Öresundský most Most přes Öresund (nebo také Oresundský most) je most spojující dánské hlavní město Kodaň s významným švédským přístavním městem Malmö.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.7 Povrch Evropy Téma: Česká republika jako součást Evropy Číslo.
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
EXKURZE – ZA ARCHITEKTUROU A HISTORIÍ SEVEROVÝCHODNÍ ITÁLIE SPŠ A SOU UNIČOV –
Pracovní právo. Pohovor
Exkurze na p ř e č erpávací vodní elektrárnu se uskute č nila DLOUHÉ STRÁNĚ.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_08.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Máme rádi Pardubice Po stopách koňských kopyt ZŠ Staňkova 128, Pardubice Veronika Fránová, 8.A.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_01_NJ Téma: My a naši sousedé Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
PRAHA. Praha je hlavní město České republiky. 14 největší město v EU. Leží na severu od středu Čech na řece Vltavě. Rozkládá se na 496km 2, a má
Anglie ADÉLA VITÁSKOVÁ BARBORA LEHNEROVÁ. CESTA DO ANGLIE  Sraz jsme měli na školním dvoře v 9 hodin rodiče se s námi rozloučili a vyjeli jsme. Jelo.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-13 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_15_Slovní úlohy o pohybu-příklady.
Praha a pražské památky Václav Klaus – prezident ČR od roku …
VY_52_INOVACE_24_02_státy jižní Evropy
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
RISKUJ! Použité fotky – autor. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
Ještěd.
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Nehodovost na okrese ZNOJMO
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základní rozměry automobilů
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_01_Peru ZŠ A MŠ JILEMNICE
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Doprava v České republice.
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Zlomky Složené zlomky..
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Poměr v základním tvaru.
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
Zásobování vodou Masada.
SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY
Evropa – jeden ze světadílů
Česká republika jako součást Evropy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
BRUSNICKÝ, DEJVICKÝ A BUBENEČSKÝ TUNEL ROK ZKUŠEBNÍHO PROVOZU Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy.
Oceány a moře.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doprava ČR.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_14 TÉMA: Vlastivěda4
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NORSKO KŘÍŽEM KRÁŽEM Josef Zelený, DZ2
Moře a oceány 26. ledna 2006.
Poměr v základním tvaru.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Korsika – Napoleonův ostrov
Příklady vulkanických hazardů spjatých s pliniovskými erupcemi (Mt
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Vítáme Vás v Luhačovicích
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
SAN FRANCISCO.
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Öresundský most

Most přes Öresund (nebo také Oresundský most) je most spojující dánské hlavní město Kodaň s významným švédským přístavním městem Malmö. Jedná se o zcela unikátní technické dílo, které vede z části po vysutých mostech, z části po umělém ostrově a zčásti jako podmořský tunel. Celé dílo bylo otevřeno v roce 2000 dánskou královnou Margrethe II. a švédským králem Karlem XVI. Gustavem za účasti předsedů vlád obou zemí. Poprvé od doby ledové je tak Skandinávský poloostrov opět připojen k pevninské Evropě.

Most je opravdu monumentální o čemž svědčí i technické údaje, které ho řadí jako druhý největší pevný most na světě.

Öresundský most má nejenom velký historický význam, ale i ryze praktický. Dopravu z Malmö do Kodaně zkrátil na pouhých 35 minut. Kodaň, Dánsko Malmö, Švédsko

m dlouhý umělý ostrov Peberholm - - tunel Drogden, dlouhý 4050 m, vedoucí 10 m pod vodou, - - a 7845 m dlouhý most zavěšený na dvou 204 m vysokých pylonech. Celý přejezd měří 16 km a tvoří ho (z dánské strany): 430 m dlouhý uměle vytvořený poloostrov, -

Pohled na umělý ostrov.

Kodaň, Dánsko Malmö, Švédsko Dánsky Oresundsbroen, švédsky Öresundsbron, společně taky někdy Oresundsbron. Zealand Skanie

Stavba mostu byla zahájena v srpnu 1995, - - a poslední díl mostu byl osazen 13. srpna 1999.

Samotný most je dvoupatrový – horním patrem vede dálnice pro automobily - - a dolní patro je uzpůsobeno pro přejezd vlaků, které jezdí až 130 km/hod.

Pro běžný silniční provoz byl most otevřen 1. července 2000 ve 23 hodin, první vlaky vyjely 2. července v 6:09 z Malmö. A od té doby funguje most bez větších potíží dodnes.

V nejvyšším místě je koruna vozovky 57 m nad vodní hladinou. Tudy také proplouvají lodě.

O tom, že si most našel své využití svědčí jen to, že přes něj přejede denně automobilů a 280 vlaků včetně rychlodráhy Kodaň – Malmö. To zahrnuje desítky tisíc přepravených osob každý den.

Vjezd do tunelu v Kodani směrem do Malmö. Tunel v tomto místě byl místo mostu volen proto, že most v blízkosti kodaňského letiště by mohl způsobovat komplikace letecké dopravě.

Výjezd z tunelu směrem z Dánska, v pozadí Malmö.

Pohled z mostu na Malmö.

Výjezd z mostu na švédské území.

Mýtné brány na švédském území. Průjezd přes most je zpoplatněn. Za jeho užití se nyní v běžném autě platí v jednom směru 38 eur (asi 970 Kč).

Vjezd do tunelu opačným směrem ze Švédska do Dánska.

Výjezd z tunelu směrem do Dánska. V pozadí Kodaň.

Příčný průřez dráhy mostu z pobřeží na pobřeží.

PV