DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název školy: Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, p. o. Předmět: Ekonomika Tematický okruh: Základy tržní ekonomiky Téma: Nabídka Ročník: 1. Jméno autora: Ing. Marcela Königová Datum tvorby: Anotace: Prezentace seznamuje žáky se základním prvkem tržního mechanismu – nabídka. Materiál je určen pro žáky 1. ročníku obor kuchař, číšník do předmětu „Ekonomika“. Slouží k procvičení učiva na interaktivní tabuli.
OBSAH Nabídka – pojem Faktory ovlivňující nabídku Rozdělení
NABÍDKA PŘIPRAVENÉ ZBOŽÍ NA TRH ZA URČITOU CENU
NABÍDKA NABÍDKA VYJADŘUJE FUNKČNÍ ZÁVISLOST MEZI MNOŽSTVÍM NABÍDKOVÉ PRODUKCE A JEHO CENOU Příklad nabídkové tabulky
NABÍDKA ÚDAJE Z NABÍDKOVÉ TABULKY VYNESENÉ DO GRAFU
FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ NABÍDKU Cena prodávaného zboží Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Cena prodávaného zboží Výrobní náklady Změny výrobních podmínek
ROZDĚLENÍ NABÍDKY AGREGÁTNÍ -nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců INDIVIDUÁLNÍ -nabídka od jednoho výrobce DÍLČÍ - nabídka jednoho výrobku od více výrobců
ZAKROUŽKUJTE FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ NABÍDKU Zapište do pracovního listu Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících Cena kupovaného zboží Cena prodávaného zboží Výše příjmů Výrobní náklady Změny výrobních podmínek Zvyky a preference kupujících Cena prodávaného zboží Výrobní náklady Změny výrobních podmínek
ZDROJE Mach, Josef. Ekonomika pro střední odborná učiliště 1. Praha: nakladatelství Fortuna, ISBN Obrázky: Galerie Office,