Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Advertisements

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_01_Druhy_počítačů TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Notebook NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/10 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kancelářské balíčky Číslo DUM: III/2/VT/2/2/29 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Počítač zepředu a zezadu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zvuková karta
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Indukční čáry magnetického pole Číslo DUM: III/2/FY/2/2/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optická mechanika
Název projektu: Moderní škola
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektroskop a jednotka elektrického náboje Číslo DUM: III/2/FY/2/2/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Informatika – Základní operace s buňkami
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Jitka Nacházelová, DiS. Název materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Notebook, tablet Číslo DUM: III/2/VT/2/1/20 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače Autor: Radek Mareška Anotace: Žák se seznámí s přenosnými typy počítačů. Klíčová slova: Notebook, tablet, touchpad Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu. Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a úkoly. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 5. – 6. ročníku Datum vzniku DUM:

Notebook je přenosný počítač Tyto přenosné počítače jsou oblíbené pro svou mobilitu a velikost. Jsou to vlastně plnohodnotné počítače. Integovaná LCD (LED) obrazovka - i když jsou integované obrazovky menších rozměrů, dokáží zobrazit grafiku ve vysokém rozlišení Integrovaná klávesnice - klávesnice menších notebooků zpravidla nemají prostor na numerickou klávesnici Integovaná myš (touchpad) - touchpad notebooku zcela nahrazuje potřebu používání myši a může obsahovat tzv. „gesta“, pomocí kterých můžeme např. posouvat text nebo jej zvětšovat Tělo a víko notebooku - v těle notebooku se nachází veškerý hardware, pevný disk, procesor atd. - ve víku je vždy zasazený LCD (LED) displej Notebook je přenosný počítač Tyto přenosné počítače jsou oblíbené pro svou mobilitu a velikost. Jsou to vlastně plnohodnotné počítače. Integovaná LCD (LED) obrazovka - i když jsou integované obrazovky menších rozměrů, dokáží zobrazit grafiku ve vysokém rozlišení Integrovaná klávesnice - klávesnice menších notebooků zpravidla nemají prostor na numerickou klávesnici Integovaná myš (touchpad) - touchpad notebooku zcela nahrazuje potřebu používání myši a může obsahovat tzv. „gesta“, pomocí kterých můžeme např. posouvat text nebo jej zvětšovat Tělo a víko notebooku - v těle notebooku se nachází veškerý hardware, pevný disk, procesor atd. - ve víku je vždy zasazený LCD (LED) displej Další varianty notebooků jsou: netbooky a ultrabooky, které se liší konstrukčně a použitím

Tablety většinou používají systém Android a programy si uživatelé stahují pomocí služby Google Play. Tablet se stal díky své ceně a jednoduchosti oblíbeným přístrojem mnoha domácností. Tablety většinou používají systém Android a programy si uživatelé stahují pomocí služby Google Play. Tablet se stal díky své ceně a jednoduchosti oblíbeným přístrojem mnoha domácností. Tablet je přenosný počítač Je ještě menší a lehčí než tablet, má dotykový displej a neobsahuje klávesnici. Ta je vyřešena softwarově a ovládáme ji pomocí dotyků na displeji. Napájecí konektor microUSB - výdrž baterie tabletů je vyšší než v případě notebooků Konektor pro připojení zvukového zařízení - výstup na sluchátka nebo reproduktory Kamera pro multimediální programy - pro fotografování nebo video konference Tablet je přenosný počítač Je ještě menší a lehčí než tablet, má dotykový displej a neobsahuje klávesnici. Ta je vyřešena softwarově a ovládáme ji pomocí dotyků na displeji. Napájecí konektor microUSB - výdrž baterie tabletů je vyšší než v případě notebooků Konektor pro připojení zvukového zařízení - výstup na sluchátka nebo reproduktory Kamera pro multimediální programy - pro fotografování nebo video konference 2 1 Tablety jsou primárně určeny pro jednoduchou komunikaci prostřednictvím internetu. Slouží též jako herní zařízení. Nejsou určeny k profesionálním účelům

1. Jaké znáš varianty notebooků? 2. Jaký je rozdíl mezi notebookem a tabletem? 3. Co je to „touchpad“? 4. Mají všechny tablety dotykovou obrazovku? 1. Jaké znáš varianty notebooků? 2. Jaký je rozdíl mezi notebookem a tabletem? 3. Co je to „touchpad“? 4. Mají všechny tablety dotykovou obrazovku? Závěrečný test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Mareška.