Proč plné krychlové hranoly Vývoj technologií zpětného odrazu pro dopravní značky Školení CDV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Světlo je elektromagnetické vlnění různých vlnových délek. Lidské oko vnímá pouze část tohoto spektra. Toto záření nazýváme viditelné. Sousední části.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka Název prezentace (DUMu): Barevná věrnost a zrcadlové plochy Název sady:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
VIDEO KAMERY. ondřej česák matěj brothánek OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka Název prezentace (DUMu): Objektiv, převracecí systém, okulár a clony zorného.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Datové Projektory Tomáš Mudruňka. Projektory Datové projektory slouží k zobrazení obrazu podobně jako monitory nebo displaye, ale namísto zobrazení přímo.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
1 MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby  12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby  11 vnitřního povrchu duté plochy 3. Mnohonásobné.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
ZATM Ě NÍ M Ě SÍCE.  Zatm ě ní M ě síce je astronomický jev, kdy m ě sí č ní kotou č je zastín ě n planetou Zemí. Nastává p ř i úpl ň ku, pokud se Slunce,
Přijímací řízení 2016/17.
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Optický kabel (fiber optic cable)
Základní pojmy z optiky
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Rozklad světla optickým hranolem.
Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Interference a difrakce
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Vesmír Co uvidíš, zvedneš-li svůj zrak k obloze? mraky, oblohu
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Ohyb světla na optické mřížce
VESMÍR.
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Z očí do očí Fyzikální Část.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Důsledky základních postulátů STR
Důsledky základních postulátů STR
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Dopravní výchova 8. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optika – zákon odrazu světla
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Interference a difrakce Jana Jurmanová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Interference na tenké vrstvě
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Země ve vesmíru.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Základy chemických technologií
Světelné jevy -shrnutí
Paprsková optika hanah.
Vývoj oční optiky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

Proč plné krychlové hranoly Vývoj technologií zpětného odrazu pro dopravní značky Školení CDV

Témata technologie zpětného odrazu Definice zpětného odrazu Měření zpětného odrazu Kuličky jako odrazové prvky Odrazové prvky s komolými krychlovými hranoly Odrazové prvky s plnými krychlovými hranoly Zpracování optických prvků na fólie

Odraz světla Difuzní Zrcadlový Zpětný Dokonalý zpětný odraz je pro řidiče neužitečný

Účinnost návratu světla –Elementárnější způsob, jak definovat výkonnost odrazového prvku Měření zpětného odrazu Koeficient zpětného odrazu (měrný součinitel svítivosti) –kandela/lux/m 2

Boční pohled na skleněnou kuličku Kuličky jako odrazové prvky Vyžaduje vnější reflexní povlak Lom a soustředění světelných paprsků Způsobuje návrat paprsků ve stejné dráze

Boční pohled na skleněnou kuličku Kuličky jako odrazové prvky Koule nejsou dokonalé optické čočky Některé dopadající světelné paprsky NEJSOU odraženy zpět Dopad do části kuličky, která příliš láme paprsky

Kuličky jako odrazové prvky Pouze 28 % kulového povrchu kuličky odráží světlo přesně tak, aby nastal zpětný odraz.

Krychlové hranoly Tyto optické prvky dnes používají všechny prizmatické fólie Každý příchozí světelný paprsek podstupuje tři zrcadlové odrazy –Na každém povrchu krychlového hranolu Poslední odraz ho odešle zpět po původní dráze –Zpětný odraz

Komolé krychlové hranoly mají svá omezení Zpět se odráží asi 65 % dopadajícího světla Tyto paprsky NEJSOU odráženy zpět! Světlo dopadající do hranolu se odrazí pouze dvakrát

Optika s plnými krychlovými hranoly Stále používá tři zrcadlové odrazy Ale nejsou zde žádné nevyužitelné části hranolů Stoprocentně účinný zpětný odraz

Krychlové hranoly (200x) Vytvoření optiky s plnými krychlovými hranoly

Krychlové hranoly (200x)

Plné krychlové hranoly

Zpracování optických prvků na fólie Podstatné ztráty na rozdíl od teoretické účinnosti –Mezery mezi kuličkami –Nepřesná distanční vrstva mezi kuličkami ve fóliích třídy1(Engineer Grade) –Stěny buněk (dosedací linie) v zapouzdřených fóliích Fólie třídy 2 High Intensity s kuličkami Všechny prizmatické fólie

Účinnost návratu světla u reflexních fólií Optika se skleněnými kuličkami Optika s krychlovými hranoly

Svítivost pro značku, standardní pětidveřový sedan 25% reflektor EU vzdálenost (m) svítivost (cd/m2) VIP/0 NCI/0 Avery/0 Kritické vzdálenosti Kam umístit světlo