Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
neverbální komunikace
Advertisements

Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Komunikace Společenská kultura
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Lidská komunikace.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Neverbální komunikace
UMĚNÍ KOMUNIKACE UMĚNÍ PREZENTACE Horšovský Týn
Zásady dobré komunikace
Komunikace.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Komunikace s dětským pacientem
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
Komunikace a její využití v řízení
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Komunikace s rodiči.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Neverbální komunikace
Zásady efektivní komunikace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
KOMUNIKACE.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Společenská výchova – verbální komunikace
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Anotace

Aneb o dorozumívání

 Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání lidí – sdělování a přijímání informací komunikace ???

I. Verbální komunikace lidská forma dorozumívání je především pomocí zvuků – řeči (lze zaznamenat i do písemné formy) II. Neverbální komunikace - řeč těla mimika + gesta ( pohyb obličeje i celého těla  Důležitý je i způsob sdělení = tón hlasu, postavení těla, vzdálenost mezi komunikujícími

????????

Řeč těla ( gesta a mimika) 50% Způsob sdělení ( tón hlasu) 40% Slovně 10%

 Lžu a svou lež si uvědomím stresová reakce tělesné změny  Jaké?  Pocení, červenání, klopení očí, přešlapování….  Detektor lži neboli polygraf je přístroj, který tyto změny odhalí  Slyšel jsi spojení milosrdná lež? Dokážeš ho vysvětlit? Při jaké příležitosti bys ho mohl použít?

Co je stres?A jak z něj ven? ????????????

 Rozhovor jedince, kdy mluví sám se sebou ???  Rozhovor dvou a více osob ???  Pravidla dialogu: rovnost partnerů držet se tématu porozumět naslouchat ??? respektovat ??? nemanipulovat argumentovat být otevřený  Úkol : seřaď tato pravidla podle důležitosti

 Co je to vlastně konflikt? = nedorozumění, střet zájmů  Vnímáme ho negativně, může mít ale i pozitivní přínos – pomáhá vyjasnit vztahy, znamená někdy i posun dopředu  Jak lze konflikt řešit?  Při rozhovoru dávej pozor na manipulaci! ( ovlivňování křikem, pláčem, výčitky, sliby...) únik ústupek kompromis dohoda ????? útok

 Informace poslouchat přijímat vnímat naslouchat porozumět  Aktivní naslouchání se vyznačuje :  Projevím zájem o komunikaci  Pokud něčemu nerozumím, zeptám se  Zopakuji čemu jsem porozuměl  Pojmenuji pocity a emoce druhého  Shrnu podstatné informace  Vyjádřím uznání  Jak bys charakterizoval otevřenou komunikaci?

  KREJČÍ, Milada, et al. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Praha : Fraus, s.