Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.19 Opakování 2. pololetí Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Ekosystém potok a řeka Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Rostliny z našeho okolí
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Společenstva polí Živočichové
Společenstva vod Rostlliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Ekosystémy Opakování Přírodověda 4. ročník
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Živočichové našich vod 4.ročník
Ekosystém louka Živočichové
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
PTÁCI (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování 2. pololetí Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako opakování a upevňování znalostí z 2. pololetí. Žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.

Člověk a jeho svět 4. ročník

A__________ B__________ C__________ D__________ klas stéblo kolénko žito pšenice ječmen oves 7 BODŮ

1. Park je ekosystém ______________ člověkem. 2. Je to zelená plocha ve městech, která slouží k ______________. 3. Parky snižují hlučnost městského prostředí, zachycují ______ a zvlhčují ________. 4. V parcích často rostou okrasné - _____________________________. 5. Rostliny jsou do parků vysazovány pro jejich vůni, ______________ korun, listů a květů. (prach, tvary a barvy, ovzduší, uměle vytvořený, rekreace, jehličnany, listnaté stromy, keře a byliny) uměle vytvořený rekreaci lidí prach ovzduší jehličnany, listnaté stromy, keře a byliny tvary a barvy 8 BODŮ

SYSEL OBECNÝBABOČKA KOPŘIVOVÁ ČMELÁK ZEMNÍSTRAKA OBECNÁ ZMIJE OBECNÁSARANČE ČÁRKOVANÁ KOBYLKA ZELENÁVRABEC POLNÍ 8 BODŮ A B C D E F G H

1. Jmenuj 3 živočichy živící se hraboši. 2. Jmenuj 3 všežravé ptáky žijící na poli. 3. Jmenuj 5 rostlin, které rostou na poli. 4. K jakým dvěma účelům se pěstuje řepa? 5. Na co všechno se dá využít lilek brambor a jakou část z něj konzumujeme? 18 BODŮ líh, škrob, polotovary, přímá konzumace, podzemní hlízy cukr, krmivo koroptev, bažant, straka ječmen, hrách, zelí, mák, len poštolka, zmije, sovy

strakapoud šeřík kos túje veverkaafrikán 6 BODŮ

1. Hnízdím na půdách a balkonech domů, žiji v hejnech, živím se semeny a zbytky lidské potravy, můj trus narušuje stavby, sochy… 2. Mám velmi pružné a ohebné větve, které se používají na pletení košíků. 3. Jsem létající savec s křídly, létám za soumraku a v noci, ve dne spím, při letu se řídím sluchem, obývám ptačí budky, budovy, živím se hmyzem. 4. Jsem nejznámější ryba našich rybníků, živím se rostlinami a jejich zbytky a drobnými vodními živočichy, jsem tedy všežravý. 5. Jsem nejhojnějším obojživelníkem, vyrážím za soumraku, vylučuji dráždivý sliz, živím se měkkýši, žížalami, pavouky, brouky, svinkami, mravenci. 6. Jsem hmyzožravec, přiživuji se slimáky, žížalami, hlodavci, ptáky, žábami, vejci a plody, potravu hledám čichem, tělo mám chráněno bodlinami. 7. Rostu na březích rybníků, mé květenství připomíná doutníky. 8. Živím se hlavně hmyzem, ale i pavouky, měkkýši nebo obojživelníky, na podzim požírám také bobule, v rákosí si pletu hnízda. vrba bílá orobinec úzkolistý kapr obecný ropucha obecná rákosník velký ježek západní holub věžák netopýr hvízdavý 8 BODŮ

rosnička zelená potápník vroubený ondatra pižmová leknín bílý rákos obecný orobinec úzkolistý vrba bílá kormorán velký okoun říční 9 BODŮ

1. Rybník je ______ vodní nádrž, tudíž i umělý ekosystém, který vytvořil člověk. Využívá se především k chovu ____. 2. Rybníky slouží také k zadržování _____, zvlhčují ____, jsou místem __________ a rekreace lidí. 3. Vodní rostliny slouží jako potrava pro býložravce. Porosty ___________ kolem vod jsou úkrytem mnoha živočichů. 4. Na březích rybníků mohou být zbudována zařízení pro chov ____ nebo jiné vodní drůbeže. 5. Rybníky mohou být využívány k vodním _________, vodním radovánkám, sportovnímu rybářství, sportovnímu lovu ptáků a bruslení ve volné přírodě. hus umělá ryb stromů a keřů sportům vodypůdu odpočinku 9 BODŮ

Dřeviny: __________________________________________________ ____________________________ Byliny: __________________________________________________ ____________________________ topol, olše, vrba, bez blatouch, kosatec, rákos, stulík 8 BODŮ

1. Vysvětlete, co jsou hospodářská zvířata. Uveďte 5 příkladů. 2. Jmenujte 3 ovocné keře. 3. Vysvětlete rozdíl mezi vodními toky a vodními nádržemi. 4. Jmenujte 2 ryby, které žijí převážně v rybníku a 2 vyskytující se převážně v řece či potoku. 5. Které 2 savce můžeme vidět u rybníka a které 2 u řeky? 19 BODŮ zvířata chovaná pro užitek, ovce, tur, koza, drůbež, kůň rybíz, angrešt, maliník tekoucí a stojatá voda sumec, lín a lipan, pstruh ondatra, hryzec a bobr, vydra

1. OTÁZKA 7 BODŮ 2. OTÁZKA 8 BODY 3. OTÁZKA 8 BODY 4. OTÁZKA 18 BODŮ 5. OTÁZKA 6 BODY 6. OTÁZKA 8 BODŮ 7. OTÁZKA 9 BODŮ 8. OTÁZKA 9 BODŮ 9. OTÁZKA 8 BODŮ 10. OTÁZKA 19 BODŮ HODNOCENÍ: 100 – 81 BODŮ1 80 – 61 BODŮ2 60 – 41 BODŮ3 40 – 21 BODŮ4 20 – 0 BODŮ5

 ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, ISBN  STŘIHAVKOVÁ, Hana, SÍBRT, František. Přírodopis pro 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, ISBN  Obrázky z galerie klipart