PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Styl publicistický Marcela Jurková.
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – psané útvary (krátké informační útvary - útvary.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PUBLICISTICKÝ STYL Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová INFORMACE.VZDĚLÁVÁNÍ.VLIV.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_8A_17F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:8.r. Tematický okruh,
SLOVNÍKY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_43 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada34 AnotaceJazyk.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3441 NázevZpráva a zpravodajství Téma hodinyZpráva a zpravodajství.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_16_INFORMACNI_STYL.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Publicistický styl Mgr. Michal oblouk.
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Název prezentace (DUMu)
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
Psychologie reklama.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
9. ročník Michaela Hantková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Lexikologie ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_45
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
ROZVRSTVENÍ SLOVNÍ ZÁSOBY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_49
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Publicistický štýl.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Funkční styl řečnický.
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
LYRICKÉ A LYRICKO-EPICKÉ ŽÁNRY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_74
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_85.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
FUNKČNÍ STYLY.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Česká m o d e r n a Opakování
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

Publicistický styl je stylem věcné komunikace, který nejvíce využívají sdělovací prostředky = média (tisk, rozhlas, televize, internet) CÍL: informovat adresáta o aktuálních událostech ve společnosti a zároveň ovlivňovat jeho názory a city

FUNKCE: sdělná přesvědčovací získávací FORMA PROJEVU: psaná (tisk, internet) mluvená (televize, rozhlas)

PROJEV: veřejný monologický i dialogický ŽÁNRY: zpravodajské (zpráva) analytické (komentář) beletristické (fejeton)

SLOHOVÉ POSTUPY: informační, úvahový, popisný JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY: jazyk spisovný (knižní, hovorový, odborná pojmenování, slova cizího původu, obrazná pojmenování, přísloví, rčení) automatizace X aktualizace

POŽADAVKY: -aktuálnost a pravdivost -všeobecná přístupnost a srozumitelnost -variabilnost a působivost -výrazová úspornost Bulvární média – pravdivost a objektivita je upozaděna, působí na emoce a pudy adresáta, hlavním cílem je vysoká prodejnost.

SLOHOVÉ ÚTVARY: Informační – zpráva, oznámení, inzerát Analytické – komentář, polemika, kritika Beletristické – fejeton, sloupek, umělecká reportáž Další slohové útvary: publicistický článek, interview, úvodník, referát, kurzíva, reklama

OTÁZKY: 1.Uveďte hlavní požadavky na publicistický styl. 2.Jaké slohové postupy publicist. styl užívá? 3.Co je typické pro jazyk publicist. stylu? 4.Proč mají úspěch bulvární média? 5.Jaké funkce má publicistický styl? 6.Uveďte základní slohové útvary publ. stylu.

ÚKOL: Sepište krátkou zprávu o nějaké nedávné události ve škole. Převeďte ji do jazyka bulvárního média. Nezapomeňte na sílu titulku!

POUŽITÁ LITERATURA: SOCHROVÁ, M. Český jazyk v kostce. Praha: FRAGMENT, 1996.