Česká Televize uvádí dokument Rajská, uherák nebo šunka Exkluzivní pohled do života ostravského uznávaného umělce Norberta Lichého. ©2016NaPosledníChvíliStudios.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro 5. ročník INTERNET. Program v počítači. Prohlížíme si v něm internetové stránky. Prohlížeč / Vyhledávač.
Advertisements

Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_01 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Divadlo Járy Cimrmana Divadlo Járy Cimrmana mystifikace inteligentní humor.
Rodina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Č ISTI Č KA ODPADNÍCH VOD. ÚVOD : Kam odtéká odpadní voda z domácnosti? Co je to mechanické čistění vody? Co se děje s odpadky, které se odstraní z odpadní.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Vesmír je označení pro veškerý prostor, časoprostor, hmotu a energii v něm. V užším smyslu se vesmír také někdy užívá jako označení pro kosmický prostor,
VY_52_INOVACE_45_KLADRUBŠTÍ KONĚ Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann.
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
„ Ondra pomáhá ptáčkům“
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Bojíte se francouzštiny?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Židům 3:12-14 Hleďte, bratři, aby snad v někom z vás nebylo zlé a nevěrné srdce, takže by odpadl od živého Boha, a proto se navzájem napomínejte každý.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní porada Pracovní list.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pracovní porada Pracovní list.
Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Příslovce Mgr. Michal Oblouk.
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_77_ČESKÁ HYMNA
Trhlina ve džbánu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Když slova nestačí Prezentace.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Úvodní a seznamovací hry
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Autor: Mgr. Nováková Jana
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Doplněk (verbální atribut)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Česká hymna a její tvůrci
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Mgr. Lenka Linhartová SocioFactor s.r.o.
Děti odsouzených rodičů
Psychologie test.
Klikni myší pro další obrázky... (Tvůj vlastní život to ocení)
Do Finska, Číny a zase zpátky do Ostravy Stipendista města Ostravy
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Transsexualita.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dalo by se to označit jako moudra slavných…
Posun snímku automaticky.
ABY NEBYLO POZDĚ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zuzka poznává Mariánské Lázně
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Naučil jsem se....
Jen se tak koukám co zrovna děláš..
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Technika kolem nás Svět, ve kterém žijeme, se skládá z živé a neživé přírody, ale také techniky. Dokázali byste říct příklad živé a neživé přírody? Do.
Každý den jsme trochu starší…
Transkript prezentace:

Česká Televize uvádí dokument Rajská, uherák nebo šunka Exkluzivní pohled do života ostravského uznávaného umělce Norberta Lichého. ©2016NaPosledníChvíliStudios

Režie: Karolina Schwarzová Scenář a produkce: Matylda Kubečková Kamera: Tereza Košťálová Asistenka asistenta režie: Barbora Ohnoutková Střih: Robert Přestříhal Zvuk: Zdeněk Nedoslýchavý Hudba: František Mimotón Kostýmy: Lenka Skorosvlečená Vizuální efekty: Vlasta Šeroslepá, Martin Výbušný Výprava: Marek Ztracený, Libor Skočdopole, Iveta Zbloudilá Generální partneři: Statutární město Ostrava, Divadlo Petra Bezruče, Škoda Auto, Česká Spořitelna, Skupina ČEZ Sponzoři projektu: Evžen Skrblík, Petr Škrt

Scéna / Exteriér -Pomalé plynulé záběry na řeku Ostravici, důchodce krmící kachny, líbající se adolescenty a děti dovádějící na březích řeky -Použitá hudba: Aphex Twin – Avril 14th Dokumentarista (mimo scénu, hlas): „Norbert Lichý je ostravský herec a hudebník narozený 29. prosince 1964 jako mladší ze dvou synů. Jeho otec byl slavný režisér, dramatik a herec Saša Lichý, maminka byla tanečnicí v Divadle Petra Bezruče. On sám se zde na divadelních prknech objevil v pouhých 9 letech. V 19 letech přijal angažmá v Šumperském divadle, poté působil v ostravském Divadle loutek a následně se vrátil zpět do Bezruče, kde působí nepřetržitě již od roku Přestože je v divadelní branži zaškatulkován spíše jako představitel záporáků, patří mezi diváky velmi oblíbeného herce. Ztvárnil nespočet divadelních a filmových rolí, od krále Ludvíka XIII. v divadelní hře Tři mušketýři, až po faráře Matouše v muzikálu Pornohvězdy. Je také hrdým nositelem ceny Thálie, kterou obdržel v roce 2009 v oboru činohra. Dnešním dokumentem se vám pokusíme ještě více přiblížit tohoto vykutáleného vtipálka.“ -Záběr na pana Lichého sedícího na lavičce pod rozkvetlou třešní spolu s dokumentaristou, hudba utichá, dokumentarista pokládá první otázku.

Vy jste již neodmyslitelně spjat s Ostravou, není to tak? No, já jsem tu vyrůstal, tak už jsem tady zůstal. Ale je to dobře. Po stránce kulturní mi nic nechybí, naopak ji mám někdy plné kecky. Pracovních příležitostí je tu ovšem uboze a domnívám se, že pro mladé kolegy je to dostatečný důvod odtud prchnout. Taky mám rád místní lidi. Staré upracované chlapy, kterým kouká z očí zvláštní pravda. Hodně se tu změnilo, ale mnohé zůstalo. Je to můj domov a s tím se holt těžko dá něco dělat. Nevím, jestli je proč se Praze vyrovnat. Chci-li ji vidět, jsem tam za tři hodiny. Ale strávil jsem tam pět měsíců a rád vzpomínám na Shakespearovské slavnosti. Musím říct, že to v Praze už začínám i poznávat, což je pro Ostraváka, jak jistě uznáte, pozoruhodný výkon. (smích dokumentaristy) Jaké byly Vaše začátky? Málokdo ví, že jste i skladatelem. S hudbou jsem začínal v kapele na Matičním gymnáziu (O br. 1), kde jsem studoval. Divadlo jsem začal hrát už V 9 letech v Bezruči, kde tomu šéfoval můj táta. No a později jsem se hlásil na JAMU, ale tam mě nevzali a na papír, který mi dali, napsali, že nemám pro herectví talent, a že bych se měl raději porozhlédnout po jiném oboru. Uvažoval jsem nad tím, že bych si ho pověsil vedle té Thálie. (smích) Vlastně mě nevzali dvakrát. Ale já neumím nic jiného, čím bych se mohl kloudně živit. A jak vypadá Váš normální pracovní den? Stíháte relaxovat nebo strávíte většinu času v divadle? To je dobrá otázka. No, dopoledne většinou zkoušíme novou hru. Večer pak máme samozřejmě představení. Mezitím máme tak tři hodiny pauzy, takže se toho moc nestihne. Najíst se bohužel taky nemůžu, poněvadž se mi chce potom vždy hrozně spát a to by mi v divadle dali, kdybych nepřišel. (smích) Takže jím až večer, což není zrovna dobré. Takhle to jde od pondělka do pátku, bio hodiny mám převrácené, když ale chci relaxovat jedu na chatu. Máme ji na tak krásném a tichém místě. Sousedi tam jsou, pouze tehdy, když chcete. Ideál.

Kde vlastně berete inspiraci pro svou tvorbu? V lidech, kteří jsou věčným zdrojem inspirace. Stačí zajít třeba do hospody a poslouchat, zajít s pejskem do parku a pozorovat, zajít do obchodu a nasávat… Abych byl upřímný, na první pohled vypadáte jako vcelku nepřístupný člověk. Jak je to doopravdy? Musím přiznat, že jsem člověk, který si moc lidí k tělu nepřipustí. Trvá mi dlouho, než se s někým seznámím, neumím moc komunikovat v cizím prostředí, ale po nějaké době je to už uvolněnější. A nepamatuju si tváře a jména. Někdy proto vypadám, že někoho přehlížím, ale ono to tak vlastně není. No ale s kolegy jsme vcelku dobrá parta, s nimi problém s komunikací nemám. Ale pro režiséry jste zaškatulkovaný jako vyhraněný typ, většinou záporný. Nevadí vám to? Ani ne. Hraje se to dobře, určitě je to lepší než nějaké role milovníků. Taková ta škatulka má své výhody i nevýhody. Ale zaplať pánbůh za ni. Prý ještě pořád bydlíte s maminkou. (Obr. 2) Není to někdy problém? potom zase pokračuje záběr na rozhovor) Celkem mi to vyhovuje. Znáte to, vaří, peče, smaží … (smích) Proto raději vařím velmi málo jelikož s ní v tomto směru rozhodně soutěžit nechci. Byl bych totiž sám proti sobě, protože máma vaří výborně. Takhle já vařit nikdy nebudu. Ale možná takových pět jídel bych dohromady dal. No ale jako se ženami je to celkem problém. Když jsem byl mladý, líbily se mi holky tak od 18 do 25 a ten můj mozek si pořád nedokáže uvědomit, že už jsem starší, čekám na takový to až se (přemýšlí)... Jak je to slovo?... UPGRADUJE ! A zjistí, že jsou i holky v mým věku. (smích dokumentaristy)

Zpátky k jídlu. Jaká je tedy vaše nejoblíbenější pochoutka ? Rajská, uherák nebo šunka !!! - Kamera se oddaluje, zvuk rozhovoru utichá. Začíná hrát hudba, záběry na ostravskou radnici a přilehlé Prokešovo náměstí. Konec dokumentu. Obr. 1Obr. 2