Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová 7. 12. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Advertisements

Dilemata v online službách Linky bezpečí Mgr. Kateřina Lišková Mgr. Kateřina Schmidová.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Eva Bělocká a Jan Kozák Etiketa workshop. O čem si dnes budeme povídat I. blok: Telefonování 1.Praktické cvičení 2.Pravidla slušnosti pro telefonování.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Pražská linka důvěryPražská linka důvěry
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
Nabízíme:
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Traumatizované děti Výslech dětských obětí z pohledu psychologa PhDr. Alexandra Machková (Fraňková) KŘP Policie ČR hl.města Prahy 2/12/2015.
Dětský domov a Základní škola Liptál
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Pracovní porada Pracovní list.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Vývojová stádia člověka 5. ročník
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Pracovní porada Pracovní list.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní informace o poskytovateli
Terapeutické komunity
Modré volání O2 zaměstnanecký program pro Univerzitu Pardubice
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Právo sociálního zabezpečení
Děti jsou naše budoucnost
Rapid Re-Housing Brno IQ Roma servis.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Děti odsouzených rodičů
1.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Právo sociálního zabezpečení
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
První pomoc.
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Pozn.: Při komunikaci přes přichází odpověď obvykle do 2-3 dnů.
Terénní krizová služba
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová

pro děti i dospělé nepřetržitě dostupná odborná pomoc v krizových či závažných situacích zaměřena na problematiku syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndrom CAN), významně přispívá k detekci ohrožených dětí Linka důvěry DKC

nonstop telefonní linka důvěry , skype v době: po-čt 14-22, pá-ne ld_dkc internetové poradenství - do 3 pracovních dnů chat v době: po, pá, so, ne so Služby LD DKC

Obsah příspěvku - stanovování hranic a limitů v rámci chatu, vycházející ze zavedené praxe na LD DKC - interní pravidla x co se dozvídá klient - kazuistiky

- Maximální délka jednoho chatu s klientem za jeden den je 90 min., a to i při opakovaných vstupech v průběhu jednoho dne. - Čas klienta na chatu je dále omezen chatovacími hodinami LD DKC… Čas provozní doby chatu LD DKC nelze prodlužovat. - Pokud se klient na chatu LD DKC 10 minut nehlásí, pracovník se s ním s vysvětlením rozloučí a odchází z místnosti. Klient má možnost místnost znovu v tento den navštívit. CHAT – interní předpisy

-Maximální počet devadesátiminutových chatových kontaktů s jedním klientem za rok je 7. Následné kontakty jsou již omezeny časem - 30 min. (klientovi je tento postup vysvětlen při 7. chatu). Pokud se situace klienta mění, klient spolupracuje a potřebuje pro změnu své situace více času, není třeba trvat na 7 kontaktech za rok. Toto pravidlo je posuzováno individuálně. -K omezení kontaktu může dojít pouze po společné dohodě týmu. Týmová dohoda musí být respektována všemi pracovníky LD DKC. Limit platí po dobu 1 kalendářního roku, tzn., že s každým novým rokem se limity ruší a klienti mají opět možnost být na chatu 90 min. Zrušení limitu se klientům vysvětlí při jejich první návštěvě v novém roce.

Pravidla v rámci Iporadny viz 1. Chat Linky důvěry Dětského krizového centra mohou využívat děti i dospělí klienti. 2. Maximální délka jednoho chatu s klientem za jeden den je 90 min. 3. Čas jednoho klienta i při více vstupech do místnosti chatu LD DKC je stále jen 90 minut za jeden den. 4. Čas klienta na chatu je dále omezen chatovacími hodinami LD DKC... Čas pracovní doby chatu LD DKC nelze prodlužovat. CHAT – co se dozvídá klient

5. Maximální počet devadesátiminutových chatových kontaktů s jedním klientem za rok je 7. Osmý kontakt je již omezen časem - pouze 30 min. (klientovi je tento postup vysvětlen při 7. chatu). Pokud se situace klienta mění, klient spolupracuje a potřebuje pro změnu své situace více času, není třeba trvat na 7 kontaktech za rok. Toto pravidlo je posuzováno individuálně. 6. Pokud se nám klient na chatu LD DKC 10 minut nehlásí, s vysvětlením se s ním loučíme a odcházíme z místnosti.

7. Pracovníci respektují přání klienta týkající se oslovování klienta, u adolescentů pak tykání či vykání. Dospělým klientům (od 18 let) pracovníci LD DKC vždy vykají, i když tito klienti preferují tykání, zjistí-li pracovník LD DKC dospělost klienta až v průběhu chatu, omluví se klientovi za dosavadní tykání a dále již klientovi bez výjimky vyká s vysvětlením interních pravidel LD DKC. 8. Po skončení chatu s klientem je z proběhlého rozhovoru proveden krátký zápis. Pokud klient využije služeb chatu LD DKC víckrát, může se na tento zápis odkázat, aby nemusel svou situaci znovu vysvětlovat. 9. Po skončení chatu může klient využít i dalších nabízených služeb LD DKC…

CHAT - kazuistiky Slečna S.: F, 19 let – dlouhodobé úzkosti, v péči psychiatra a psychologa letos 8 chatových kontaktů ventiluje aktuální obavy vznikající na pozadí dlouhodobých psychických obtíží teď a tady, momentální podpora Limit udělen – neakutní stav; dlouhodobé psychické obtíže, navázání na jiné formy pomoci

Paní M: Dospělá žena – nejprve partnerská tematika, posléze téma vztahu s matkou a ohrožení od expřítele letos 25 chatových kontaktů zpočátku silně ventilující, chce chodit denně a radit se o svých rozhodnutích, vyžaduje názory konzultantů později více aktuálním ohrožení naposledy F po chatu využila volání na telefon Limit udělen – ohraničení naší služby, nevytváření terapeutického prostoru, tlak na hledání vhodnějších forem pomoci, ochrana kapacit konzultantů

Chlapec L.: M, 13 let – nevhodné prostředí doma, CAN letos 8 chatových kontaktů pocity osamělosti, viny, nízké sebevědomí podpora, vyvinování, dodávání odvahy k dalšímu jednání zatím se ho nedaří navázat dále Limit neudělen – dítě v krizové situaci, zatím nenavázán na podporu v okolí ani jinou službu

Slečna s tematikou sexuálního zneužívání, sebepoškozování: F, pravděpodobně adolescentní věk mění si nicky, propojujeme orientačně na základě podobnosti tématu a stylu komunikace typicky přichází v poloze adolescentní dívky s tématy zneužití v minulosti, sebepoškozování na genitáliích, negativními emocemi vůči okolí nebo v poloze děvčete ve věku cca 7 – 12 let, které je aktuálně vystaveno intenzivnímu sexuálnímu zneužívání letos pravděpodobně kolem 40 chatových kontaktů několikrát volala i na Skype

Limit nelze udělit – sledujeme kontinuitu příchodů, oslovujeme podobnost příběhu, nabízíme možnost navazovat Potřeba propojovat klientku – pro klientku: návaznost, možnost větší autenticity a hloubky pro linku: vzájemná podpora, sdílení a konzultace - náročnost komunikace, intenzita témat, opakovaná schémata

Prostor pro diskuzi

Děkuji za pozornost Mgr. Anna Rollová