Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání v geometrických tvarech VY_32_INOVACE_18 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka,
Advertisements

VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
KŮŽE, PÉČE O KŮŽI VY_32_INOVACE_11_23. Kůže a její funkce v těle: = pokryv těla, největší lidský orgán (2 m 2 ), její tloušťka se pohybuje od 0,1 mm až.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI NEROSTŮ HUSTOTA A TVRDOST VY_32_INOVACE_01_23.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy Sčítání a odčítání do VY_32_INOVACE_15_05 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Práce je vlastní originální tvorbou autora.
Děti z Bullerbynu 10 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Další vlastnosti nerostů
Převody jednotek obsahu
METEOROLOGIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_29.
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Děti z Bullerbynu 16 Autor: Mgr
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
Děti z Bullerbynu 11 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Děti z Bullerbynu 13 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Převody jednotek délky
Děti z Bullerbynu 7 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
DĚTI Z BULLERBYNU 18 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová Vytvořeno: květen 2012 Ročník: 3. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: jazykové a komunikační dovednosti.
Děti z Bullerbynu 12 Autor: Mgr. Marcela Vrubelová
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Fotografie jsou z archivu autora..
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
Školník Kulda je jednička
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01

(a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab + ab + b 2 (a + b) 2 = a 2 + 2ab + b 2

Uprav podle vzorce 9 + 6y + y 2 25u uv + 4v 2 0,04x 2 + 2,8xy +49y 2 36r r +1 4p 2 +4pq 2 + q 4 c 6 + 2c 3 d 2 e + d 4 e 2

(a – b) 2 b a a b Jaké jsou rozměry vyšrafovaného čtverce? (a – b) Jaký je obsah vyšrafovaného čtverce o rozměru (a – b)? (a – b) 2 = (a – b) 2 a2a2 b. (a – b) - 2. b. (a – b) b2b2 - b 2 = a 2 – 2ab +2b 2 – b 2 + b 2 (a – b) 2 = a 2 – 2ab + b 2

Zapiš v součinovém tvaru (u – v) 2 (m + 5) 2 (2 – x) 2 (3a – b) 2 (2c – 7d) 2 (1 + 9p) 2 (0,5 – 1,2a) 2

(a – b). (a + b) = a 2 – b 2 Z barevného papíru vystřihni 2 obdélníky o rozměrech 10 cm a 20 cm. Jeden z nich si nalep do sešitu a druhý rozděl následujícím způsobem (např. b = 5 cm). b b

Část č. 2 obrať a přilož k části č. 1 podle obrázku. Vznikl neúplný čtverec, jehož strana má délku a. Odvoď zbývající rozměry. b b b b (a – b) a a

Vraťme se k původnímu obdélníku Z rozměrů čtverce zjisti rozměry obdélníku Zapiš, co platí pro obsahy růžových útvarů b b b (a – b) a a a (a + b) (a – b) S o = S = (a + b). (a – b) a 2 – b 2

A protože jsme při manipulaci s obdélníkem nikde nic nepřidali a ani neubrali, platí: a 2 – b 2 = (a + b). (a – b)

Upravuj podle odvozeného vzorce

Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Geometrický význam vzorců Autor: Mgr. Miroslava Málková Vytvořeno: 11. března 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Číslo a proměnná Téma: Mnohočleny Pomůcky: notebook, dataprojektor, barevné papíry, nůžky, rýsovací potřeby, lepidlo Anotace: Vzdělávací materiál je určen k objasnění geometrického významu vzorců určených k rozkladu mnohočlenů na součin a doplněn příklady k procvičení. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.