Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení lidských zdrojů
Advertisements

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Struktura personální směrnice
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Personální mamagement
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Rozhodování jako manažerská funkce
Assessment centrum.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Ing. Veronika Dostálková MBA
Assessment centrum.
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 633 Klíčová slova: Personalistika, výběr pracovníků, nástroje výběru pracovníků, hodnocení pracovníků, další vzdělávání pracovníků. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výuky na téma: Personální řízení.

Personální řízení

Personalistika Zabývá se obsazováním pozic v organizační struktuře a její údržbou. (pracovník by se měl více vzdělávat, více se kvalifikovat (školení), dostat se na vyšší úroveň) Funkce personalistiky: a) určování disponibilních (co má k dispozici) manažerských zdrojů - co v podniku máme b) analýza potřebných managerů – koho budeme potřebovat

Faktory ovlivňující personalistiku vnější vzdělání obyvatelstva (Praha – VŠ, SUŠ, Morava – ZŠ, SŠ) sociálně kulturní faktory – náboženství, tradice politické faktory – nemocenská, důchody ekonomická – inflace, nezaměstnanost diskriminace žen – platy žen nejsou na stejné pozici jako od mužů diskriminace rasy – Romové vnitřní povyšování z vlastních zdrojů (ze svých vlastních peněz si vybereme managera) taktika otevřené konkurence (5 lidí, boj kdo bude vedoucí)

Výběr pracovníků Definice výběru je to proces výběru nejvhodnějších osob z kandidátů na obsazení současných nebo budoucích pozic Části výběru poziční požadavky = požadavky na místo stanovení práce pro místo = mělo by být jasno, co bude dělat

Výběr pracovníků požadované vlastnosti managera = co se při výběru požaduje analytické schopnosti (rozebírat situaci) osobní vlastnosti  touha řídit,  komunikační dovednosti,  schopnost vžít se duševního stavu druhého,  čestnost a poctivost,  předchozí manažerská výkonnost kvalifikace = vždy uvádějte o sobě pravdu

Způsoby hledání zaměstnanců Využití vnitřních zdrojů  Nabídnutí příležitosti interním pracovníkům Inzerce Doporučení pracovníků  Příbuznými, známými, stávajícími zaměstnanci Získávání zákazníků prostřednictvím agentur

Techniky a nástroje výběru zaměstnanců proces výběru stanovení kritéria výběru vyplnění žádosti (osobní údaje) orientační pohovor s managery (nejdůležitější součást výběru, po tomto pohovoru je jasné, koho si vyberou) formální pohovor (aby se utvrdili, zda jsem ten pravý)

Techniky a nástroje výběru zaměstnanců nástroje výběru pohovory, testy, hodnotící střediska, ověření během zkušební doby  Orientování a soc. zapojení nových pracovníků Orientování – zavedení na pracoviště Soc. zapojení – kdy mě kolektiv přijme mezi sebe

Hodnocení pracovníků mělo by být vždy spravedlivé, pokud není, dochází tady k znechucení nebo k lajdáctví Typy hodnocení: a) tradiční  podle povahových a pracovních vlastností (doufejme, že pominulo) b) vzhledem k cílům  p. Novák má stanovený termín splnění práce, je jedno s kým na tom bude pracovat, nebo jak musí splnit daný termín c) managerů jako managerů  pracovníci se hodnotí podle předem připravených specif. otázek. Nevýhodou je, že to provádí 1 člověk, může to být subjektivní d) týmové  provádí ho 4-8 lidí, také podle specif. otázek

Organizace dalšího vzdělávání Příprava nových pracovníků je důležitým momentem rozvoje personálu Pracovník při nástupu do organizace zpravidla prochází vstupním školením V rámci vstupního školení se pracovník seznámí:  Bezpečností a protipožárním řádem,  Vstupními informacemi o organizaci,  Se záměry organizace,  O politice a cílech organizace.

Organizace dalšího vzdělávání Druhým momentem po příchodu pracovníka do organizace je zaškolovací program. V rámci tohoto programu se sledují nadřízení pracovníci znalosti, dovednosti, zkušenosti pracovníka, který se v době „zácviku“ musí podrobit testům pro začlenění do organizace Po absolvování zaškolovacího programu vyhodnotí nadřízený pracovník způsobilost pracovníka.

Proces rozvoje pracovníka pracovní příprava  plánovaný postup  střídání práce  vytváření asistentských pozic  dočasné povýšení  trénink interní a externí školení  T skupiny nebo-li nácvik práce s lidmi  konference  univerzitní programy  podnikové hry, cvičení  výuka pomocí literatury, videa, televize  speciální školící programy.

Kontrolní otázky: 1. Co je podstatou personalistiky? 2. Jaké faktory ovlivňují personální řízení? 3. Jaké znáte kritéria pro výběr pracovníků? 4. Jaké typy hodnocení pracovníků rozeznáváme? 5. Charakterizujte proces rozvoje pracovníka.

Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 104 s. ISBN