DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Zoner Photo Studio, Histogram (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM USB mikroskop.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
Přijímací řízení 2016/17.
Odraz světla na rovinném zrcadle
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Biologie - pokyny ke zkoušce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
PB071 – Programování v jazyce C
Digitální učební materiál
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Aktuální informace k hodnocení strategií MAS
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Novinky v Záznamníku učitele
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nový dokument v Adobe Photoshop
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Zoner Callisto Úpravy a efekty – editor bitmap
Zákon o odpovědnosti veřejné moci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Osnova: 1) co je to photoshop. K čemu slouží, jaké má výhody
Základy úprav fotografií
Název: VY_32_INOVACE_ICT_7B_12B Škola:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Vítáme vás! Název společnosti.
Základy úprav fotografií
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek

AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka světlo

KONTAKTY KH: SB305b (naproti 300) ST 12:00-12:30 (do 9. týdne), 16:00-16:30 (lze i jindy dle dohody) KH: Prague Bistro / Riegrovy sady 28 ÚT, ČT 12:00-13:00 (po dohodě)

POŽADAVKY I ‣ 3x malá hloubka ostrosti ‣ 3x velká hloubka ostrosti ‣ 3x zmrazený pohyb ‣ ODEVZDAT DO 4. týdne

POŽADAVKY II ‣ 3x naznačený pohyb ‣ 3x vysoké ISO ‣ 3x nízké ISO ‣ ODEVZDAT DO 7. týdne

POŽADAVKY III ‣ fotostory (3-7 fotografií) ‣ ODEVZDAT DO 10. týdne ‣ Fotoreklama ‣ ODEVZDAT DO 11. týdne ‣ vytisknutá fotografie ‣ ODEVZDAT DO 12. týdne ‣ webová prezentace ‣ ODEVZDAT DO 13. týdne

OPRAVY ‣ Všechny práce lze opravovat dva týdny po odevzdání ‣ VYUŽIJTE TOHO!

HODNOCENÍ je vysoce SUBJEKTIVNÍ!!!

ZNÁMKOVÁNÍ 1 = = = = (možnost opravy) 4 = 49 – 0

ZNÁMKOVÁNÍ II ‣ odevzdané práce - 70% ‣ písemka - 30% (teorie - 5%, praxe - 25%) BONUS 1% ZA KAŽDÉ CVIČENÍ!

PÍSEMKA ‣ teoretická část - přednášky, cvičení, literatura (viz sylab) ‣ praktická část - vyvolání RAW, úprava fotografie dle vzoru ‣ ve zkouškovém období

DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek

JAK SE CHOVAT k technice v učebně v ateliéru venku

TECHNIKA jako k vlastní pády otisky prstů je jí málo - sponzoři? nahlásit problém

UČEBNA jako k vlastní otisky prstů nahlásit problém

ATELIÉR jako k vlastní na nic nesahat, pouze na vyzvání zákaz vstupu s bundami nejíst na stoly pouze psací potřeby stísněné prostory ohleduplnost nahlásit problém

FOTOGRAFIE je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání záznamu světla tak, jak jej odrážejí objekty, na světlocitlivé médium pomocí časově omezené expozice. Proces je uskutečněn mechanickými, chemickými nebo digitálními přístroji - fotoaparáty. Slovo fotografie pochází z řeckých slov phos („světlo“) a graphis („štětec“, „psací hrot“), což dohromady dává „kreslení světlem“.

BUDIŽ SVĚTLO odražené/zdroj může být ohnuto/odraženo rozptýlení závisí na povrchu stíny

CAMERA OBSCURA

DÍRKOVÁ KOMORA

EXPOZICE clona závěrka ISO

CLONA okno pro světlo hloubka ostrosti

více světla menší hloubka méně světla větší hloubka

ZÁVĚRKA dveře pro světlo mrazí/rozmázne hodnota udávaná ve vteřinách (1/50, 1/250, 1/5000)

pomalá rychloststřední rychlostvysoká rychlost závěrka

ISO zesilovač pro světlo šum šum není vada

citlivostcitlivost

?

HISTOGRAM graf rozložení jasů v obraze pro stanovení správné expozice

IDEÁLNÍ EXPOZICE

PODEXPOZICE snížit clonové číslo prodloužit expoziční čas zvýšit ISO

PŘEEXPOZICE zvýšit clonové číslo zkrátit expoziční čas snížit ISO

NÍZKÝ KONTRAST exponovat na jednu stranu histogramu úprava v PC

VYSOKÝ KONTRAST častý problém! 1) použít přechodové filtry 2) tmavá místa prosvítit (blesk) 3) exponovat 2 snímky 4) obětovat světla 5) obětovat stíny

díky za pozornost diskuze