním měřítku. Platí pro ně:

Ukázka zápisu o utkání – zápis FIBA

Ukázka zápisu o utkání – zápis ČBF

Utkání s modifikovanými pravidly nemají tak oficiální charakter a lze v nich – podle didaktických záměrů – modifikovat pravidla. Tyto záměry sledují především: výkonovou úroveň hráčů nebo hráček; podmínky a možnosti realizace (počet hráčů, velikost hřiště, délka vyučovací jednotky apod.). Mezi tato utkání počítáme i realizaci ve školní TV. Pozor však na aplikaci tzv. základních pravidel !

Příklad utkání s modifikovanými pravidly lze dobře dokumentovat na větším počtu žáků ve třídě. Modifikace umožňují např.: hrát současně dvě utkání na dvou polovinách hřiště; hrát na šířku hřiště (viz schéma); hrát střídavě (např. 2 x 7 minut jedno utkání dvou družstev, 2 x 7 minut jedno utkání jiných dvou družstev); zaměstnat vždy určitou skupinu žáků pro jednotlivé vyučovací jednotky s utkáním přípravou, organizací a realizací. Tito žáci v utkáních neparticipují jako hráči.

Znamení (gestikulace) rozhodčích (Slouží k upřesnění porušení pravidel v utkáních)