Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_19 Název materiáluOchrana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_31 Název materiáluExtrémy.
Advertisements

ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_15 Název materiáluDaně z příjmů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_09 Název materiáluBiocenóza.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_04 Název materiáluEkologická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_20 Název materiáluVýchodní.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_09 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_01 Název materiáluTeplota.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_02 Název materiáluDeformace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_08 Název materiáluBurzovní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_02 Název materiálu Skloňování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_03 Název materiáluKalkulačka.
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Zvláště chráněná území ČR Číslo: EU DUM 6_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Centrum ekologické výchovy „Aquila“ v Bartošovicích na Moravě.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Základní společenstva - lesy
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ochrana přírody v okolí Nesovic
Chemické vlastnosti technických materiálů
Název projektu: Moderní škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Ekologie a ochrana přírody
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Základní společenstva – skály a hory
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_19 Název materiáluOchrana přírody AutorJiří Řehounek Tematická oblastGeografie Tematický okruhŽivotní prostředí Ročník1 Datum tvorbyLeden 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Ochrana přírody

Proč chráníme přírodu?

Rozdělení ochrany přírody Druhová ochrana Územní ochrana Rosnatka anglická

Druhová ochrana Chrání organismy i s jejich sídly a prostředím Účinnost závisí na druhu, ale musí se kombinovat s územní ochranou nebo obecně s ochranou krajiny

Co chránit? Druhy vzácné a ohrožené (Je v tom rozdíl?) Endemity a relikty Druhy na okrajích areálů a izolované populace Stanovištní, druhovou a genovou diverzitu

Vzácné a ohrožené druhy Vzácný druh – je vzácný i bez vlivu člověka (proto je ale také lehčeji vyhubitelný) Ohrožený druh - snižuje se jeho počet (často dříve velmi hojné druhy, které rychlým tempem mizejí)

Deštníkové druhy Druhy, jejichž ochrana znamená zároveň ochranu mnoha dalších druhů na stejném stanovišti (z anglického „umbrella species“)

Endemity Druhy, které se vyskytují pouze na jednom místě na světě Lipnice jesenická a zvonek jesenický rostou jenom na vrcholu hory Petrovy kameny v Jeseníkách. Pohoří Pirin v Bulharsku a jeho endemit – mák Papaver degenii

Relikty Relikt – pozůstatek z dřívějšího období Glaciální relikt – pozůstatek z glaciálů (dob ledových) U nás zejména v nejvyšších horách Rostliny: vrba bylinná, ostružiník moruška Živočichové: slavík modráček tundrový Ostružiník moruška Sedmikvítek evropský

Zvláště chráněná území Základ územní ochrany Jejich kategorie se liší stát od státu, existuje však jednotná mezinárodní klasifikace (podle kritérií organizace IUCN) Národní park Dovrefjell (Norsko)

Národní parky Nejpřísnější forma ochrany z velkoplošných kategorií chráněných území (na velké části území by člověk neměl nijak zasahovat). Národní park Podyjí

Krkonošský národní park (KRNAP)

Péče o zvláště chráněná území O většinu chráněných území musíme nějakým způsobem pečovat, jen menší část je tzv. bezzásahových Péče: kosení, pastva, pařezení, narušování drnu, obnova tůní, vyřezávání náletu apod.

Záchranné programy Kriticky ohrožené druhy mívají vypracovaný záchranný program, který stanoví priority (např. ochranu posledních míst výskytu, chov v zajetí, explantátové kultury aj.) Jasoň červenooký