Úvod Podniková kultura Diplomová práce Bc. Hana Kubicová Vedoucí práce: PhDr. Helena Pavlíčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Tematicky zaměřený kulatý stůl
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Procesní management v oddělení logistiky
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Marketingový plán společnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Supervizní konference 2017
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Synergie manažerského týmu
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Digitální gramotnost Informatické myšlení
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Život bez střeva , Praha.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

Úvod Podniková kultura Diplomová práce Bc. Hana Kubicová Vedoucí práce: PhDr. Helena Pavlíčková

ÚvodPhotography credits - example slide Podniková kultura jako ucelený koncept nacházení společných hodnot a zásad spolupráce v podniku. Její historie a vývoj v ČR. Zaměření práce: Analýza kultury a hodnot v nadnárodních podnicích v ČR, její vývoj. Konkrétní šetření provedena v nevýrobním podniku zabývajícím se obchodním poradenstvím (pro účely práce nejmenován). Další témata: Míra ztotožnění zaměstnanců a uchazečů o zaměstnání s hodnotami podniku. Oblasti působení podnikové kultury (share/stakeholders). Etické kodexy podniků, stírání kulturních rozdílů ve stylu vedení a spolupráci v podniku. Úvod – hlavní témata práce

ÚvodPhotography credits - example slide Definice hodnot zkoumaného podniku. Dopad aspektů podnikové kultury na jeho fungování, zaměstnance a jednotlivé stakeholders. Ověřit, zda jsou hodnoty zaměstnanci přijímány, a v jaké míře se s nimi ztotožňují, zejména jde-li o členy managementu. Ověřit, do jaké míry se s hodnotami podniku ztotožňují uchazeči o zaměstnání v nejužším kole výběru. Míra seznámení zaměstnanců s etickým kodexem podniku a schopnost jeho aplikace v konkrétních morálně složitých situacích. Analýza rysů spolupráce v podniku, kulturních rozdílů mezi jeho zaměstnanci a míru přijetí anglo-amerického participativního stylu řízení českými zaměstnanci. Cíle

ÚvodPhotography credits - example slide Dotazník s bodovou škálou; Dotazník s uzavřenými otázkami; Osobní pohovory; Pravidla klubu – metoda, kdy skupina účastníků vymýšlí pravidla, nebo normy, jimiž se řídí chování v podniku, ve kterém pracují; Erb – metoda, kdy jsou skupinou stanoveny čtyři nejvýraznější rysy kultury podniku a zakresleny do pomyslného erbu; Konzultace a rozhovory s odborníky; Rešerše v rámci podnikových materiálů. Metody

ÚvodPhotography credits - example slide Hypotéza č. 1: Čím déle je člověk v podniku zaměstnán, a na čím vyšší pozici, tím je jeho ztotožnění s hodnotami podniku větší (dotazník s bodovou škálou). Hypotéza č. 2: Uchazeči o zaměstnání v podniku, jež se ve výběrovém řízení dostali do nejužšího okruhu výběru, se ztotožňují s jeho hodnotami, tedy ucházejí se o práci v podniku mj. proto, že má hodnoty jim blízké (dotazník s bodovou škálou). Hypotézy

ÚvodPhotography credits - example slide Hypotéza č. 3: Zaměstnanci vědí, že podnik má etický kodex a znají jeho obsah a dokáží jej aplikovat v morálně rozporuplných situacích (dotazník s uzavřenými otázkami, rešerše v rámci podnikových materiálů, analýza výsledků podnikových výzkumů a rozhovory s odborníky). Hypotéza č. 4: Sami zaměstnanci podniku si uvědomují, že hodnoty, které jsou jim podnikem vštěpovány a jsou konzistentní na celém světě, vylepšují pracovní procesy v českém prostředí a anglo-americký styl vedení vnímají jako lepší, než jejich předchozí pracovní zkušenost v ryze českém podniku (osobní pohovory, pravidla klubu, erb). Hypotézy

Úvod 7 Ověření hypotéz

ÚvodPhotography credits - example slide Hodnoty podniku Dokonalost Týmová práce Vůdcovství

ÚvodPhotography credits - example slide Ověření: dotazník s bodovou škálou (1+, 6-) respondenti vyznačili, jak dalece výroky odrážejí jejich osobní hodnoty, jejich vnitřní přesvědčení. Hodnoty, prezentované dotazníkem (dle čísel otázek): Ověření souladu osobních a podnikových hodnot 1. Plnění slibů. 6. Vůdcovství vyžaduje bezúhonnost. 2. Dosáhnout dokonalosti, neustále se snažit. 7. Nejlepší řešení přicházejí ze spolupráce s kolegy a klienty. 3. Dosáhnout dokonalosti, neustále se zlepšovat. 8. Přinášet klientům přidanou hodnotu nad jejich očekávání. 4. Vzájemně sdílet. 9. Efektivní týmová práce vyžaduje partnerství. 5. Vůdcovství vyžaduje vizi. 10. a 11. Vůdcovství znamená vést spolu s klienty, vést spolu s lidmi.

ÚvodPhotography credits - example slide Složení respondentů a průměrné skóre: Ověření souladu osobních a podnikových hodnot ŽenyMužiskóre Uchazeči (nejužší kolo výběrového řízení)232,8 Administrativa (recepční, sekretářky, IT)412,9 Junioři (odborný personál do 5-ti let u podniku)323,0 Senioři (český management, nad 5 let u podniku)142,9 skóre3,12,8 Hypotéza: čím déle u podniku a na čím vyšší pozici – tím větší ztotožnění s podnikovými hodnotami, nepotvrzena. Hypotéza: uchazeči si vybírají podnik mj. dle toho, že vyznává hodnoty jim blízké, byla potvrzena.

ÚvodPhotography credits - example slide Struktura hodnot: ženy a muži 1. Plnění slibů4. Vzájemné sdílení7. Spolupráce 2. Neustálá snaha5. Jasná vize8. Výsledky nad očekávání 3. Neustálé zlepšování6. Bezúhonnost9. Druhý jako partner 10. a 11. Prestiž

ÚvodPhotography credits - example slide Struktura hodnot: dle skupin respondentů 1. Plnění slibů4. Vzájemné sdílení7. Spolupráce 2. Neustálá snaha5. Jasná vize8. Výsledky nad očekávání 3. Neustálé zlepšování6. Bezúhonnost9. Druhý jako partner 10. a 11. Prestiž

ÚvodPhotography credits - example slide Znalost etického kodexu Etický kodex podniku k dispozici na internetu: Otázky k zamyšlení pro etické rozhodování + návod pro etické rozhodování. Březen 2006: Etický audit – výzkum ohledně etického kodexu Ověření jeho znalosti: Elektronický dotazník – simulace morálně složitých situací, kde má respondent zvolit variantu chování. Úspěšnost správných odpovědí: 98% ⇒ zaměstnanci motivováni k co nejlepšímu vyplnění. Cíl ⇒ přimět zaměstnance 1xročně k prostudování etického kodexu. Hypotéza: zaměstnanci podniku znají jeho etický kodex a dokáží jej použít v konkrétních situacích, byla potvrzena.

Úvod Podniková kultura promítající se do pravidel spolupráce a její prosazování nad rámec národních kultur zaměstnanců podniku.

ÚvodPhotography credits - example slide Výsledky metody erb Jsme jeden tým. Je nezbytné, abys byl jeho součástí. Ostatní jsou na tvé práci závislí a potřebují její výsledky pro další zpracování. Vždy uslyšíš „prosím“, „děkuji“ a „jak to jde“. Dobré vztahy jsou zásadní. Každý člověk je na svém místě. Je poznat, když někdo schází. Dostali jsme se sem poctivou cestou, protože jsme byli ve výběrovém řízení nejlepší. Myslíme si, že pracujeme intenzivněji, a také efektivněji než v jiných podnicích.

ÚvodPhotography credits - example slide Anglo-americký styl vedení  zaměření na týmovou spolupráci, na výkon, otevřenou komunikaci bez ohledu na hierarchii podniku (tykání).  vítán zejména zaměstnanci, jež mají předchozí zkušenosti se zaměstnáním v ryze českém podniku (kde kritizovány problémy komunikačních bariér, neopodstatněná hierarchizace, nepotismus).  přirozeně akceptován novými zaměstnanci - absolventy VŠ; vnímán jako efektivní, bezkonfliktní, zaměřený na výsledky.  problematicky vnímán ze strany českého managementu středního věku. Hypotéza: zaměstnanci si uvědomují, že anglo-americký styl vedení vylepšuje pracovní procesy v českém prostředí, byla potvrzena.

ÚvodPhotography credits - example slide Přínos práce Zpětná vazba podniku:  Podnik nastavil hodnoty a domníval se, že budou zaměstnanci a uchazeči akceptovány. Nikdy však na tuto problematiku nezkoumal v konkrétním šetření. Oceňuje prokázání shody.  Podnik dosud posuzoval management souhrnně, nikoliv dle národností a netušil rozdílné postoje českého managementu středního věku, zejména k týmové práci. Podnik oceňuje tento poznatek s cílem zaměřit se na rozvoj jejich sociálních dovedností. Obecný přínos:  Práce prokázala, že lidé si vybírají uplatnění na trhu práce nejen dle své kvalifikace, schopností a ohodnocení, ale zohledňují i hodnotovou orientaci podniku a shodu se svým vnitřním přesvědčením.

Úvod Otázky k obhajobě