Od mapování ke zvládání povodňových rizik – další krok implementace „Povodňové směrnice“ v ČR Ing. Josef Reidinger oddělení ochrany před povodněmi, odbor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Advertisements

Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Nástroje územního plánování
POVODŇOVÉ PLÁNY Ing. Jiří Baloun
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Úvod do problematiky OPŽP
Koncepce environmentální bezpečnosti
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Možnosti financování protipovodňových.
STUDIE PROVEDITELNOSTI FARSKÉHO A BORECKÉHO POTOKA MĚSTO PLANÁ NAD LUŽNICÍ strana 1 STUDIE PROVEDITELNOSTI PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH PROTIPOVODŇOVÝCH OPATŘENÍ V.
Organizační členění ÚO
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Operační program Životní prostředí
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
vedoucí oddělení ochrany před povodněmi OOV MŽP
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Informace o stavu prací na II. plánovací cyklus Zpracovali: Ing. Mgr. Michal Pravec, Ing. Martin Pytloun.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Plány dílčích povodí v Plzeňském kraji
Plány pro zvládání povodňových rizik
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Plánovací proces v oblasti vodního hospodářství. (návrh novely – tzv. „EURONOVELA“) Zákon č. 254/2001Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon),
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Energetické využívání v ČR, pozice MŽP a jak vlastně dál?? Jaromír Manhart Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí STEO seminář: Odpady 2015 a jak.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
zelená linka: Finanční možnosti čerpání z Operačního programu Životní prostředí na vodu.
Možnosti financování adaptačních opatření – Operační program Životní prostředí Přednášející: Datum: Ing. Jan Pištěk
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
zelená linka: Prioritní osa 1 – Zlepšování kvality vody a snižování rizika povodní.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Vodní režim krajiny v územním plánování Petr Birklen AOPK ČR.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
Povodňová ochrana Ing. Eva Valterová odbor životního prostředí a zemědělství oddělení vodního hospodářství tajemník krajské povodňové komise KRAJSKÝ ÚŘAD.
Pozemkové úpravy nástroj pro obnovu a ochranu krajiny.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje (PRVKOK)
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Ústřední pozemkový úřad Ing. Jaroslav Vítek, MBA 2.května 2012, Praha 1.
zelená linka: OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ 2014 – 2020 KONFERENCE POVODNĚ A HOSPODAŘENÍ S VODOU Financování.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Vodohospodářské aktuality
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 19. a 20. října 2016 Mgr. Ladislav Faigl.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
Místní plán inkluze + OP VVV
Hydrologický předpovědní systém pobočky ČHMÚ České Budějovice
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 2. a 3. října 2017.
17 LET RÁMCOVÉ SMĚRNICE O VODĚ PŘÍNOS ANO NEBO NE?
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
územního plánování na obcích v roce 2007
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Informace o závazných částech „Národního plánu povodí Dunaje“– problematika DČOV v ÚPD Informace o závazných částech „Plánu pro zvládání povodňových rizik“
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Územně analytické podklady
Transkript prezentace:

Od mapování ke zvládání povodňových rizik – další krok implementace „Povodňové směrnice“ v ČR Ing. Josef Reidinger oddělení ochrany před povodněmi, odbor ochrany vod MŽP XXX. setkání vodohospodářů v Kutné Hoře 2015

Systémová prevence (hl. II, § 24 až § 26 VZ) –v 6-letých cyklech –předběžné hodnocení povodňového rizika –vymezení oblastí s významným povodňovým rizikem –mapy povodňového nebezpečí a povodňových rizik –Plány pro zvládání povodňových rizik (Labe, Odry a Dunaje) Operativní opatření (hl. IX, § 65 až § 76 VZ) –přípravná –při nebezpečí povodně a za povodně –po povodni Ochrana před povodněmi

Rozdělení plánování ochrany před povodněmi Plánování podle Rámcové směrnice 2000/60/ES – druhý plánovací cyklus Mezinárodní plány povodí (3) Národní plány povodí (3) Plány dílčích povodí (10) kapitola V – Ochrana před povodněmi a vodní režim krajiny Plánování podle Povodňové směrnice 2007/60/ES – první plánovací cyklus Mezinárodní plány pro zvládání povodňových rizik (3) Plány pro zvládání povodňových rizik (3) Dokumentace oblastí s významným povodňovým rizikem (187) Vyhláška MZe a MŽP č. 24/2011 Sb. o plánech povodí a plánech pro zvládání povodňových rizik (5) Cíle ke snížení nepříznivých účinků povodní stanoví zejména standardy ochrany před povodněmi pro území, která nejsou vymezena jako oblasti s významnými povodňovými riziky. Stanovené standardy ochrany území jsou podkladem pro návrh opatření do plánů povodí. (6) Cíle pro zvládání povodňových rizik se stanoví pro jednotlivé oblasti s významným povodňovým rizikem s ohledem na zmírnění nepříznivých účinků povodní na lidské zdraví, životní prostředí, kulturní dědictví a hospodářskou činnost, a pokud se to považuje za vhodné, na nestrukturální opatření nebo snížení pravděpodobnosti zaplavení. návrh opatření

Harmonogram podávání zpráv Evropské komisi Předmět reportováníProvádíTermín dokončení Termín pro reportování Další termín frekvence Transpozice směrnice do národní legislativy členské státy Určení kompetentních orgánů členské státy měsíce po jakékoli změně Předběžné hodnocení povodňového rizika členské státy každých 6 let Mapy povodňového nebezpečí a rizika členské státy každých 6 let Plány pro zvládání povodňového rizika členské státy každých 6 let Implementační report Evropské komise Evropská komise každých 6 let Guidance document No. 29 for Reporting under the Flood Directive

Oblasti s významným povodňovým rizikem

Mapový server – Centrální datový sklad

Plán pro zvládání povodňových rizik v povodí Labe, Odry a Dunaje  Aktuální stav  Zveřejněn k připomínkám veřejnosti od do na stránkách  Připomínky lze podávat písemně na adresu Ministerstva životního prostředí nebo elektronicky  Současně probíhá proces SEA a  Příprava procesu vydání plánu formou opatření obecné povahy

Obsah Plánu pro zvládání povodňových rizik 1.Úvodní informace o problematice zvládání povodňových rizik 2.Členění a struktura plánu pro zvládání povodňových rizik 3.Závěry předběžného hodnocení povodňových rizik 1.Charakterizace území relevantní pro povodňovou problematiku 2.Vymezení oblastí s významnými povodňovými riziky 4.Mapy povodňového nebezpečí a povodňových rizik 1.Závěry, které lze z map vyvodit 5.Popis cílů v rámci zvládání povodňových rizik 6.Souhrn opatření pro zvládání povodňových rizik 1.Principy pro návrh a hodnocení opatření 2.Popis stanovení priorit a sledování pokroku při provádění plánu 7.Doplňující údaje (akce pro informování veřejnosti)  Přílohy Dokumentace oblastí s významným povodňovým rizikem (odkaz) Mapy povodňového nebezpečí a mapy povodňových rizik (odkaz do CDS) Seznam opatření z předchozích období Seznam nově navrhovaných opatření Listy jednotlivých opatření (odkaz)

Cíle plánu pro zvládání povodňových rizik Strategickým cílem implementace Směrnice 2007/60/ES je snížit riziko povodní a zvýšit odolnost proti jejich negativním účinkům na lidské zdraví, životní prostředí, kulturní dědictví, hospodářskou činnost a infrastrukturu. Cíl 1: Zabránění vzniku nového rizika a snížení rozsahu ploch v nepřijatelném riziku. Naplnění tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím:  Zohledňování principů povodňové prevence již v územně plánovací dokumentaci (ÚPD) obcí, zejména nevytvářením nových ploch v nepřijatelném riziku, nezvyšováním hodnoty majetku v plochách v nepřijatelném riziku a případně snižováním rozsahu ploch v nepřijatelném riziku změnou ÚPD.  Postupné realizace konkrétních opatření pro ochranu zastavěných území obcí, zčásti pocházejících již z předchozích dokumentů (plánů oblastí povodí, krajských koncepcí povodňové ochrany a ostatních dostupných materiálů).

Cíle plánu pro zvládání povodňových rizik Cíl 2: Snížení míry povodňového nebezpečí. Naplnění tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím:  Postupné realizace konkrétních opatření v povodí pro zachycení nebo snížení povodňových průtoků, nově navrhovaných nebo pocházejících z předchozích dokumentů (plánů oblastí povodí, krajských koncepcí protipovodňové ochrany a ostatních dostupných materiálů).  Zvyšování retenční schopnosti krajiny a zachování, případně obnova krajinných prvků pozitivně ovlivňujících vodní režim (mokřady).  Uplatňováním vhodných způsobů hospodaření na zemědělské a lesní půdě, vedoucích k většímu zachycení vody v půdě a omezení erozních jevů.

Cíle plánu pro zvládání povodňových rizik Cíl 3: Zvýšení odolnosti obyvatel, objektů, infrastruktury obcí a ekonomických aktivit vůči negativním účinkům povodní. Naplnění tohoto cíle bude dosaženo prostřednictvím:  Zpracování a aktualizace kvalitních povodňových plánů obcí a vybraných nemovitostí, a zajištěním dostatečného vybavení pro provádění nouzových operativních opatření pro ochranu obyvatelstva a zabezpečení základních funkcí obcí i při průchodu povodní větších než Q 100.  Dalšího zdokonalování předpovědní povodňové služby a zajištěním fungující hlásné povodňové služby na úrovni obcí, včetně systémů pro informování a varování obyvatelstva.  Zabezpečení nemovitostí, nacházejících se v územích ohrožených rozlivy, jejich vlastníky proti vzniku vlastních škod a případnému ohrožení jiných území, objektů nebo životního prostředí (odplavení materiálu, únik nebezpečných látek).

Obecná opatření nestrukturálního charakteru Aspekt zvládání – Prevence rizik: 1.1.1Pořízení nebo změnu územního plánu obcí (definování nezastavitelných ploch a ploch s omezeným využitím z důvodu ohrožení povodní) 1.1.2Využití výstupů povodňového mapování (mapy povodňového ohrožení a povodňového rizika) jako limitu v územním plánování a územním řízení 1.3.1Zabezpečení ohrožených objektů a aktivit (zvýšení jejich odolnosti při zaplavení), snížení nepříznivých účinků povodní na budovy a komunální infrastrukturu 1.3.2Individuální protipovodňová opatření vlastníků nemovitostí (zamezení vniknutí vody, zajištění majetku, zajištění odplavitelných předmětů, odvodnění po povodni) Individuální posouzení povodňového rizika a zranitelnosti objektů Aspekt zvládání – Připravenost: 3.1.1Zlepšení hlásné, předpovědní a výstražné povodňové služby (zřízení a modernizace srážkoměrných a vodoměrných stanic, lokální výstražné systémy) 3.2.1Vytvoření nebo aktualizace povodňových plánů územních celků (digit. forma) 3.2.2Vytvoření nebo aktualizace povodňových plánů nemovitostí Uplatnění ve všech dotčených obcích a městech

Konkrétní opatření stavebního charakteru 2.1.Řízení povodí a odtoku přírodě blízkými opatřeními – protierozní opatření v povodí – podpora zasakování dešťových vod – přerušení drah soustředěného odtoku – ochrana a obnova území určených k přirozeným rozlivům – management údolních niv za účelem zpomalení odtoku – revitalizace vodních toků 2.2.Ovlivnění průtoků ve vodních tocích – výstavba suchých nádrží – výstavba vodních nádrží – úprava stávajících vodních děl 2.3.Opatření v korytech vodních toků – zkapacitnění koryt vodních toků – výstavba ochranných hrází podél koryt vodních toků (včetně mobilních prvků) – prověření funkčnosti objektů v korytě a možnost jejich odstranění – zvýšení průtočné kapacity objektů v korytě a v inundačním území – budování opěrných zdí (nábřeží) – odlehčovací obtokové kanály – ostatní terénní úpravy

Příklad konkrétních opatření stavebního charakteru Poř. číslo Kód opatření Název opatřeníVodní tokŘešená lokalitaKraj Aspekt opatř. - ochrana Náklady (mil. Kč) PrioritaPoznámka Morava a přítoky Váhu (MOV) 2MOR Protipovodňová opatření v lokalitě Loštice MoravaLošticeM 2.1.2, 2.1.3, 2.1.4, 2.1.9, , , obec Loštice, zpracovává se DUR 3MOV217002Kouty nad Desnou - Šumperk Desná, Morava Rapotín, Vikýřovice, Šumperk, Velké Losiny M 2.3.1, 2.3.2, 2.3.5, 2.3.6, 2.3.7, 2.3.8, svazek obcí údolí Desné, studie proveditelnosti 4MOV217001Desná, poldr Velké Losiny Desná, Losinka Rapotín, Vikýřovice, Šumperk, Velké Losiny M III.etapa PPO MOV217003Merta, poldr Sobotín Merta, Desná Sobotín, Rapotín, Vikýřovice, Šumperk M III.etapa PPO MOV217006Morava, Litovel - PPO 1. etapaMoravaLitovel, ČervenkaM 2.3.1, 2.3.2, 2.3.4, 2.3.5, 2.3.6, 2.3.8, III. etapa PPO MOV Morava, Olomouc - zvýšení kapacity koryta II. etapa B MoravaOlomoucM 2.3.1, 2.3.2, 2.3.5, 2.3.6, 2.3.8, III. etapa PPO

Opatření obecné povahy  Návrh opatření obecné povahy k vydání závazných částí PpZPR stanovené cíle (příloha 1) a souhrn opatření (příloha 2) orgány veřejné správy ve spolupráci se správci povodí v rámci zabezpečení stanovených cílů realizují jim příslušná opatření pro zvládání povodňových rizik (příloha 2) vlastníci dotčených nemovitostí přijímají potřebná opatření k zabezpečení svého majetku v koordinaci s orgány veřejné správy a spolupracují s orgány veřejné správy na opatřeních souvisejících s jejich majetkem v souladu se stanovenými cíli (příloha 1) a navrženými opatřeními (příloha 2)  Projednání návrhu s dotčenými orgány MZe, MMR, MZd, MD, MV, MO, MPO, MF, MK března 2015  Rozeslání veřejné vyhlášky k návrhu opatření obecné povahy dotčeným obcím (Labe - 618, Odra - 63, Dunaj - 196) dubna 2015 uplatnit připomínky nejpozději do 22. června 2015  Vydání opatření obecné povahy po schválení PpZPR vládou v prosinci 2015

Sledování pokroku při provádění plánu Ukazatele dosažení cílů v oblasti snižování povodňového ohrožení a rizika (1,2): -změna plochy území v nepřijatelném riziku (zejména v kategorii BY) -změna počtu obyvatel v nepřijatelném riziku -změna počtu objektů v nepřijatelném riziku -individuální posouzení citlivých objektů a změny kategorie jejich ohrožení Ukazatele dosažení cíle v oblasti zvyšování odolnosti (cíl 3): -změna počtu povodňových plánů obcí a nemovitostí, případně individuální hodnocení změny jejich kvality (digitální forma, připravenost na povodeň větší než Q 100 ) -změna počtu územních plánů obcí, případně individuální hodnocení změny jejich kvality -změna počtu hlásných profilů, případně předpovědních profilů -změna počtu obcí s jednotným systémem varování a vyrozumění Reporty pro Evropskou komisi o postupu implementace směrnice 2007/60/ES. Informování veřejnosti o pokroku při provádění PpZPR a hodnocení realizace a účinnosti provedených, např. prostřednictvím Zpráv o stavu vodního hospodářství ČR.

–přípravná –při nebezpečí povodně a za povodně –po povodni Operativní protipovodňová opatření Vodní zákon – hlava IX, § 65 až § 76

Stanovení záplavových území

Povodňové plány např. riziková území při přívalových povodních

DUBENKVĚTEN úterý1 čtvrtek1 středa2 pátek2 čtvrtek3 sobota3 pátek4 neděle4 sobota5 pondělí5 neděle6 úterý6Moravskoslezský pondělí7 středa7Jihočeský úterý8Středočeskýčtvrtek8 středa9 pátek9 čtvrtek10Karlovarskýsobota10 pátek11 neděle11 sobota12 pondělí12 neděle13 úterý13Ústecký pondělí14 středa14Pardubický úterý15 čtvrtek15Královehradecký středa16Olomouckýpátek16 čtvrtek17Prahasobota17 pátek18Plzeňskýneděle18 sobota19 pondělí19 neděle20 úterý20 pondělí21 středa21 úterý22 čtvrtek22Zlínský středa23 pátek23Liberecký čtvrtek24 sobota24 pátek25 neděle25 sobota26 pondělí26 neděle27 úterý27Vysočina pondělí28 středa28Praha úterý29 čtvrtek29 středa30 pátek30 sobota31 Příprava účastníků povodňové ochrany např. „Odborná podpora pro omezování povodňových rizik“

Směrodatné limity stupňů povodňové aktivity

Hlásná a předpovědní povodňová služba

Přenos výstražných informací ČHMÚ OPIS GŘ HZS KOPIS HZS CPP ČHMÚ KRAJORP OBEC Ústřední orgány VHD POVODÍ Schéma přenosu výstražných informací (PVI, IVNJ), které vydává centrální předpovědní pracoviště ČHMÚ předání informace z CPP ČHMÚ záložní předání informace ČHMÚ přenos plného textu informace HZS oznámení o vydání informace HZS (při dohodě obce s KOPIS) postoupení informace podle rozhodnutí ORP MŽP Prezentace na WEB

Operativní údaje na internetu ČHMÚ Systém integrované výstražné služby ČHMÚ  Výstrahy pro média/veřejnost  Textové informace  SMS zprávy (SMS infokanál)  XML formát

Operativní údaje na internetu ČHMÚ Informace z hlásných a předpovědních profilů Údaje z vybraných stanic jsou aktualizovány každých 10 minut

Operativní údaje na internetu ČHMÚ Aktuální srážky – sdružená srážková informace

Operativní údaje na internetu ČHMÚ Indikátor přívalových povodní

Operativní údaje na internetu ČHMÚ Informace o zásobách vody ve sněhu

Vyhodnocení významných povodňových situací

Operační program životní prostředí 2014 – 2020 Prioritní osa 1 SC 3: Zajistit povodňovou ochranu intravilánu  alokace 230,6 mil. EUR  zprůtočnění nebo zvýšení retenčního potenciálu koryt vodních toků a přilehlých niv, zlepšení přirozených rozlivů, hospodaření se srážkovými vodami v intravilánu, obnovení, výstavba a rekonstrukce, případně modernizace vodních děl sloužící povodňové ochraně SC 4: Podpořit preventivní protipovodňová opatření  alokace 76,8 mil. EUR  analýza odtokových poměrů včetně návrhů možných protipovodňových opatření, budování, rozšíření a zkvalitnění varovných, hlásných, předpovědních a výstražných systémů na lokální i celostátní úrovni, digitální povodňové plány.

Všechny potřebné předpisy, podklady a odkazy jsou dostupné na a na