Akce kontra relaxace. Neustále kolující jin a jang v člověku. Ing. Vladimír Jelínek © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Advertisements

Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
BIORYTMY A DETOXIKACE JOALIS Ing. Vladimír Jelínek © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Karolína Konečná 8.třída
Výukový materiál VY_52_INOVACE_27_ Hormony
Základy automatického řízení 1
Filip Luňák Zš a Mš Stonava 9tř.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úloha bodového systému
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Obecná teorie relativity
VESMÍR.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Životní cyklus.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Psychologie test.
Konstrukce trojúhelníku
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Přeji Ti sílu všech živlů
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Malé povzbuzení pro chvíle volna
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Kognitivní (poznávací) procesy
Když vás potká vyhoření
Život bez střeva , Praha.
Geometrie řízení a uložení kol.
Přeji Ti sílu všech živlů
Transkript prezentace:

Akce kontra relaxace. Neustále kolující jin a jang v člověku. Ing. Vladimír Jelínek © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Jin a jang 2 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Mandala 3 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Aditivní míchání barev 4 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Subtraktivní míchání barev 5 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Principy míchání barev 6 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Jin a jang Jin a jang jsou relativní termíny, které se používají pro srovnání všech věcí ve vesmíru. O všech věcech se dá říci, že jsou více jin nebo více jang, podle toho s čím je srovnáváme. Označení jin a jang můžeme použít na hmotné i nehmotné věci. Přestože každá věc je v přítomném okamžiku o víc jin nebo víc jang, usiluje o rovnováhu a tím vzniká pohyb. Vše se pohybuje směrem k rovnováze, dokonalá rovnováha však neexistuje, jin přechází v jang a jang přechází v jin. Vše je v neustálém pohybu. Jin a jang jsou jako magnetické póly, které se navzájem přitahují, a tím dosahují rovnováhy ve vyšším celku. V nejvyšším celku zřejmě panuje dokonalá harmonie, takže jakoby se nic nepohybovalo, ačkoliv se současně vše pohybuje, záleží na optice našeho vnímání. 7 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Protiklady Nic není čistým jin nebo čistým jang, každá věc obsahuje vždy alespoň nepatrné množství protikladné energie. To je vyjádřeno světlou tečkou uprostřed nejtmavější černi a černou tečkou uprostřed "nejbělejší běloby". Například zdánlivě silní muži jsou v hloubi duše křehcí, zatímco "křehké" ženy mají hluboko v sobě skrytou sílu. Na všem zlém se dá najít něco dobrého a i největší slušňák má svůj stín - a ten je pak o to temnější! A naopak, záporné charaktery v sobě mají také něco pozitivního, a proto je máme svým způsobem rádi. 8 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Cholerik 9 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Lenoch - flegmatik 10 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Kecal 11 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Bručoun 12 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Šťoural 13 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Jang Jin. tvrdýměkký bílé světloabsolutně černé telěso hvězdačerná díra naplňovánívyprazdňování získávání věcízbavování se věcí PránaApána napínání svalůuvolňování svalů řízení myšleneknechání myšlenek ať si asociacemi plynou, kam chtějí AkceRelaxace Sávásána Oheň, vzduchZemě, Voda SympatikusParasympatikus NebeZemě NarozeníUmírání Přístupy klasické medicínyDetoxikace Joalis Vědomá úmyslná činnostNevědomá neúmyslná činnost BdělostSpánek PráceZahálka a nicnedělání 14 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Dračí síla – čínský drak 15 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena Čínští draci jsou bytosti, které zajišťují spojení mezi Nebesy a Zemí.

Dračí síla – indiánský drak 16 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Detoxikace Joalis První předpoklad u klienta: Měl by v tuto metodu mít alespoň minimální důvěru a nevytvářel si myšlenkové bariéry … většinou spojené se strachem nebo s nějakým světonázorovým přesvědčením. Přestože účinky preparátů někdy nejsou trvalé a symptomy se po nějaké době mohou vrátit, dává to klientovi zakusit nový pocit, který se potom může snažit hledat všemi možnými prostředky. 17 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Detoxikace Joalis Detoxikace C.I.C. dokáže pacienta dovést až k jakémusi horizontu, k odvaze vydat se za něj se rozhoduje každý sám. Přestože následovat mnohé cesty je velice těžké, je dobré o nich vědět, že existují. Osobně jsem zastáncem střední cesty, kdy člověk se snaží žít mezi Nebem a Zemí. Pokud se člověk nachází “příliš v oblacích” je dobré se uzemňovat zcela obyčejnými činnostmi, jako jsou procházky, vaření, dobré jídlo, přiměřený sport… Stejně tak jako neustálá připoutanost k Zemi nebo ke starostem nedovolí člověku odpoutat se od Země a zažít zcela nové zážitky. 18 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Biorytmy a detoxikace Joalis Každá životní doba má také svůj rytmus... Každá roční doba má svůj rytmus... Každá denní doba má svůj rytmus... Nepochopení řádu světa, který se skrývá v “obyčejných pozemských” zákonech vede k nemoci a nespokojenosti... Lidé, kteří nepochopí, že existují určité přírodní biorytmy, nemohou dospět k trvalému zdraví. 19 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Roční doby a pentagram 20 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Životní doby a pentagram 21 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

ŘÁD PENTAGRAMU Pochopení řádu celého pentagramu vede k uvědomění si celku života a jeho plného prožití. Člověk, který touží dospět k harmonii, by se měl zabývat těmi činnostmi, které opomíjí. Automaticky pak se zmenšuje časový podíl těch činností, které převládají. Řečeno řečí živlů - člověk by měl se zabývat a dodávat ty živly, kterých má nedostatek, automaticky pak ustupují do pozadí ty, které v současnosti převládají. 22 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Detoxikace podle ročních období Detoxikaci je vždy lepší provádět v příslušné roční období přináležející příslušnému orgánu - v určitou roční dobu je příslušný orgánový okruh více namáhán - detoxikací mu ulevujeme a pomáháme mu, aby lépe pracoval. 23 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Biologické hodiny 24 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Cirkadiánní cyklus 25 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní cykly Biologické hodiny, cirkadiánní cyklus: oboje souhlasně popisuje biorytmy během dne - každá část dne má tedy svoji náladu. Konkrétní činnosti se “hodí” dělat spíše v určitou dobu, jiné jsou zcela nevhodné dělat v konkrétní denní dobu z hlediska tělesné i duševní hygieny. 26 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 3–5 hodin: plíce 5–7 hodin: tlusté střevo V tuto dobu člověk buď ještě spí, nebo vstává. Během tohoto časového interval se čistí plíce. Při poloze vleže mají totiž řasinky na epitelu plic usnadněnou práci –nepracují proti gravitaci, ale posouvají nežádoucí částice a mikroskopická zrníčka nečistot a chemických látek vodorovně z těla ven. Důsledkem toho může být ranní zahlenění, které je v rozumné míře zdravé, neboť je projevem úspěšné detoxikace. Ráno se dává do pohybu také tlusté střevo. Správné proto je vyprázdnit se hned ráno. Emocionálně: Ráno se v tzv. REM spánku zdají sny. Člověk tak psychicky zpracovává předešlé emoční vjemy a připravuje psychiku na další den. Pokud je spánek hluboký a intenzivní, pak také psychická síla (související s plícemi) a vůle budou větší. Plánování dne, tedy stanovování si určitých úkolů, bychom proto měli dělat v tuto dobu, nikoli v předvečer! 27 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 7–9 hodin: žaludek 9–11 hodin: slinivka, slezina Čas na snídani, která tvoří přirozený energetický základ dne. Organismus „racionalizuje“ své metabolické pochody prostřednictvím enzymů, doplňuje zásoby energie ze snídaně v podobě cukrů. Emocionálně: Dopoledne by měl být člověk po spánku odpočatý, přirozené jsou činnosti spojené s počítáním, analýzou, rozebíráním strategií nebo vyplnění času běžnými starostmi, které den přináší. Je také čas na přípravu oběda 28 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 11–13 hodin: srdce 13–15 hodin: tenké střev Pravé poledne souvisí s kulminací slunce na obloze. To má vliv na činnost srdce. Nejvíce srdečních slabostí přichází právě v tyto hodiny. Přírodní národy v teplých krajích proto v tuto dobu raději odpočívají ve stínu palem. hledání nových restaurací, novelty seeking, druhý odpočinek pro “druhé ráno”, kupování nových věcí, poznávání nových věcí, “boření” stereotypů Emocionálně: Do těchto hodin je vhodné zařadit to, co člověka baví a může být určitým druhem hry. Mohou to být pracovní schůzky, rozhovory se známými nebo obyčejné hraní si. Hře by se měli věnovat zejména úzkostní lidé, kteří jsou zvyklí neustále plnit nějaké povinnosti a hraní a zábavu si téměř neumějí představit. Jižní národy (například Španělé nebo Arabové) toto přirozeně dělají. 29 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 15–17 hodin: močový měchýř 17–19 hodin: ledvin Doba, kdy člověk obvykle končí svou práci. Den pomalu přechází do večera a to je již samo o sobě spojeno s nejistotou a obavami. Mnoho lidí v detoxikační poradně prozrazuje, že všechny strachy a úzkosti skutečně nejvíce prožívají v tyto hodiny. Emocionálně: Je to doba plnění úkolů a povinností, tedy toho, co se mi příliš nechce, ale „musí se udělat“. Do této etapy dne bychom zároveň měli zařadit správnou koncentraci a cvičení mysli, stejně tak také rutinní procházku nebo pravidelné denní cvičení, studování, čtení nebo jiné vstřebávání informací 30 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 19–21 hodin: vládce srdce (krevní oběh) 21–23 hodin: trojitý ohřívač To, co bylo řečeno o poledním okruhu srdce, to s přídechem určitého ezoterična má být řečeno o této denní době. Měly by se dělat již věci příjemné, které baví, povznášejí, naplňují, vzrušují (trojitý ohřívač je čínskou obdobou indické kundalini – hadí síly), vedou člověka dál. Všechny tyto vjemy jsou přípravou na spánek, během kterého mají být utříděny a vstřebány pamětí. Chybou rozhodně je cokoli před spánkem řešit a připouštět si starosti. Mozek potom nedokáže vypnout a naladit s na spánek, tedy odpojit vědomé přemýšlení. Člověku se potom těžko usíná. 31 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Denní biorytmy 23–1 hodina: žlučník 1–3 hodiny: játra První úsek spánku, většinou hlubší než k ránu. Chemická továrna jater se připravuje na další den. Emocionálně: Je zdravé, když se člověku v tuto dobu zdají akční, agresivní a neslušné (erotické) sny. V podvědomé rovině se tak vybíjí nahromaděné napětí; pokud není redukováno spánkem a sny, bývá často ventilováno afektem během dne, v horším případě alergií, v nejhorším případě autoimunitní reakcí organismu. Přílišné a přetrvávající agresivní chování během dne nepatří ke zdravé emocionalitě člověka. Na druhé straně určitá emocionální výbušnost (ve smyslu zrychli, když o něco jde) je známkou zdravé emocionální dynamik 32 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Každá věc, je-li poznaná, už není tak přitažlivá. Přitažlivá je právě její novost. Pokud sportovec neustále vyhrává, stane se to pro něho nudným... Zdeněk Štybar 33 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

Pomůcka při plánování mezi radostí a povinností: Co baví: u toho se nevnímá čas. Čas plyne jakoby rychleji - jakoby zde platila teorie relativity Co nebaví: u toho čas neubíhá, vleče se... nechce se dělat, jedná se o nudnou činnosti 34 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Vladimír Jelínek 35 © ECC s.r.o. Všechna práva vyhrazena