Vytápění Teplota. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření teploty.
Tato prezentace byla vytvořena
Vytápění Armatury měřící
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Vytápění Regulace ve vytápění
Vytápění Základní části teplovodního vytápění
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Vytápění Kotle na tuhá paliva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Kompaktní plynové infrazářiče. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Termoregulační hlavice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Materiály potrubí ve vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ELEKTRONIKA Vodivost polovodiče. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Hydraulické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Ostatní zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Atmosférický tlak. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Otopná tělesa. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Otopné soustavy parní. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Vytápění Světlé plynové infrazářiče. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Ústřední vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Vytápění Elektrická topidla. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Vytápění Zdroje tepla-kotle. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Vytápění Teplovodní otopné soustavy s nuceným oběhem.
Vytápění Kotle pro zplynování dřeva. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Základní části parního vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Otopné soustavy teplovzdušné. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Technická mechanika – Skládání sil 2
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
Vytápění Tepelná pohoda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Vytápění Zdroje páry. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Vytápění Parní otopná tělesa. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
ELEKTROTECHNIKA Elektronová teorie. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Paliva.
Vytápění Plynové kotelny
Vytápění Otopné soustavy teplovodní, horkovodní
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Rozvody dálkového vytápění
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Karnaughovy mapy – tři proměnné
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Vytápění Dálkové vytápění
Měření fyzikálních veličin
Vytápění Teplovzdušné vytápění
Vytápění Připojení na dálkové vytápění
Vytápění Spalinové klapky
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vytápění Teplo.
ELEKTROTECHNIKA Řazení kondenzátorů – sériové řazení
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Spojité a nespojité řízení
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Vytápění Rozvody potrubí
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Vytápění Regulace ve vytápění
Vytápění Základní části teplovodního vytápění
Teplota – souhrnná cvičení I.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Transkript prezentace:

Vytápění Teplota

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 09_01_32_INOVACE_01

Teplota Předmět: Vytápění Ročník: I. Jméno autora: Ing.Dagmar Poledňáková Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.Dagmar Poledňáková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace : Prezentace objasňuje fyzikální pojem teplota, uvádí příklady teplotních stavů a jejich měření. Slouží jako výukový materiál. Klíčová slova: teplota, teploměr

Je to vlastnost předmětů a okolí, kterou je člověk schopen vnímat a přiřadit jí pocity studeného, teplého či horkého. Její mezinárodní název, latinské slovo " temperatura " lze přeložit jako "příjemný pocit".

Teplota a její měření Používání různých teploměrů je omezeno dvěma základními požadavky: 1) Aby bylo možno teplotu snadno měřit. 2) Aby fyzikální vztahy související s teplotou měli co nejjednodušší tvar. Prvnímu požadavku vyhovuje pouze několik teploměrů a ty se současně jen málo liší od stupnice termodynamické, která jediná vyhovuje požadavku druhému. Nejznámější je teploměr rtuťový, neboť vyhovuje prvnímu požadavku (rtuť je neprůhledná, destilací se dá snadno získat rtuť čistá, dobře vodí teplo, nelpí na skle). Touto rtuťovou stupnicí měříme teplotu podle relativní změny objemu rtuti vzhledem k objemové roztažnosti skla. Plyny, především tzv. permanentní plyny (tj. plyny, o nichž se dříve soudilo, že je nelze zkapalnit, jako vodík, helium), se rozpínají velmi přibližně všechny stejně, i když ne zcela rovnoměrně podle rtuťové stupnice. Je tedy možno měřit teplotu i podle změny tlaku plynu. Teploměru konstruovanému podle tohoto principu říkáme plynový teploměr.

Teplotní stupnice Protože teplota je veličinou stavovou, je k jejímu měření zapotřebí vhodné stupnice. W.Thomson (později lord Kelvin, podle něhož je nazvána hlavní jednotka teploty) navrhl termodynamickou teplotní stupnici. Při teplotě –273,15°C (0 K) by měl tlak plynu klesnout na nulu. Teplotu měříme nejčastěji ve stupních Celsia (°C). Stupně Celsia (°C) a kelviny mají stejnou velikost, proto rozdíl teplot zůstává stejný u obou stupnic. T (K) = t (°C)

Teplotní stupnice

Teplota slunce je °C.

Nejnižší teplotu na Zemi - 89,2 °C naměřili v roce 1983 na ruské výzkumné polární stanici Vostok ve východní Antarktidě poblíž jižního pólu.

Dosud nejvyšší teplota na Zemi byla naměřena 57,8 °C dne 13. září roku 1922 v Azíziji v Libyi.

Teplota plynového plamene dosahuje 1957 °C.

A jakou teplotu máme my?

Použité informační zdroje: Tajbr, V.: Vytápění pro 1. a 2.ročník učebního oboru instalatér. Praha: Sobotáles, ISBN ert02.jpg?v=3