Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

MAKROEKONOMICKÁ SITUACE V ČESKÉ REPUBLICE
František Cvengroš Situace a výhled ekonomiky ČR (podklad pro kulatý stůl k přípravě Národního programu reforem 2013) Ministerstvo financí ČESKÉ REPUBLIKY.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE STŘEDNÍM OBCHODNÍM ŠKOLSTVÍ ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Trh práce „pomyslný prostor, v němž zaměstnavatelé hledají pracovní sílu a pracující ji nabízejí ve snaze obstarat si prostředky k obživě. Vzájemný poměr.
Základní druhy finančních investičních instrumentů
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Světové hospodářství.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Ekonomika podniků garant Doc.Ing. Eva Rosochatecká, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
2.Marketingové prostředí
Zadání případové studie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Národní účty - aplikace
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Tržní prostředí.
Inflace.
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Finanční řízení podniku 1. př
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
1 ÚVOD DO HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY 2008 Zdeněk Tomeš Kancelář 612 KH: úterý
1 ÚVOD DO HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY Zdeněk Tomeš Kancelář 612 KH: středa
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová, Ph.D. KPH ESF MU Brno
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Maastrichtská kritéria a ČR, současnost a perspektivy. ČR a Euro.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Rozpočtová a fiskální politika 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Rozpočtová a fiskální politika
Zdravotnický management
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Úvod do finanční vědy a financí
Ekonomika Riskuj. Ekonomika Riskuj Předmět ekonomie a ekonomiky Ekonomické systémy Potřeby Makroekonomie a mikroekonomie.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Úvodní seminář Národní hospodářství
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Statistické srovnávání
HARMONOGRAM PŘEDNÁŠEK 20011/12
Úvodní seminář Národní hospodářství
Index Exportu Ing. Otto Daněk – místopředseda AE.
Úvod do finanční vědy a financí
Rozpočtová a fiskální politika
Rozpočtová a fiskální politika
Transkript prezentace:

Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství

 – přednáška 1: „Vymezení základních podnikových pojmů“ ( Sylva Talpová)  – seminář: Téma 1 (Eva Štěpánková)  27.9 – přednáška 2:„Management a manažerské funkce“ (Eva Štěpánková)  přednáška 3:„Volba právní formy podnikání“ (Sylva Talpová)  – seminář: Témata 1,2 a 3 (Sylva Talpová)  – přednáška 4:„Majetková a kapitálová struktura podniku“ (Sylva Talpová)  – přednáška 5: :„Plánování, tvorba business plánu “ (Eva Štěpánková)  – seminář k tématu 4 (Sylva Talpová)  – přednáška 6: „Finanční analýza podniku“ (Sylva Talpová)  – přednáška 7:„Organizování v podniku“ (Eva Štěpánková)  – seminář k tématům 5 a 7 (Eva Štěpánková)  – přednáška 8:„Daňová soustava ČR“ (Sylva Talpová)  – přednáška 9:„Řízení lidských zdrojů“ (Sylva Talpová)  – seminář k tématům 6, 8 a 9 (Sylva Talpová)  – přednáška 10:„Motivace a vedení lidí“ (Eva Štěpánková)  – přednáška 11:„Marketing, marketingový mix“ (Eva Štěpánková)  seminář k tématům 10 a 11 (Eva Štěpánková)  – přednáška 12:„Environmentální management“ (Eva Štěpánková)  – přednáška 13:„Mezinárodní management“ (Sylva Talpová)

1. Zjistit kritéria typologie podniků:  Dle legislativy EU  Dle EUROSTATu  Dle ČSÚ 2. Jaké jsou hodnoty v ČR:  HDP  Inflace  Míra nezaměstnanosti

3. Zamyslete se nad pojmy formální a neformální vztahy v organizaci. 4. Jaké dopady má globalizace na dnešní podniky?

 Eurostat Dle počtu zaměstnanců (0-9, 10-49, , více jak 250)  EU  ČSÚ Enterprise categoryHeadcountTurnover oror Balance sheet total medium-sized< 250≤ € 50 million≤ € 43 million small< 50≤ € 10 million micro< 10≤ € 2 million

HDP  3667,4 mld. Kč (2010)  mld. Kč (2009)  3689 mld. Kč (2008)  Nominální x reálný HDP

Míra inflace  procentní přírůstek spotřebitelských cen  Inflace – růst cenové hladiny v čase  Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v srpnu 2011 o 1,7%  Míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen za posledních 12 měsíců proti průměru předchozích 12 měsíců byla v srpnu 1,9 %. Nezaměstnanost  8,2 % (2011), ale 6,8 % ve 2Q  6% (2009), 7.2% (2. Q 2010)  Aktuálně 8,5% (září 2010)

Úkol: Přiřaďte konkrétní složky podnikového okolí k obecnějším prvkům podnikového okolí:  Ceny VF, činnost obecních úřadů, činnost politických stran, Úroveň invencí a inovací, dostupnost škol, kulturních zařízení, fiskální politika, hospodářský cyklus, kulturní zázemí, měnová politika, náboženství, národní zvyklosti, občanský zákoník, obchodní zákoník.  Geografické okolí  Sociální okolí  Politické okolí  Právní okolí  Ekonomické okolí  Technologické okolí  Kulturně historické okolí

3. Zamyslete se nad pojmy formální a neformální vztahy v organizaci. 4. Jaké dopady má globalizace na dnešní podniky?  Jak se připravit na kulturní odlišnosti při jednání s různými kulturami?  „Myslet globálně, jednat lokálně.“