Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová DENÍK MYŠLENKY.POCITY.SOUKROMÍ. PLYNUTÍ ČASU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Literární věda.
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
Anna Franková Anna Franková byla židovská dívka, která formou deníku zaznamenávala osudy vlastní rodiny, pronásledované za 2. světové války nacisty. Narodila.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Deník Anny Frankové informace o životě.
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
Rozbor uměleckého textu
Portréty literárních osobností světové literatury
Nikola Burdová, C1B Gymnázium Jiřího Ortena
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
FANTASTICKÁ LITERATURA
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Novela 1) Zařazení literárního žánru: Novela do literárního druhu a typu literatury 2) Definice novely 3) Autoři novel 4) Ukázka 5) Shrnutí.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Co? What?Co? Who?Kdo? Where?Kde? How much?Kolik? When?Kdy? How?Jak? Otázky.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
KAREL ČAPEK 1890 – 1938.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
GENERACE májovců – hálek, světlá, arbes
Český jazyk a literatura
ČTENÁŘSKÝ DENÍK.
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
HOROROVÁ LITERATURA 19. století - současnost
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová ÚVAHA BÝT, ČI NEBÝT? MYSLÍM, TEDY JSEM. VRÁNA K VRÁNĚ SEDÁ?
Johann Wolfgang Goethe Utrpení mladého Werthera.
KAREL JAROMÍR ERBEN - KYTICE Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová Na topole nad jezerem Seděl vodník podvečerem:
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
REALISMUS a NATURALISMUS Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová PRAVDIVOST?VĚROHODNOST?POZNÁNÍ?NEVYHNUTELNOST?OSUDOVOST?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POHÁDKY Bylo, nebylo, za devatero lesy a devatero horami……… Žil,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1.Co se děje? Když se potápěč potápí do stále větší hloubky?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BOHUMIL HRABAL BOHUMIL HRABAL Brno Praha.
RYTÍŘSKÁ EPIKA – ANGLIE Jaká je tvá představa o rytíři? Jaké vlastnosti jsou rytíři připisovány? Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Joseph Heller Joseph Heller služba u letectva účast ve 2. světové válce.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová ROMANETO TAJUPLNOST ZÁHADA NAPĚTÍ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Present perfect – EVER, NEVER Have you ever been in New York? Yes,
VÝKLAD Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová Umíš vypravovat, charakterizovat, popisovat, zapisovat a uvažovat?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková DOBRODRUŽNÁ PRÓZA O čem by mohla vyprávět kniha s tímto obrázkem.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková MICHAL VIEWEGH nar „Tento román – jako koneckonců většina.
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková LEGENDA Narodil se v r Byl z rodu Slavníkovců. V r. 982 se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POVÍDKA Jednou jsem takhle přišel domů ze školy a už ve dveřích jsem.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Osvícenství v literatuře
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Co mají společného zlomky
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Co možná nevíte aneb 5 zajímavých faktů ze světa literatury
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
OSVÍCENSTVÍ.
VY_32_INOVACE_06_Český jazyk pro 8. ročník_Číslovky
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk ROMANTISMUS
EDGAR ALLAN POE ROMANTIK. PROZAIK A BÁSNÍK. LITERÁRNÍ TEORETIK.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
KRONIKA Chtěl bys být kronikářem? Co vše můžeš najít v kronice?
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
1. Co všechno umíš určit u trojúhelníku?
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Daniel Defoe životopis anglického.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Miluše Korandová DENÍK MYŠLENKY.POCITY.SOUKROMÍ. PLYNUTÍ ČASU.

Co už víme… Co už víme… Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk  Odpověz na otázky: 1. Drobný žánr epiky s humornou pointou: 2. Dílo Karla Jaromíra Erbena: 3. Próza kratšího rozsahu s detektivními a hororovými prvky: 4. Kratší příběh sledující určitý úsek ze života jedince: 5. Autor romanet, např. Svatý Xaverius: ANEKDOTA KYTICE ROMANETO POVÍDKA JAKUB ARBES

Co se naučíme… Co se naučíme… DATACE ZÁPIS FORMA CHRONOLOGIE KOMPOZICE TEMATIKA SOUKROMÍ X VEŘEJNOST DENÍK/DENÍKOVÉ ZÁZNAMY Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk

Co se naučíme… Co se naučíme… Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk  deník může svým pisatelům poskytovat útočiště před vnějším světem,  umožňuje jim srovnat si myšlenky a pocity,  pomáhá pisateli uchovat si své soukromí,  pisatel může vydat určité svědectví o sobě a své době,  zaznamenat uplývající čas,  deníky často vycházejí knižně,  vznikají i deníky stylizované. RYSY DENÍKU:

Práce s textem… Práce s textem… Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk  Přečti si úryvek z románu Robinson Crusoe: 1) Podle čeho poznáš, že se jedná o deník? 2) Je deník Crusoa psán v ich-/er-formě? Dolož. 3) Je v knize Robinson Crusoe deník skutečný, nebo fiktivní? Zdůvodni. VY_32_INOVACE_CJ8_DENIK_PRILOHA

A něco navíc…  Zhlédni film Deník Anny Frankové a poté napiš úvahu na téma Válka a její dopady: „Deník Anne Franková dostala ke svým třináctým narozeninám a zachycuje události jejího života od 12. června 1942 až do posledního záznamu z 1. srpna Z původní nizozemštiny byl přeložen do mnoha jazyků a stal se jednou z nejčtenějších knih po celém světě.“ Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk

handwritten entries experiences comment on keeps „A diary is a record (originally in handwritten format) with discrete entries arranged by date reporting on what has happened over the course of a day or other period. A personal diary may include a person's experiences, and/or thoughts or feelings, including comment on current events outside the writer's direct experience. Someone who keeps a diary is known as a diarist.“ Do you understand…? Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk

Zpětná vazba…  Odpověz na otázky: 1) Co je deník? Jaké jsou jeho charakteristické znaky? 2) Jak je deník zpracován z hlediska času? 3) Podle čeho poznáš na první pohled, že se jedná o deník? 4) Může být deník svému autorovi pomocí v životě? 5) Co vše může deník obsahovat? 6) Existují nějaké kompoziční rysy deníku? 7) Co je fiktivní deník? Vysvětli. Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk

Zdroje… DEFOE, Daniel. Robinson Crusoe. 1. vyd. Praha: ALBATROS, ISBN Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk