Co znamená, že je „vdechnuté Duchem“, tedy inspirované?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biblické verše….
Advertisements

Teologická antropologie z pohledu reformovaných církví Bedřich Jetelina.
PRÁVNÍ A NEPRÁVNÍ NORMY. Život organizované lidské společnosti se řídí normami různého druhu. „Zamyslete se, které normy řídí váš život?“
Některé právní důsledky zrušení anonymity dárců spermií JUDr. Jan Mach
AC Bučovice, Boží povolání člověka AC Bučovice,
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_17.JÍZDA NA KOLE TEMA: JÍZDA NA KOLE ČÍSLO PROJEKTU:
NÁVRAT. DO BUDOUCNOSTI NÁVRAT DO BUDOUCNOSTI podle Bible.
ISLÁM Obr.1. ISLÁM je monoteistické náboženství bylo založené prorokem Muhammadem (politický a náboženský vůdce v 7.stol.) narozeným v Mecce „Islám“ =
BIBLE Proč a jak číst Bibli. Biblická NEJ Nejrozšířenější kniha Nejdražší tištěná kniha vůbec Vůbec první tištěná kniha Přeložena do …. jazyků či nářečí.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
JAN ÁMOS KOMENSKÝ 28.BŘEZNA LISTOADU 1670.
CESTA KE ZDRAVÍ A ŽIVOTNÍ HARMONII
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Náboženství a fanatismus
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Bůh je moje jistota..
Židům 3:12-14 Hleďte, bratři, aby snad v někom z vás nebylo zlé a nevěrné srdce, takže by odpadl od živého Boha, a proto se navzájem napomínejte každý.
Slovo života Květen 2014.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Tři Druhy Služby Komu sloužím ?
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Úzká brána a cesta k životu
Užitečné závaží.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE Bučovice,
Hřích 3. vítězit nad hříchem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Nováková Jana
Souřadný systém nezměníte tím, že VYBERETE jiný
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
28. březen 1592 – 15. listopad 1670 Mgr. Hana Šenková
1. Jsem šťasten, vím, | že Pánu smím v životě náležet, | on silou mou i odvahou, mně neublíží svět, | on silou mou i odvahou, | mně neublíží svět.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Žít svůj život naplno.
Slovo života Prosinec 2012.
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Životní cyklus.
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Odpouštěj....
Psychologie test.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Jan Amos Komenský (1592−1670) České baroko
9. Rozlišování v modlitbě
Biblické verše....
NÁVRAT.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1.
Jak mít dobré vztahy ve světě
Život je cesta, která vede domů.
Sk 12,25 – 13,52.
Křesťanství – Bible, VY_32_INOVACE_
0. UKOTVENOST / IDENTITA Jakožto součást církve Kristovy nemá ČCE svůj původ ani svůj cíl sama v sobě, ale v Hospodinu, Bohu Izraele, který se v dějinách.
... hojně se syťte Božím slovem (z poselství Benedikta XVI. k SDM)
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
Odpouštěj....
Lineární rovnice Druhy řešení.
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
Živé Boží Slovo a šablony
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
Transkript prezentace:

Co znamená, že je „vdechnuté Duchem“, tedy inspirované?

 2 Tm 3,16 „Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je nanejvýš užitečné.” dle B21 vdechnuté - θε ό πνευστος (teópneustos, teos-Bůh, pnein- dýchat, dechnout, vát),  2 Pt 1,20-21 „Především vězte, že žádné proroctví Písma nevzniklo z vlastního názoru proroka. Proroctví totiž nikdy nepřišlo z lidské vůle, ale Boží lidé mluvili, jak byli puzeni Duchem svatým.“  2 Sam 23,2 „Promlouvá ze mě Hospodinův duch, Jeho slovo ve svých ústech mám.“

 Ač 40 pisatelů, však jeden Autor  Zapsaná slova i myšlenky vyjadřují Boží vůli, jsou výsledkem Božího působení na pisatele  Psali lidé, ale myšlenky jsou Boží  Příklad k pochopení „unášení“ Duchem při psaní; viz Sk 27,15

 Boží „povaha“ svatých Písem  Autorita Písem  Neomylnost a pravdivost Písem  Celá Bible je Božím slovem (verbální inspirace)  Jedinečnost Bible

 Svatá Písma jsou kompletní – uzavření kánonu  Nelze k Božímu slovu něco přidávat a něco ubírat (Dt 4,2; Zj 22,18)  Boží slovo překrucovat (Gal 1,7-9)  Od Božího slova odvádět (Gal 1,6)  Lstivě Boží slovo falšovat (2 Kor 4,2)  S Božím slovem kupčit (2 Kor 2,17)

 Duch svatý povzbuzuje k jejich  Čtení (Zj 1,3), příklad berojských Sk 17  Slyšení (Lk 8,15)  Zachovávání (Lk 11,28)  Je třeba se Slova držet (2 Pt 1,19)  Slovo Boží je světlem pro život (Ž 119,105), blaze těm, kdo žijí, jak učí Hospodinův zákon (Ž 119,1)  2 Tim 3,16 k čemu všemu je užitečné

 Příklad br. Jana Ámose Komenského  „… A poněvadž Pán Písma svatá zpytovati poručil, odkazuji tobě za dědictví knihu Boží, biblí svatou. …“  … „Přijmiž to tedy za svůj klénot, vlasti milá, a užívej toho k slávě Boží a svému v dobrém vzdělávání. … důvěř se a nepochybuj.“  Z Kšaftu umírající matky Jednoty bratrské, r. 1650

 Platí výše uvedené o inspiraci Písma i pro překlady?  Původní rukopisy nemáme, „jen“ překlady opisů  2 Tim 3,15 „Od dětství přece znáš svatá Písma, která ti dokáží dát moudrost ke spasení skrze víru v Krista Ježíše.“

 2 Tim 2,15 správně vykládat Slovo pravdy  zpytovat Písma, pokora  máme Ducha - uvádí do veškeré pravdy, osvětluje nám Písma 1 Kor 2,11-14  1 Tes 2,13 je to vskutku Boží slovo, působí v nás

Ve vztahu k Bibli věříme, že Bible:  je Božím Slovem, a svědčí o Boží existenci  soubor svatých knih Starého a Nového zákona je úplný, nelze k nim nic dodávat  žádná lidská kniha či učení není s ní srovnatelná  je závaznou autoritou pro Boží lid  zjevuje člověku plán spasení  je nezměnitelná a neomylná