Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
Novela zákona č. 218/2000 Sb. – povinnost zřídit účty u ČNB
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP
Rozpočtové hospodaření obcí
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Pracovní setkání s obcemi ZK 2014
Daňová teorie a politika
Přenesená působnost Přenesená působnost svěřená právními předpisy a)obci správní území – území obce b)pověřenému obecnímu úřadu správní území –území obcí.
Rozpočty územních samosprávných celků
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Hospodaření příspěvkových organizací Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. dubna 2008 Ing. Jana Štancíková.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
§ 1 Předmět úpravy a působnost zákona – zákon upravuje:
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Rozpočtový proces a jeho kontrola
Zák. č. 250/2000 Sb..  Tento zákon je rozdělen do 5ti částí  Upravuje tvorbu, postavení, obsah a funkce rozpočtů územních samosprávných celků, jimiž.
Ekonomické aspekty veřejné správy
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Úvod k účetnictví ÚSC.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Ministerstvo financí České republiky Hlavní změny zákona č. 250/2000 Sb. provedené zákonem č. 24/2015 Sb. odbor Financování územních rozpočtů a programové.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 6. dubna 2016 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek. Téma na dnešní cvičení Příjmy a výdaje obce za léta 2,3,4,5 a 6 –Obecné příjmy a výdaje –Zohledňuje se: Počet obyvatel.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Obecná část rozpočtového práva II
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obsah veřejných rozpočtů III
VLIV ZÁKONA O ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI NA ZADLUŽOVÁNÍ OBCÍ
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Finanční vypořádání 2016 PO zřizované Krajem Vysočina
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Dotace Olomouckého kraje v roce 2017
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Finanční účetnictví RADNICE
Ekonomické aspekty veřejné správy
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Dotace obcím na zpracování územních plánů 2018 Roman Seitl, OÚPSŘ JMK
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2019
Odbor ekonomický KÚPK Ing. Karel Hladký.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Financování silnic II. a III. třídy
Obsah veřejných rozpočtů III
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016

Obsah semináře  Změny rozpočtu  Dotace a návratné finanční výpomoci  Nová vyhláška o finančním vypořádání

Změny rozpočtu  Provádějí se rozpočtovými opatřeními  Evidují se podle časové posloupnosti  Rozpočtovým opatřením je:  Přesuny uvnitř rozpočtu na straně příjmů nebo výdajů  Navýšení příjmů a výdajů  Vázání výdajů  Jsou schvalovány průběžně

Změny rozpočtu § 16, odst. 4 zákona č. 250/2000 Sb.: „ Rozpočtové opatření se provádí před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje. Po provedení rozpočtově nezajištěného výdaje lze rozpočtové opatření provést pouze při živelní pohromě nebo havárii ohrožující životy a majetek, při plnění peněžní povinnosti uložené pravomocným rozhodnutím, při obdržení dotace před koncem kalendářního roku nebo pokud se jedná o finanční prostředky podle § 28 odst. 12.“

Změny rozpočtu Změny v rozpočtu se provádí:  Rozpočtové změny - schvaluje zastupitelstvo, rada, starosta dle zmocnění  Změnami rozpisu rozpočtu - schvaluje Obecní úřad dle Vnitřního předpisu

Změny rozpočtu Rozpočtové změny  Dle zákona č. 128/2000 Sb., je Radě obce vyhrazeno provádět rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem  V obci, kde není rada, může zastupitelstvo zmocnit starostu  Tam, kde je rada, není možné přesouvat pravomoce na starostu!

Změny rozpočtu Změna rozpisu rozpočtu:  Vazba na schválený rozpočet  Schvalování je třeba ošetřit Vnitřním předpisem  Neschvalují se v orgánech ÚSC

Změny rozpočtu Povinně:  jde-li o změny ve finančních vztazích k jinému rozpočtu, o změny závazných ukazatelů vůči jiným osobám nebo jestliže hrozí nebezpečí vzniku rozpočtového schodku - §16, odst. 2  Před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje - § 16 odst. 4

Změny rozpočtu Není nutné realizovat:  V oblasti příjmů  Při nedočerpání rozpočtu v oblasti výdajů  Při nedočerpání účelových dotací v oblasti výdajů  Zapojení zůstatku bankovních účtů k v plné výši – pol. 8115

Dotace a návratné finanční výpomoci  Novela zákona č. 250/2000 Sb. s účinností od  Nová pravidla v oblasti dotací a návratných finančních výpomocí  POZOR: nezaměňovat dary a dotace  Dotace a návratné finanční výpomoci jsou řešeny ve stejném režimu

Dotace a návratné finanční výpomoci Program x individuální dotace Program – dle § 10c náležitosti programu Program musí být zveřejněn na úřední desce způsobem umožňujícím dálkový přístup nejpozději 30 dnů před počátkem lhůty pro přijímání žádostí Program je zveřejněn nejméně po dobu 90 dnů ode dne zveřejnění

Dotace a návratné finanční výpomoci Žádosti Žádosti mají dle § 10a předepsané náležitosti Žádosti se podávají u programů i individuálních žádostí

Dotace a návratné finanční výpomoci Veřejnoprávní smlouvy Náležitosti veřejnoprávní smlouvy jsou řešeny v § 10a Musí být zveřejněny na úřední desce způsobem umožňujícím dálkový přístup do 30 dnů ode dne uzavření smlouvy nebo dodatku, nad Kč Zveřejnění nejméně po dobu 3 let ode dne zveřejnění

Dotace a návratné finanční výpomoci Dary Jsou řešeny v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb. Smlouvy jsou uzavírány v režimu zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník

Nová vyhláška o finančním vypořádání Vyhláška Ministerstva financí ČR č. 367/2015 Sb., ze dne 16. prosince 2015 Vypořádání za rok 2015 bude provedeno již dle nové vyhlášky Zaslán pokyn pro provedení finančního vypořádání

Nová vyhláška o finančním vypořádání Součástí finančního vypořádání jsou kromě dotací a návratných finanční výpomocí ze státního rozpočtu i dotace programového financování Upravená lhůta pro vracení nepoužitých prostředků Tabulky se vyplňují v Kč s předností na dvě desetinná místa

Nová vyhláška o finančním vypořádání Dotace poskytnuté následně nepodléhají finančnímu vypořádání Pokud je část dotace poskytnuta předem a část následně, vypořádá se celá dotace Povinností je doložit komentář Pokud není žádná vratka, komentář se nedokládá

Nová vyhláška o finančním vypořádání Dotace poskytnuté prostřednictvím Olomouckého kraje a) ze státního rozpočtu (mimo Ministerstvo financí) – do 5. února 2016 b) projekty spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a z prostředků finančních mechanismů – do 5. února 2016 c) z Ministerstva finanční (VPS) – do 15. února 2016

Nová vyhláška o finančním vypořádání Dotace z rozpočtu kraje (UZ , 14004, 13305) – vypořádání je dle uzavřené smlouvy Dotace poskytnuté z jednotlivých kapitol státního rozpočtu bez prostřednictví kraje – do 15. února Dotace poskytnuté z Ministerstva financí (VPS) bez prostřednictví kraje – do 31. března

Nová vyhláška o finančním vypořádání Dotace poskytnuté z Národního fondu bez prostřednictví kraje – do 31. března

Děkuji za pozornost Ing. Petra Vítková