Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Informace o dotačních titulech Olomouckého kraje.
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Moderní cyklistická doprava
Silnice nebo železnice
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
AKTUALITY O REALIZACI ROP SČ 13/08/2009 Příbram JUDr. Ing. Tomáš Novotný, Ph.D.
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Vybraná problematika činnosti Svazu měst a obcí České republiky Mgr. Ludmila Němcová Ing.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Seminář pro žadatele IROP
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Snídaně starostů , Jedlí
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Dotační programy sfdi.
Další výzvy ve Specifickém cíli 3.3 IROP Regulační plány
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
odbor politiky bydlení
Besip Zlínského kraje Zlín,
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Podpora obnovy a rozvoje venkova
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Financování dopravní infrastruktury v ČR
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Dotační program pro rok 2019
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Financování silnic II. a III. třídy
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček

Příspěvkové programy 2 I.Příspěvky na „zvyšování bezpečnosti“ II.Příspěvky na výstavbu a údržbu cyklistických stezek V období 2001 – 2013 poskytl SFDI –1,669 mld. Kč na 899 akcí zvyšujících bezpečnost dopravy –1,485 mld. Kč na 490 akcí výstavby a údržby cyklostezek

Rozpočet 2014 a SDV 3 v tis. Kč Název 2013 čerpáno SFDI 2014 schválené příspěvky 2015 předpoklad SFDI Příspěvky na projekty a expertní činnost (Rozvoj diagnostických metod a Studijní činnosti) Příspěvky na projekty a expertní činnost (Aplikace nových technologií) Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy - zklidnění dopravy Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek

Obecný rámec rozpočet SFDI schválení vládou ČR a finálně PSP ČR (pozměňovací návrhy) Pravidla financování z rozpočtu SFDI konzultace SFDI (CDV) audit bezpečnosti kontrola úplnosti a stanovení uznatelných nákladů – SFDI hodnotitelská komise – MD, MMR, CDV, Asociace krajů, Svaz měst a obcí ČR, Policie ČR, VVZPO schválení příspěvků – Výbor SFDI 4

Zvyšování bezpečnosti 5 A.Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace bezbariérové chodníky, přechody pro chodce, místa pro přecházení B.Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti dopravy a zklidnění dopravy. dělící ostrůvky, protismykové úpravy, optické prvky, cyklopruhy Maximální výše příspěvku – 85% uznatelných nákladů stavební části akce (max. 10 mil. Kč pro jednu akci)

Výstavba a údržba cyklostezek 6 místní komunikace IV. třídy nebo veřejná účelová komunikace, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel C8a – stezka pro cyklisty, C9a – stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem nebo C10a – stezka pro chodce a cyklisty s odděleným provozem příslib uzavření pojistné smlouvy v záplavovém území Maximální výše příspěvku – 85% uznatelných nákladů stavební části akce (max. 10 mil. Kč na 1 akci)

Nejčastější chyby v žádostech projektová dokumentace - vyhl. č.146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb, zpracovaná v souladu s platnou legislativou, vyhlášky č.398/2009Sb., požadavky na bezbariérové užívání staveb a Nařízení vlády ČR č. 163/2002 Sb. majetkoprávní vypořádání - kopie výpisu z katastru nemovitostí ne starší 3 měsíce k datu podání žádosti a snímku katastrální mapy, Smlouva o převodu nemovitosti) 7

Kontrola SFDI kontrola žádostí o příspěvek –bezpečnost žádostí v r. 2013, cca 44% vážné nedostatky –cyklostezky – 84 žádostí v roce 2013, cca 59% nedostatky kontroly na místě – udržitelnost minimálně 8 let 8

Plánované aktivity v oblasti příspěvků prohlubování informovanosti o příspěvcích a povinných náležitostech na společných seminářích SFDI a CDV „Pravidla“ pro rok 2015 budou schválena Výborem SFDI ( konzultace přípravy žádostí SFDI a CDV spolupráce s IROP při kontrole a financování (2014+) Pro rok 2014 bylo na SFDI podáno v rámci programů celkem 246 žádostí na zvýšení bezpečnosti dopravy (pro oblast A i B), 47 žádostí pro výstavbu a údržbu cyklistických stezek a 31 žádostí z programu Nové technologie. 9

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost