PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
Diagnostika SPU.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Pozitivní hodnocení sebe
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Struktura poradenského procesu
Obecná a vývojová psychologie dne
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
Školní poradenské pracoviště
Úvodní prezentace o poradenství (psychologický pohled)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Školní poradenské pracoviště
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Pedagogická diagnostika
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Obtíže žáků s učením a chováním III.
Praxe ve školní psychologii
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Informační, poradenské a sociální centrum.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Realizace projektu Volba budoucího povolání žáků Libereckého kraje Prášek Václav, manažer projektu.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Rizika, omezení a možné negativní účinky poradenských intervencí
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Struktura poradenského procesu
RODINNÁ, PÁROVÁ A INDIVIDUÁLNÍ TERAPIE
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
Speciálně pedagogická diagnostika
Pedie Co mají společné?.
Psychologie dospělých
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Základní pojmy speciální pedagogiky
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Mgr. Et Mgr. Veronika Boussag, dipl. um.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Transkript prezentace:

PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:

Poradenští psychologové pracují převážně s : dětmi předškolního věku žáky základních škol studenty středních škol

PŘEHLED NEJČASTĚJI ŘEŠENÝCH PORADENSKÝCH PROBLÉMŮ: předškolní věk: zpoždění, nebo nerovnoměrnost ve vývoji, intelektové opoždění, nadané děti, školní zralost, lateralita, sociální opatření (NRP),

výchovné obtíže, příjem potravy, poruchy spánku, úzkost, sourozenecké vztahy, aj.

mladší školní věk: adaptace na školu, prospěch, neklid, nesoustředěnost, poruchy učení, ctižádost, motivace ke studiu aj.

starší školní věk: neurózy, poruchy příjmu potravy, sebepojetí, sebehodnocení, sexualita, vztahové problémy, krize autorit, volba povolání aj.

PORADENSKÝ PROCES, JEHO CÍLE A PRŮBĚH

Většina západních psychologů chápe poradenský proces jako terapeutický vztah mezi poradcem a klientem. Tento vztah má svou vnitřní dynamiku a organicky prochází několika fázemi.

Jeho účelem je pomoci klientovi, aby pochopil a vyřešil své problémy a dosáhl dlouhodobého psychického růstu …soustřeďuje se na klientovu přítomnost, ale ovlivňuje i jeho budoucí vývoj...

CÍLE PORADENSKÉHO PROCESU: profylaktický - stimulace klientova osobního růstu korektivní funkce poradenství - řešení již existujících problémů

1)prohloubit sebepoznání – sebepřijetí 2)předat informace potřebné pro závažná rozhodnutí – volba povolání objevit hlavní problém klienta a jeho příčiny 3)formulovat realistické plány k řešení problému

4)osvojit schopnost dělat produktivní rozhodnutí 5)rozvíjet osobnost ve vztahu k sobě i druhým

NEJČASTĚJŠÍ OČEKÁVÁNÍ KLIENTŮ V PPS: předělat dítě potvrdit si vlastní názor nechat si poradit ujistit se, že je vše „v pořádku“ zdánlivě nechtějí nic svěřit se