Jihlava 29. února 2012. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
Advertisements

Praha 9. března Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM, JAK a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
9. května 2012 Praha. Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Radnice VERA® vždy aktuálně Ing. Aneta Volfová Obchodní manažer Petr Gebrian Obchodní manažer.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Základní registry- základní informace
model fungování a praxe
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu
DO NOVÉHO ROKU ….
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
RASC Standardy řízení služeb
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
eRecept – komunikace se základními registry
Základní informace o poskytovateli
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Financování přímých NIV
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů pro výkon prioritních agend veřejné správy (PMA 3) reg. č. CZ /0.0./0.0/15_019/
Principy fungování spolku BISON
Smart Administration Strategie
ANALYTICKÁ ČINNOST V OBLASTI VEŘEJNÉ SPRÁVY
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Profesionalizace sociální práce v ČR
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Informační systém základních registrů
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
(Otevřená) data kolem nás
Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady
Transkript prezentace:

Jihlava 29. února 2012

Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……

 Své vlastní potřeby, potřeby svých občanů, potřeby svých podnikatelů.  Limity dané okolním světem.  Své vlastní možnosti.  Co a jak může změnit samo.  Koho potřebuje, když na to samo nestačí.  Jak chce změny procesovat a řídit.  Mluvit jednotným jazykem a konzistentně.

 Nezná své vlastní potřeby  Nezná potřeby svých občanů  Nezná potřeby svých podnikatelů  Nezná své podmínky a možnosti  Neví jak správně řídit a procesovat  Nemluví jednotným jazykem a konzistentně Jedno už naštěstí ví: to že není nikdo jiný než ona sama, aby to začala řešit.. A ví jak to zlepšit???

 Dokončit reformu veřejné správy  Dokončit projekt ZR a uvést jej do ostrého provozu  Zajistit úspěšnou integraci s ostatními kmenovými projekty eGovernmentu  Vytvořit Mapu veřejné správy  Vytvořit Standardy agend veřejné správy (PMA)  Změnit financování VS  Upravit práva a povinnosti úředníků a zaměstnanců VS  Bojovat proti korupci zvýšením transparentnosti procesů  Implementovat vhodné nástroje

 Dokončení projektu ZR – od pilotní provoz na ostrých datech od ostrý provoz s referenčními daty  Mapa veřejné správy postupně naplňována v RPP  Změna procesů ve VS – analýza krajů a MV a příprava OVM na dopady ZR + medializace  Standardy VS – VŘ na dodavatele PMA  Změna financování - k pilotní ověření  Implementace vhodných nástrojů – revize SA, RVKIS, projekt ZR a kmenové projekty eGOV

 Každá snaha modernizovat a zefektivnit je pozitivem, ale ……  zatím implementujeme bez znalosti potřeb (mapa veřejné správy) a procesů (standardy agend veřejné správy), tedy ne zcela optimálně a efektivně  díky tomu nám to občas neklapne a zbytečně vynakládáme finanční prostředky SR i ESF  ve fázi ověřovacího provozu ZR jako páteř, nutná užší vazba na kmenové projekty eGOV  nedostatečná osvěta a školení …..neschopnost uživatelů se adaptovat = odmítnutí změny

Méně povinností, práce a nepořádku. Naopak získáme pořádek v systému, více transparentnosti, vyšší kvalitu a více finančních prostředků…… Jak to? Protože:  budeme dělat správné věci, tedy jen to co stát, občan či podnikatel opravdu nezbytně potřebuje…  budeme správné věci dělat správně…  budeme správné věci, dělat správně a správnými lidmi, ve správném kompetenčním modelu  budeme sdílet služby a data….

 RPP – naplňován ostrými daty (Mapa veřejné správy) + AIS působnostní funkční, AIS modelovací v soutěži, systém zápisu rozhodnutí…  ROB – propojován s editačními AIS, úprava navazující legislativy, ostrá data od  ROS – propojen s editačními AIS, ostrá data již běží  RUIAN – propojen s editačními AIS, ostrá data již běží  ISZR – integrační fáze + ověřování komunikace, fixace katalogu služeb  ORG – ověřovací fáze generování AIFO a ZIFO  pilotní provoz s ostrými, nereferenčními daty  ostrý provoz s referenčními daty

 Zásadní změna ve vztahu občan versus stát  Změny interních procesů ve veřejné správě  Zavedení referenčních dat  Optimalizace procesů ve veřejné správě  Zvýšení transparentnosti procesů ve veřejné správě

 připravit vlastní AIS pro komunikaci se ZR  upravit všechny používané formuláře  formuláře nesmí obsahovat referenční údaje  proškolit vlastní úředníky

PhDr. Robert Ledvinka ředitel Odbor veřejné správy Ministerstvo vnitra Tel