PRAVDA A MÝTY O SPU Veronika Vitošková, Helena Jiránková Seminář pro učitele GJP Duben 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Programy pro rozvoj kognitivních funkcí
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Podpůrný metodický seminář I.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Moravskoslezský kraj, Ostrava – Jak dál?. Počet obyvatel Moravskoslezský kraj – dnes (2010) – tis. obyvatel - pokles za posledních 20 let o 40 tis.!
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Speciální péče na naší škole
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Centrální nervová soustava- mozek
Lenka Krejčová SPU A VÝUKA V ZUŠ Lenka Krejčová
Výstupy z Úvodního semináře
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Klasifikace poruch chování
Příčiny SPU.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Specifické poruchy školních dovedností
Vliv výživy a návyků matky na plod
Hyperkinetické poruchy chování PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Riziko dyslexie a školního selhávání
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Paměť, intelekt a jejich poruchy (bakalářské a magisterskí studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno paměť učení.
Specifické poruchy učení
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Obtíže žáků s učením a chováním III.
centrální porucha zpracování řečového signálu
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluDemence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
STÁŘÍ Morávková, Jiránková C3A. STÁŘÍ poslední etapa lidského života, vysoký věk imunitní systém oslaben → větší náchylnost k nemocem stáří rané (65 -
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Aspergerův syndrom Eliška Neumanová C3A. Co je Aspergerův syndrom? Druh autismu Postižení ovlivňující způsob dorozumívání Menší potíže s řečí než osoby.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Mgr.Michal Vičar Emoce.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VLIV NADMĚRNÉHO PŘÍJMU FLUORIDŮ NA ORGANISMUS
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PRAVDA A MÝTY O SPU Veronika Vitošková, Helena Jiránková Seminář pro učitele GJP Duben 2014

Proč se jim ve škole nedaří?? O jaké projevy chování žáků s SPU se jedná?

Jak vzniká specifická porucha učení? ➢ Deficity v kognitivní oblasti ➢ Impulzivita a přijímání jednotlivostí ➢ Potíže se strukturováním a organizací poznatků ➢ Nižší schopnost učit se ve škole i ze zkušeností

Katalog příčin SPU: 1. Funkční nedostatky a deficity schopností artikulační obtíže, menší schopnost abstrakce, narušená vizuomotorická koordinace, špatná paměť, snížená schopnost vizuální diferenciace

2. Poruchy koncentrace a menší odolnost vůči námaze: obtíže v koncentraci pozornosti obtíže „napnout síly“ zabíhavá pozornost potíže v udržení pozornosti nesamostatnost, úzkostnost ztráta odvahy a naděje

3. Nedostatečné vnější podmínky: ● zátěž a zanedbanost ● ztráta odvahy a důvěry způsobená častými výtkami ● role outsidera ● časté změny školy ● očekávání špatného výkonu ze strany učitele

4. Konstituční nedostatky: poruchy zraku a sluchu zdravotní potíže vedoucí k vyšší únavnosti postižení mozku apod.

Myšlení dětí s odchylkami ve vývoji (Jo Leeber)

Záhada lidského mozku (jak čte dyslektik):

● závěr DJĚUKEME ZA PONROZOST! ☻