Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Trh a jeho zákonitosti.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Trh Pavel Šuranský.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Téma: Člověk v demokratickém státě 2. Náš stát Česká republika.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Ing. Veronika Dostálková MBA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza hodnot zákazníka
Cenová politika – klíčová slova
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo výzvy: 34 Předmět: Občanská výchova Ročník: 3 Tematická oblast: OV3 Anotace: Tento materiál slouží k výuce a opakování učiva pro žáky, kteří byli v souladu s § 9 vyhlášky číslo 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných, v platném znění, zařazeni do třídy odborného učiliště, kde se vzdělávají dle ŠVP v oborech E/01 Stravovací a ubytovací služby, E/01 Prodavačské práce a E/01 Pečovatelské služby. Autor: Mgr. Marcela VLASATÍKOVÁ Období vytvoření: Srpen 2013

Téma: Člověk v demokratickém státě 16. Tržní hospodářství

Tržní hospodářství Spokojený zákazník Kvalitní a čerstvé zboží

Tržní hospodářství ZÁKLADNÍ ZÁKON: VYRÁBĚT PODLE POTŘEB TRHU A ZÁJMU ZÁKAZNÍKŮ. 1.Vyrábět to, co jde na odbyt. 2. Přestat vyrábět to, co se neprodává. 3.Zboží se nesmí nikde hromadit.

Zboží se nesmí nikde hromadit.

Spokojenost a odbyt Je třeba hledat cesty a nové možnosti nabídky zboží.

Tržní hospodářství Na každou sezónu přichází nové zboží. 1.Starého zboží se obchodníci rychle zbavují snížením cen. 2.Zákazníci vědí, že toto SNÍŽENÍ CEN = VÝPRODEJE, PŘICHÁZÍ PO KAŽDÉ SEZÓNĚ. UŽ NA TYTO VÝPRODEJE ČEKAJÍ. 1.Staré zboží se rychle prodá % sleva. Uvolní se místo pro nové módní zboží

Sezonní slevy 20%, 50 %, 75 % výprodeje jsou očekávané a zákazníky oblíbené. Šance pro vás!

Starého zboží je nutné se zbavit. Přichází nové.

Tržní hospodářství Továrny a firmy na výrobu provádějí průzkum trhu. 1.Výrobci řeší: Co je žádané? Co jde na odbyt? 2.Rychle reagují na zájem o druh, barvu, materiál se žádanými vlastnostmi. 3.Mění pružně výrobu, přicházejí s novinkami. Podle požadavků a obliby zákazníků mění pružně výrobu.

Nabídky nových kolekcí šatů najdou zákazníci na internetu

Tržní hospodářství Význam reklamy pro odbyt výrobků 1.Výrobu ovlivňují lidé s dobrými nápady a vkusem - návrháři. Ti vytváří módní trendy, směry. 2.Na nové výrobky s výbornými vlastnostmi je třeba upozornit. To zajistí REKLAMA.

Módní trendy ovlivňují vkus zákazníků Reklama pomáhá prodeji.

Tržní hospodářství Konkurence a odbyt 1.Je třeba sledovat konkurenci. 2.Na trhu si konkurují - soutěží mezi sebou o odbyt - firmy se stejnými typy výrobků. 3. Konkurenci je třeba přizpůsobit výrobu i ceny. Odbyt je hlavním cílem.

Odbyt je hlavním cílem prodejců. AKCE!

Závady zboží Na poškozené zboží se vztahuje Reklamační řád.

Krize Některé podniky nedovedou všechny tyto podmínky naplnit a ocitnou se v krizi. CO DĚLAT? 1.PROMÝŠLET, CO JE PŘÍČINOU, ŽE SE VÝROBKY ŠPATNĚ PRODÁVAJÍ. 2.Přijmout OPATŘENÍ. 3.UDĚLAT VÝPRODEJ.

Krize POMOC STÁTU STÁTNÍ DOTACE POMOC ZAHRANIČNÍHO KAPITÁLU POMOCI SI SAMI: méně pracovních sil, méně úředníků levné suroviny, šetřit vším: energie, pohonné látky a suroviny zvýšit kvalitu a zlepšit vzhled udělat dobrou reklamu hledat nové trhy

Dárkové balení výrobků pozvedne úroveň prodeje.

ÚKOL: Z čeho se skládá cena výrobku - zimní bunda? Na čem by se tedy dalo ušetřit? Řešení: ?

Řešení úkolu: Cena výrobku se skládá ze: Mzdy pracovníků - mzda švadleny, mistra, kontroly, vedoucího, účetního, řidiče, skladník, prodavačky Cen materiálů - látka, podšívka, výztuž, nitě, zipy, knoflíky, šňůry, nášivky, balení apod. Cen pomůcek ( vybavení dílny)- šicí stroje, stůl, nůžky, žehličky, metr, věšáky, regály, apod. Cen energií - teplo, světlo, energie, benzín. Ostatní platby- pronájem dílny a obchodu, reklama

Použitá literatura a zdroje PaeDr. Hana Kovaříková, Občanská výchova III/pro odborná učiliště, Praha: Septima, s.r.o., 2006 Sokol J. a kol., Občanské minimum, Praha: ÚIV, Emmert F. a kol., Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2004 Platné zákony a vyhlášky lze najít na internetové adrese: ( ASPI = Automatizovaný systém právních informací)

Použité zdroje a adresy &sc=0-9&sp=-1&sk=#view=detail&id=543FA6BD7ABC60C2A880D2C96AF4B42C1BB2FF17&selectedIndex=111 &sc=0-9&sp=-1&sk=#view=detail&id=2AE6D21B841EFCE9A07D89895CA6B09AB2E95860&selectedIndex=117 &sc=0-9&sp=-1&sk=#view=detail&id=21BA2E DBEFC198992CE2D3D1C3E2F&selectedIndex=118 &sc=0-9&sp=-1&sk=#view=detail&id=B789A856E15653B237E5F91E1F391A2D0AAEC0B6&selectedIndex= ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=6E D7BF3C7C583120BB30028FC9CA86D&selectedIndex=13 ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=5AE87A0BDD4A34E154C009338BC45477C71DBC60&selectedIndex=22 Ak&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=D47967EEAAF71BD73ECECA37A78CFADD249DAFE2&selectedIndex=33 ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=C0E E35A61B67CE0E73A078BF6BFDA3&selectedIndex=39

Použité zdroje a adresy ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=2F74A8E56624AE97A7CB E93AF14E47F58&selectedIndex=75 ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=598D8C6E7EB2E5E0E649FBB72F9D7C51E540BA16&selectedIndex=94 ADk&sc=1-8&sp=- 1&sk=#view=detail&id=64938D4EE4F6B9A01D1FEF279DE9C4801D40E997&selectedIndex=82 2&sp=-1&sk 2&sp=-1&sk=#view=detail&id=9D A9D6B01C0A30B90CAA8A7CB54A187EC&selectedIndex=20 2&sp=-1&sk=#view=detail&id=906E126030DC48CD1E35C2F5AA FA8A&selectedIndex=51 2&sp=-1&sk=#view=detail&id=5D1509C408D24F892A894D2DBD5B60241E8340C5&selectedIndex=57