Práce s textem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L-1-013. V úlohách 1 a 2 vyber slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Advertisements

Metabolismus Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o funkci metabolismu člověka.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
jedinečné zážitky pud sebezáchovy jedinečný relax utužení vztahů spoleh jeden na druhého chovaní v lese schopnosti a vědomosti upevnění vůle herní.
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Zdravá výživa Michaela Šrámková.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Měříme délku s různou přesností
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
III. ATOM – ELEKTRONOVÝ OBAL
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Exponenciální funkce VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Didaktika geografie.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
Světový den výživy – 16. říjen
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Podstatná jména. Co jsou podstatná jména? Podstatná jména: ● názvy osob, zvířat, věcí ● vlastností, jevů, činností, vztahů.
Zdravá výživa Správné sestavení jídelníčku VY_32_INOVACE_01_36.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Náboženství a církve 2.
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ.1.07/1.4.00/ Prvouka 2. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_Základní hygienické návyky.
Podstatná jména OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U Co jsou podstatná jména?
TEST Společenské chování
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ODRAZ SVĚTLA NA ZRCADLE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_32.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
1 Diplomová práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra fyziky,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_31_Protiklady,
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_32_INOVACE_03_03_Člověk a zdraví Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět -
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Dvojice slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Víš, proč se naší zemi říká Modrá planeta?
Potrava člověka Úkol: Na obrázku jsou některé zdroje živin, rozděl je na zdroje cukrů, tuků a bílkovin.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_06_20_hygiena.
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Čistota půl zdraví VY_52_INOVACE_26
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Aplikace nových forem marketingu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
VY_32_INOVACE_
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_14_předměty osobní hygieny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
= přeměna látek a energií
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 021
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Pracovní činnosti VY_32_INOVACE_12_08_bezpečnost a hygiena provozu domácnosti, údržba, úklid.
Elektronická učebnice - I
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Práce s textem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L-1-013

V úlohách 1 a 2 vyber slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání:

1) Existující v menším množství, než je nutné k uspokojení potřeb a poptávky: ● a) nedostatkový ● b) nenasycený ● c) nepřeberný ● d) nenahraditelný ● e) neuspokojivý

2) Otřást stávající názorovou jistotou: ● a) znevážit ● b) zpochybnit ● c) znesnadnit ● d) znejistět ● e) zvážit

V úlohách vyber dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání:

3) AUTOMAT : MINCE ● a) úředník : úplatek ● b) auto : palivo ● c) člověk : plat ● d) jízdenka : desetikoruna ● e) rozhlas : hlasatel

4) OBRAZ : RÁM ● a) televize : anténa ● b) sako : kalhoty ● c) kniha : obal ● d) dům : okno ● e) dveře : klika

5) ROHOŽKA : BOTA ● a) kartáček : zub ● b) mýdlo : ručník ● c) saponát : talíř ● d) hadr : nečistota ● e) rukavice : ruka

6) KUCHYNĚ : BRAMBOR ● a) škola : učebnice ● b) ryby : šupiny ● c) člověk : jídlo ● d) fyzika : atom ● e) truhlárna : prkno

V úlohách 7 – 12 vyber slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slov v zadání:

7) HLADOVÝ ● a) přejedený ● b) nacpaný ● c) blahobytný ● d) tlustý ● e) sytý

8) ŠETŘIT ● a) vydělávat ● b) promarnit ● c) utrácet ● d) investovat ● e) hamonit

9) ZAKÁZAT ● a) tolerovat ● b) dovolit ● c) připustit ● d) vyhovět ● e) přikázat

10) ROSTOUCÍ ● a) stojící ● b) zvadlý ● c) malý ● d) krnící ● e) zakrnělý

11) UMAZAT ● a) umýt ● b) prát ● c) očistit ● d) zachovat ● e) zkrášlit

12) PRECIZNÍ ● a) špinavý ● b) nepřesný ● c) uvolněný ● d) nečistý ● e) puntičkářský

V úlohách vyber slova, která se nejlépe hodí na vynechaná místa v zadání:

13) Bílkoviny luštěnin jsou bohužel biologicky méně hodnotné, proto je masem, vejci nebo mlékem: ● a) doplňujeme ● b) nahrazujeme ● c) vaříme s ● d) nejíme s ● e) mícháme s

14) Pravidla této hry jsou velmi --- ; dají se shrnout na jediném ---. ● a) složitá – povědomí ● b) komplexní – parametru ● c) neskutečná - principu ● d) jednoduchá – listu ● e) zajímavá - pojmu

15) Jejich společné koncerty byly naprosto ---; málokterému zpěvákovi se podařilo dosáhnout tak --- projevu. ● a) vyvážené – neměnného ● b) vyprodané – nepochybného ● c) jasné – dokonalého ● d) krásné – sladkého ● e) mimořádné - strhujícího

16) Zvolený způsob --- v této knize si především klade za cíl naučit čtenáře příslušné metody ---. ● a) pojednání – použít ● b) výkladu – aplikovat ● c) textu – využívat ● d) formulací – číst ● e) zápisu - vysvětlit

17) Výzkum ukázal, že asi 50 % maturantů nemá dostatečnou zásobu vědomostí a o fyzikálních pojmech nemá vytvořeny dostatečně jasné ---. ● a) představy ● b) dojmy ● c) názory ● d) znalosti ● e) vědomosti

V úlohách 1 a 2 vyber slovo, které nejlépe odpovídá popisu v zadání:

1) Existující v menším množství, než je nutné k uspokojení potřeb a poptávky: ● a) nedostatkový ● b) nenasycený ● c) nepřeberný ● d) nenahraditelný ● e) neuspokojivý

2) Otřást stávající názorovou jistotou: ● a) znevážit ● b) zpochybnit ● c) znesnadnit ● d) znejistět ● e) zvážit

V úlohách vyber dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání:

3) AUTOMAT : MINCE ● a) úředník : úplatek ● b) auto : palivo ● c) člověk : plat ● d) jízdenka : desetikoruna ● e) rozhlas : hlasatel

4) OBRAZ : RÁM ● a) televize : anténa ● b) sako : kalhoty ● c) kniha : obal ● d) dům : okno ● e) dveře : klika

5) ROHOŽKA : BOTA ● a) kartáček : zub ● b) mýdlo : ručník ● c) saponát : talíř ● d) hadr : nečistota ● e) rukavice : ruka

6) KUCHYNĚ : BRAMBOR ● a) škola : učebnice ● b) ryby : šupiny ● c) člověk : jídlo ● d) fyzika : atom ● e) truhlárna : prkno

V úlohách 7 – 12 vyber slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slov v zadání:

7) HLADOVÝ ● a) přejedený ● b) nacpaný ● c) blahobytný ● d) tlustý ● e) sytý

8) ŠETŘIT ● a) vydělávat ● b) promarnit ● c) utrácet ● d) investovat ● e) hamonit

9) ZAKÁZAT ● a) tolerovat ● b) dovolit ● c) připustit ● d) vyhovět ● e) přikázat

10) ROSTOUCÍ ● a) stojící ● b) zvadlý ● c) malý ● d) krnící ● e) zakrnělý

11) UMAZAT ● a) umýt ● b) prát ● c) očistit ● d) zachovat ● e) zkrášlit

12) PRECIZNÍ ● a) špinavý ● b) nepřesný ● c) uvolněný ● d) nečistý ● e) puntičkářský

V úlohách vyber slova, která se nejlépe hodí na vynechaná místa v zadání:

13) Bílkoviny luštěnin jsou bohužel biologicky méně hodnotné, proto je masem, vejci nebo mlékem: ● a) doplňujeme ● b) nahrazujeme ● c) vaříme s ● d) nejíme s ● e) mícháme s

14) Pravidla této hry jsou velmi --- ; dají se shrnout na jediném ---. ● a) složitá – povědomí ● b) komplexní – parametru ● c) neskutečná - principu ● d) jednoduchá – listu ● e) zajímavá - pojmu

15) Jejich společné koncerty byly naprosto ---; málokterému zpěvákovi se podařilo dosáhnout tak --- projevu. ● a) vyvážené – neměnného ● b) vyprodané – nepochybného ● c) jasné – dokonalého ● d) krásné – sladkého ● e) mimořádné - strhujícího

16) Zvolený způsob --- v této knize si především klade za cíl naučit čtenáře příslušné metody ---. ● a) pojednání – použít ● b) výkladu – aplikovat ● c) textu – využívat ● d) formulací – číst ● e) zápisu - vysvětlit

17) Výzkum ukázal, že asi 50 % maturantů nemá dostatečnou zásobu vědomostí a o fyzikálních pojmech nemá vytvořeny dostatečně jasné ---. ● a) představy ● b) dojmy ● c) názory ● d) znalosti ● e) vědomosti

Zdroje: ● MF DNES, Příprava k přijímacím zkouškám

Prezentaci vytvořila: Mgr. Alena Bujáčková SPŠ Uherský Brod ● OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L-1-013