Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické instalace (Jištění)
CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Projekt Děti na startu. CO JSOU DĚTI NA STARTU  Celonárodní projekt všeobecné sportovní přípravy dětí předškolního a mladšího školního.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Pohybové hry s gymnastickou stuhou Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_147_Pohybové.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Cvičení na trampolíně (skoky) - I. díl Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_153_Cvičení.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s Číslo projektu: CZ. 1
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Správa sociálního zabezpečení
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
zpracovaný v rámci projektu
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Tato prezentace byla vytvořena
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Význam utkání v sportovních hrách
Pedagogická psychologie
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Tělesná zdatnost ve školní tělesné výchově
NÁŘADÍ.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Včela medonosná.
Život v rybníce Jana Kučerová.
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Správa sociálního zabezpečení
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
jak budovat kulturu školy společně
Pedagogika školního sportu
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Má země Česká republika.
13. Růst lidské populace, demografie
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Lázeňství Kopankovová Anna 4.B 2017.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Orientujeme se v prostoru
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Barevné korálky vnímání.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Kondiční PŘÍPRAVA LAKROS.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Tématický plán – 2. lekce Teorie Základní gymnastika, cvičební obsah, cvičební jednotka Praxe Všestranné kondiční cvičení, příklady kontrolních cviků ZG

Základní gymnastika „Základní gymnastika v různých kombinacích svého obsahu plní požadavek účinného pohybového programu pro optimální vývoj jedince s důrazem na získání, udržení a zvýšení tělesné zdatnosti i celkové kultivace člověka.“

Základní gymnastika Přínos pohybového obsahu základní: velká variabilita a pestrost obsahu, pohybová přístupnost všem (od dětství po stáří), možnost zacílení účinku cvičení (lokálně, komplexně), všestranné působení, kultivování pohybového projevu, možnost odstupňování zátěže – výběr cviků, tempa, dávkování činnosti a odpočinku, kladné ovlivnění životního stylu, udržení a zlepšování zdraví, formativní účinky na hybný systém člověka, duševní osvěžení, zvyšování odolnosti, sebevědomí a estetického cítění.

Cvičební obsah základní gymnastiky 1. Cvičení prostná (cvičení jednotlivce, dvojic, skupin) 2. Cvičení s náčiním (tyče, švihadla, míče, činky aj.) 3. Cvičení na nářadí (lavičky, žebřiny, bedny, žebříky, šplhadla, průlezky aj.) 4. Užitá cvičení (běhání, skákání, lezení, nošení břemen, překonávání překážek) 5. Akrobatická příprava (cvičení odrazová, rotační, zpevňovací aj.) 6. Cvičení z oblasti hudebně-pohybových vztahů (prvky RG a tance) 7. Pořadová cvičení (organizování cvičenců – nástupy, postoje, pohyby, obraty aj.).

Cvičební obsah základní gymnastiky Podle fyziologického účinku dělíme cvičení na: protahovací, mobilizační, posilovací, vytrvalostní, koordinační, rovnovážná, relaxační, dechová.

Cvičební obsah základní gymnastiky Z otevřeného systému základní gymnastiky lze sestavovat všestranné i specializované cvičební programy: zdravotně orientované programy, výkonově orientované programy, profesně orientované programy.

Cvičební obsah základní gymnastiky Základní gymnastika se jako součást zdravotních, výkonových či jiných pohybových programů v praxi objevuje v dalších organizačních formách, a to: individuální domácí gymnastika, tělovýchovné chvilky ve školách a na pracovišti, výcvikové zájezdy a soustředění, pobyt v přírodě, víkendy zdravého životního stylu a jiné.

Organizace cvičenců Výběr organizace ve všech formách základní gymnastiky respektuje:  maximální využití doby,  odpovídající fyziologické zatížení,  bezpečnost. Základní metodicko-organizační formou v základní gymnastice je forma hromadná: „půl na půl“ (polovina žáků současně provádí vysokou intenzitou zadanou dovednost, druzí provádí doplňkové cvičení např. statickou strečinkovou polohu) ve vlnách (řada cvičí současně s postupem vpřed a další řada začíná až se první vrací do výchozího postavení) proudem (cvičenci v družstvu po sobě vykonávají určenou dovednost v rychlém tempu např. přeběh překážky, odraz z můstku a přímý skok aj.) kruhový provoz (cvičenci postupují na jednotlivá stanoviště rozestavěná po kruhu, kde provádí cviky s určitým zaměřením – rozmístění, počet a vybavení stanovišť náčiním a nářadím, dávkování, délka odpočinku i počet okruhů odpovídá cílenému zaměření např. kondiční program pro rozvoj svalové vytrvalosti aj.).

Doporučená literatura HRČKA, J., KOS, B. Základná gymnastika.Bratislava. SPN, 1972 KOS, B., WÁLOVÁ, Z. Kondiční gymnastika. Praha. FTVS UK, KRIŠTOFIČ, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha. ISV nakladatelství, 2000, ISBN SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. Praha. UK Praha, 2005, ISBN WÁLOVÁ, Z. Gymnastika s hudebním doprovodem ve školní tělesné výchově. Praha. SPN, 1985