DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
VYBRANÉ OTÁZKY Z PSYCHOLOGIE PRO PRACOVNÍKY V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH © SPURNÝ, 2012.
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Psychologie Mgr. Milan Šimek
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Průřezová témata.
Rizika poškození zdraví dětí spojená se školní zátěží
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
People for Europe Národní muzeum (Praha, Česká republika) Slovenské národné múzeum (Bratislava, Slovensko) Nadace Romualda del Bianca (Florencie, Itálie)
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Základy speciální pedagogiky Etopedie Rizikové a protektivní faktory vzniku poruch chování Mgr. Jarmila Matochová,
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Naše zařízení a služby o Terapeutická komunita ADVAITA v Nové Vsi o Centrum ambulantních služeb v Liberci o Program ambulantního poradenství o Doléčovací.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Podpora emo č ní inteligence u d ě tí mladšího školního v ě ku – preventivní program Druhý krok Etel Smékalová, Kateřina Lerchová Katedra psychologie FF.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
Partnerské násilí Osobnost agresora.
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Preventivní, léčebná a represivní opatření přijatá městskou konferencí KADEMF v r prosadit nápis na všech dveřích prodejen a provozoven o neprodávání.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Probační a mediační služby výjezdní zasedání RVPK Příbram
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina Palová PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Obsah příspěvku 1.Sociálně-emocionální učení 2.Program DRUHÝ KROK 3.Aktuální situace 4.Následná diskuze Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 1. SOCIÁLNĚ-EMOCIONÁLNÍ UČENÍ Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Sociálně-emocionální učení (dle CASEL) SEL Self- Management Self- Awareness Responsible Decision- Making Relationship Skills Social Awareness „Sebeuvědomování“ Rozlišení vlastních emocí Pochopení významu emocí na vlastní chování „Seberegulace“ Regulování vlastních emocí, myšlenek a chování v různých situacích „Sociální vědomí“ Empatie Porozumění etickým a sociálním normám Uvědomování si sociálních vlivů a sociální opory „Zodpovědné rozhodování“ Konstruktivní a respektující rozhodování Konference PPRCH, Olomouc „Vztahové dovednosti“ Udržování zdravých vztahů

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Sociálně-emocionální učení (dle CASEL) SEL Seberegulace Sebeuvědo- mování Zodpovědné rozhodování Vztahové dovednosti Sociální vědomí Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2. PROGRAM „DRUHÝ KROK“ Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Představení programu DRUHÝ KROK = preventivní program zaměřený na rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí CÍLE PROGRAMU: Rozvíjet empatii u dětí Snížit agresi a agresivitu na školách Zvýšit toleranci k odlišnostem Zlepšit spolupráci školy a rodiny Prevence Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok ve světě Second Step, Committee for Children, Seattle (1986) Slovensko: Srdce na dlani/Druhý krok Social-Emotional Learning (SEL) Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok: verze programu 1.Děti předškolního věku 2.Žáci 1. stupně ZŠ 3.Žáci 2. stupně ZŠ 4.Žáci středních škol Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok: jednotlivé části 1. Empatie 2. Ovládání impulzivity a řešení problémů 3. Zvládání hněvu Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 1. Nácvik empatie Rozpoznávání vlastních i cizích emocí Uvědomování si příčin vzniku emocí Empatické reagování na druhé lidi Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2. Ovládání impulzivity a řešení problémů Prakticky používat prosociální morální dovednosti Morálně se chovat v sociálních vztazích Omezovat agresivní a impulzivní chování Morálně správně řešit konkrétní životní situace Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 3. Zvládání hněvu Techniky regulování hněvu a dalších negativních emocí Omezovat nepřátelské chování vůči vrstevníkům Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 3. AKTUÁLNÍ SITUACE Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2 HLAVNÍ CÍLE NAŠEHO PROJEKTU 1. Rozšířit program na české školy 2. Ověřit efektivitu programu Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2 HLAVNÍ CÍLE NAŠEHO PROJEKTU 1. Rozšířit program na české školy Od září 2015: ZŠ Zeyerova, Olomouc ZŠ a MŠ Horka nad Moravou ZŠ a MŠ Demlova, Olomouc ZŠ a MŠ Těšetice ZŠ Štěpánov „Laskavý, lidský a podporující program.“ Další běh výcviku: leden 2016 Zapojení dalších škol? Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2 HLAVNÍ CÍLE NAŠEHO PROJEKTU 2. Ověřit efektivitu programu Vnější projevyVnitřní změny Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE 2 HLAVNÍ CÍLE NAŠEHO PROJEKTU Pilotní studie: Září 2015 (pretest) -> únor 2016 (posttest) 2 kontrolní školy, 2 experimentální školy Hlavní výzkum: Začátek v září 2016, práce s programem nejlépe od února 2016 Závislost na externích finančních zdrojích Ověřit efektivitu programu Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Jak začít? 1. Prostudovat webové stránky - bližší informace k programu 2. Absolvovat výcvik - nezbytný pro práci s programem! - další běh proběhne 8. – přihlašování skrze 3. Pořídit si programovou sadu - skrze webové stránky - sada v tuto chvíli pouze ve slovenštině, ale k dispozici český překlad Finanční náročnost, ale chceme žádat o externí finanční podporu… Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE „Existuje jen jediný opravdový luxus, a tím jsou mezilidské vztahy.“ (Saint-Exupéry, Země lidí) Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Děkuji za pozornost. Bc. Kateřina Palová, Konference PPRCH, Olomouc

DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Hlavní zdroje: Committee for Children (2009). Kurikulum preventívneho programu proti násiliu. Bratislava: Stimul. Grob, A., Meyer, C.S., Hangmann-von Arx, P. (2013). IDS – Inteligenční a vývojová škála pro děti ve věku 5 – 10 let. Praha: Testcentrum. Schulze, R. & Roberts, R.D. (2007). Emoční inteligence. Praha: Portál. Konference PPRCH, Olomouc