Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer Způsobilé výdaje a rozpočet projektu OP VK OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost  seminář pro pracovníky FAME,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
IGA – VIGA Badatelské studentské vědecké projekty 1 Poskytovatel – IGA Interní grantová agentura VŠCHT Praha IGA.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Pracovní právo. Pohovor
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Služební cesta Účast na konferencích. Směrnice kvestora 2/2012 na internetových stránkách univerzity (formuláře jsou přílohou směrnice) Formuláře:  Nepojmenovaná.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
24. října 2008Ing. Helena Viktorie Barbořáková I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Rozpočet.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Místní rozpočtové jednotky
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Finanční řízení Lenka Geržová.
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Základy účetnictví změny rozvahových položek
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
Finanční plán stavební zakázky
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Nabízené služby společnosti
Transkript prezentace:

Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer Způsobilé výdaje a rozpočet projektu OP VK OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost  seminář pro pracovníky FAME, UTB ve Zlíně, dne

Specifika financování projektů OP VK  Financovány z Evropského sociálního fondu,  neinvestiční charakter způsobilých výdajů – tzv. měkké projekty,  sestavování a čerpání rozpočtu v Kč,  průběžné financování na základě skutečně vynaložených výdajů,  100 % uznatelnost způsobilých výdajů – bez spoluúčasti spolufinancování,  hlavní položkou rozpočtu jsou mzdy projektového a řešitelského týmu.

Mantinely financování  Minimální výše uznatelných výdajů na projekt je 1 mil. Kč,  maximální výše uznatelných výdajů na projekt je 20 mil. Kč,  výdaje musí být prokazatelné, vynaloženy v průběhu projektu (od data zahájení do data ukončení projektu, dle žádosti o dotaci),  při plánování rozpočtu stanovení výdajů na jednotlivé roky realizace projektu,  tzv. křížové financování (investiční charakter statků, max. 10 % způsobilých výdaje)  konkrétněji stanoví výzva.

Struktura rozpočtu projektu  DRUH VÝDAJŮ,  jednotka (hodiny, kusy, čas),  počet,  jednotková cena,  celkové náklady,  % z celkových nákladů,  jednotlivá léta rozpočtu,  náklady na aktivity. Komentář k rozpočtu.

Co vše lze financovat z OP VK v rámci vzdělávacích projektů? Způsobilé výdaje = struktura rozpočtu:  osobní náklady,  cestovné,  zařízení a vybavení,  místní kancelář/náklady projektu,  nákup služeb,  drobné stavební úpravy,  přímá podpora cílových skupin.

Osobní náklady = mzdy projektového a řešitelského týmu  Smluvní základ – jednoznačné stanovení odpovědnosti a činností, - změna pracovního poměru, - dohoda o provedení práce (do 150 h/rok), - dohoda o pracovní činnosti (max. 50 % pracovního úvazku).  Dohody musí být zhotoveny v písemné podobě v souladu se Směrnicí kvestora č. 5/2007.Směrnicí kvestora č. 5/2007  Součástí dohod bude příloha kompetencí a odpovědnosti jednotlivých pracovníků – projektový i řešitelský tým.

Specifika a omezení v osobních nákladech Specifika:  povinnost vést výkazy práce,  horní limit mezd,  hrubá mzda (plat) + veškeré povinné odvody. Omezení:  pozor na reálný časový fond jednotlivých osob,  není možno, aby jedna osoba byla placena za práci ve stejném čase z více projektů – zdrojů,  pracovní úvazky se mohou doplňovat, ale nikoliv překrývat.

Osobní náklady Odborný personál:  manažer projektu,  lektor – řešitel po obsahové stránce,  poradce,  odborník z praxe,  konzultant,  informatik. Pomocný a administrativní personál:  ekonom projektu,  asistent,  administrativní pracovník. Personální zajištění projektu je velmi ovlivněno charakterem projektu. Např.: projekt intenzivně vzdělávacího charakteru versus kontaktní centrum.

Manažer projektu Přípravná fáze:  metodicky vede ostatní členy přípravného týmu,  dohlíží na věcnou správnost a soulad s cíli programu,  podílí se na sestavování časového plánu a rozpočtu,  podílí se na kompletaci žádosti o dotaci,  je zodpovědný za formální správnost projektové žádosti a úplnost příloh. Fáze realizace:  sleduje dodržování časového harmonogramu, rozpočtu a věcné náplně projektu,  dohlíží na dodržování Podmínek o poskytnutí dotace,  dohlíží na dodržování Pravidel pro publicitu,  dohlíží na dodržování Pravidel pro výběr dodavatelů,  dohlíží na věcnou a formální správnost monitorovacích zpráv,  sleduje a informuje ostatní členy projektového týmu o všech závazných termínech ze strany poskytovatele dotace,  komunikuje s poskytovatelem dotace a se statutárními orgány univerzity,  kontroluje vedení příslušné dokumentace souvisejí s projektem. Fáze porealizační:  evidence a archivace veškeré dokumentace po dobu 10 let po skončení projektu.

Ekonom projektu Fáze přípravná:  sestavuje rozpočet projektu. Fáze realizace:  hospodaří s rozpočtem projektu,  správa projektu v SAP,  tvoří finanční reporty pro manažera projektu,  spolupracuje s ostatními odděleními – účtárna, ekonomické oddělení,  spolupracuje s PM při zpracovávání žádosti o platbu,  vede příslušnou dokumentaci souvisejí s rozpočtem projektu.

Koordinátor, Asistent Koordinátor (týká se velkých projektů a projektů více partnerů):  hlavní náplní jsou aktivity organizačního charakteru,  koordinuje aktivity jednotlivých řešitelů v rámci projektu,  úzce spolupracuje s projektovým manažerem,  součástí práce může být zodpovědnost za publicitu projektu. Asistent:  vede běžnou agendu projektu (objednávky, korespondence apod.),  je nápomocen ekonomovi projektu,  přebírá na sebe zodpovědnost v evidenci průkaznosti způsobilých výdajů. Pomocné role v projektovém týmu je třeba zvážit vzhledem k časové náročnosti na realizaci projektu, délce projektu, zkušeností řešitelů apod.

Hlavní řešitel projektu Fáze přípravná:  myšlenkově rozpracovává věcnou náplň projektu,  sestavuje přípravný tým,  vybírá si členy řešitelského týmu a je zodpovědný za projednání jejich účasti v projektu,  vybírá si partnery a je zodpovědný za projednání jejich účasti v projektu (smlouvy),  zodpovídá za projednání souhlasu k podání žádosti o dotaci (děkan/rektor),  připravuje žádost o dotaci. Fáze realizace:  je povinen sestavit řešitelský tým a dohodnout se s projektovým manažerem na rozdělení kompetencí a pravomocí,  koordinuje jednotlivé členy řešitelského týmu po věcné stránce,  je zodpovědnou osobou ve vztahu k poskytovateli dotace,  nese zodpovědnost za dosažení cílů a výstupů projektu,  nese zodpovědnost za dodržování Pravidel o poskytnutí dotace a další pravidel.

Členové řešitelského týmu Členové řešitelského týmu:  jsou povinni realizovat aktivity jim přidělené dle smluv a dohod v souladu s myšlenkovou náplní projektu,  jsou povinni řídit se pokyny hlavního řešitele,  připravují dílčí podklady pro monitorovací zprávy.

Cestovné Způsobilost:  cestovní náklady musí být v rámci projektu nezbytné,  jsou vynaloženy projektovým týmem nebo řešiteli,  průkaznost – nutno doložit veškeré doklady. Výdaje související s provedením pracovních cest:  jízdné všemi druhy dopravních prostředků,  náhrada za použití vlastního automobilu,  letenky,  předplacené jízdenky,  stravné,  nocležné,  nezbytné pojištění (např. při zahraničních cestách),  vedlejší nutné výdaje (např. parkovné, telefon, fax).

Specifika a omezení Specifika:  veškeré pracovní cesty musí byt konány na smluvním základě – pozor na sestavování DPP a DPČ. Omezení:  výše cestovních náhrad je limitována § 151 a následující zákoníku práce,§ 151 a následující zákoníku práce  na každý rok je výše stravného stanovena vyhláškou,  zahraniční experti – denní sazba stanovená EK tzv. „per diem rates“ – aktualizace na

Zařízení a vybavení Způsobilé výdaje:  nákup výpočetní techniky: PC, notebooky, tiskárna, kopírka, dataprojektor, plátna, tabule, nábytek apod.,  nákup SW: výukové programy, programy pro efektivní řízení projektu,  výukové materiály: publikace, pomůcky. Specifika:  hmotný majetek nesmí přesáhnout 40 tis. Kč/ks,  nehmotný majetek nesmí přesáhnout 60 tis. Kč/licence apod.

Zařízení a vybavení – výběrové řízení  Dodávka od jednoho dodavatele je v ceně < 100 tis. Kč přímé zadání zakázky bez výběrového řízení,  dodávka od jednoho dodav. 100 tis. až 500 tis. Kč oslovení 3-5 dodavatelů písemnou formou,  dodávka od jednoho dodav. 500 tis. až 2 mil. Kč, VŘ s uveřejněnou nabídkou na po dobu 20 dní, dále v denním tisku apod.,  dodávka od jednoho dodavatele je > 2 mi. Kč realizace výběrového řízení dle zákona o veřejných zakázkách.

Místní kancelář/náklady projektu  Spotřební zboží a provozní materiál – kancelářské potřeby (papír, tonery, psací potřeby apod.),  telefon, fax, poštovné (nutno evidovat výpisy volání v rámci projektu),  nájem kanceláře,  provoz vozidla,  energie – poměrná část dle doložitelné metodiky výpočtu,  ostatní náklady – Internet, úklid a údržba. Režijní a administrativní náklady nesmí překročit 7 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Nákup služeb  Zhotovení publikací, školících materiálů, manuálů,  odborné poradenské služby, studie,  propagace,  náklady na konference a kurzy,  audit,  jiné náklady.

Nákup služeb Tvorba publikací  lze tvořit řešitelským týmem nebo dodavatelsky,  služba = samotný návrh, myšlenková náplň služby,  tisk publikací = položka materiál!!! Odborné služby, studie  analýzy současného stavu, průzkumy trhu,  tvorba databází, poradenské služby – právník, tlumočník apod.,  POZOR – na správné ocenění služeb – zásada hospodárnosti,  velký důraz na průkaznost – záznamy, podrobnost smluv atd.

Nákup služeb Propagace  publicita projektu je povinnou aktivitou,  velký důraz na kvalitu služeb – nutno dodržovat metodiku publicity,  způsoby propagace: web, letáky, brožury, vlaječky, pamětní desky, postery, konference, dárkové předměty. Audit  povinný u projektů přesahující určitou výši způsobilých výdajů na projekt. Náklady na konference a kurzy  uskutečněné za účelem efektivnější realizace projektu – proškolení členů projektového nebo řešitelského týmu.

Nákup služeb Drobné stavební úpravy:  např. upravení učebny,  limitováno částkou do 40 tis. Kč,  křížové financování – investiční výdaj do částky 10 % způsobilých výdajů (viz výzva). Přímá podpora:  cestovné ubytování stravné – určeno pro cílovou skupinu – např. studenti,  jiné náklady – nelze zařadit do výše uvedených skupin,  náklady na přímou podporu max. do výše 20 % celkových způsobilých výdajů projektu.

Nákup služeb Specifika a omezení:  nákup služeb podléhá stejným limitům výběrového řízení jako dodávky hmotného a nehmotného majetku,  výdaje na dodávky služeb nesmí překročit 49 % způsobilých výdajů projektu,  dodávané služby musí být pro realizaci daného projektu nezbytné – např. poradenství experta – řádné zdůvodnění.

HLAVNÍ ROZPOČTOVÉ ZÁSADY  Hospodárnost – prokazatelně levnější a stejně kvalitní služba či produkt + ceny obvyklé v daném místě a čase,  průkaznost – způsobilé je jen to, co je doložitelné a průkazné,  nezbytnost – realizace aktivity v projektu s absencí dané činnosti nebo statku není možná,  rozpočtová kázeň – „co je psáno, to je dáno“,  analytická evidence – SPP prvky (způsobilé a nezpůsobilé výdaje) + samostatný bankovní účet projektu.

Děkuji za pozornost Ing. Šárka Hrabinová projektový manažer Ústav projektových činností UTB ve Zlíně Kontakt: