PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODPORA TRANSFORMACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Ivana Příhonská Praha /
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Kostelec nad Černými lesy příspěvková organizace zřízena Městem Kostelec nad Černými lesy Kontakty: tel: webové.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Individuálně, ale společně a jinak
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Úřad práce České republiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společenská odpovědnost ve školství
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Techniky práce s mentálně postiženými
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Terapeutické komunity
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Služby následné péče.
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Tlumočnické služby.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Správa sociálního zabezpečení
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Pedagogika školního sportu
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Bohumínská 152/25 Ostrava - Muglinov
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Digitální gramotnost Informatické myšlení
PhDr.hana pazlarová, ph.d
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Phdr. hana pazlarová ph.d.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Podpora samostatného bydlení
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3

Opáčko Co spadá do neverbální komunikace? Jaké jsou techniky aktivního naslouchání? Nejčastější chyby v naslouchání

Co nás dnes čeká? Poradenství Vedení rozhovoru Přístupy k vedení rozhovoru

Poradenství Každý se někdy ocitá v roli poradce – laické poradenství - nejširší pojetí Poradenství v rámci pomáhajících profesí – kde všude? Poradenství v rámci SP

Základní sociální poradenství Informace o nárocích, službách a možnostech člověka v obtížné situaci Co nejblíž klientovi Součástí je zprostředkování další pomoci Povinně poskytované všemi poskytovateli soc. služeb

Odborné sociální poradenství „Odborné sociální poradenství je poskytováno se zaměřením na potřeby jednotlivých okruhů sociálních skupin osob v občanských poradnách, manželských a rodinných poradnách, poradnách pro seniory, poradnách pro osoby se zdravotním postižením, poradnách pro oběti trestných činů a domácího násilí; zahrnuje též sociální práci s osobami, jejichž způsob života může vést ke konfliktu se společností. Součástí odborného poradenství je i půjčování kompenzačních pomůcek.“ (zák.108/2006)

Služby v rámci odborného soc.poradenství zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

Občanské poradny Síť nestátních org. podle britského vzoru Princip diskrétnosti, bezplatnosti, nezávislosti a nestrannosti, respekt a nediskriminace Poradny působí na více než 60 místech v ČR Dva cíle – 1) snaha, aby klient netrpěl neznalostí svých práv a povinností, dostupných možností a neschopností vyjádřit své potřeby, 2) upozorňovat na nedostatky legislativy, prováděcí praxe či systémové problémy

Dluhové poradenství Stále aktuálnější Pomoc s orientací v pohledávkách

Vedení rozhovoru Klíčová kompetence sociálního pracovníka Sada dovedností – dovednost strukturovat rozhovor, schopnost navázat a udržet zdvořilý lidský vztah, autentičnost, empatie, otevřenost, profesní etika

Vnější podmínky Klidné prostředí bez rušivých vlivů (telefony, návštěvy, kolegové, hodinky…) Neverbální komunikace, řeč těla, usazení klienta Oblečení pracovníka Klima instituce Vybavení místnosti

Jak mě studium na Jaboku změnilo?

Modely vedení rozhovoru Systemický přístup Narativní přístup Systémové přístupy Přístup zaměřený na osobu Transakční analýza Kognitivně-behaviorální přístup Eklektické a integrativní přístupy

Systemický přístup Pomocí dialogu hledá alternativní možnosti zvládnutí problému Pracovník nepůsobí na klienta, ale je součástí kontextu Klíčová témata – klientova zakázka (Co klient očekává?), kl.problém (na čem budeme pracovat?), cíl spolupráce, cesty k cílům, kritéria hodnocení

Narativní přístup Cílem je pomoci klientovi pochopit jeho životní příběh Klient je odborník na svůj příběh, má právo na vlastní perspektivu Terapeut nabízí kontexty, významy příběhů, inspiraci, nikoliv řešení

Systémový přístup Člověk je součástí přirozených či formálních systémů Pravidla zachovávají rovnováhu systémů i na úkor jednotlivců Účelem terapie resp. rozhovoru je změna vzorce pravidel, aby vyhovovala více členům

Přístup zaměřený na osobu Tzv. Rogersovský přístup Především empatické naslouchání V centru pozornosti je klientův vnitřní svět Klient rozhoduje, na čem bude pracovat; určuje tempo práce, rozhoduje, kdy spolupráce končí… Základní prvky Bezpodmínečná akceptace klienta Empatická komunikace Autentické vyjadřování

Transakční analýza Zaměřená na lidskou komunikaci, kerá je zdrojem mnoha obtíží, ale nástrojem nápravy Ke komunikaci s druhými přistupuji za tří ego-stavů – rodič,dítě, dospělý Přístupy se mohou v průběhu komunikace měnit Problémy vznikají pokud ego-stavy nejsou zjevně či neverbálně sladěné Sladěné např. rodič-rodič, dítě-dítě Tzv.křížové např. dítě-dospělý, rodič-dospělý

Kognitivně-behaviorální terapie Klient myšlenkami ovlivňuje pocity a chování Negativní vzorce se terapeut snaží nahradit pozitivními Řeší se problémy teď a tady Změny v chování jsou podporovány tréninkovými úkoly Rozhovory více strukturované než u rogersovského nebo systemického přístupu