OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Konference Škola ve firmě – firma ve škole
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
VŠFS P.B.. prezentace VŠFS, Partneři Generální partner Hlavní partneři.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
TechIN Propojení studia a praxe. Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zahájení projektu: Ukončení.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné Slezská univerzita v Opavě Zájem o studium na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné se zaměřením.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Jméno Příjmení Konference IDS – Žďár nad Sázavou NABÍDKA VZDĚLÁVÁNÍ A STÁŽÍ V OBORU DOPRAVNÍ TELEMATIKY Ing. Martin Langr, Ph.D.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Vysoká škola sociálně správní, Havířov. jedna z nejmladších soukromých vysokých škol v ČR státní souhlas od listopadu 2007 výuka zahájena v září 2008.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
„Partnerství pro konkurenceschopnost“ Název projektu: „Partnerství pro konkurenceschopnost“ Zkrácený název projektu:„PARKON“ OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Cesta k uplatnění na trhu práce
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
„Okna technickým oborům dokořán“
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Organizace a řízení logistiky
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou profesní profilace v souladu s vývojovými trendy na trhu práce

Téma 3 – Poptávka na trhu výrobků a služeb Souhrnné informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo operačního programu: 7.2 Název prioritní osy: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Číslo oblasti podpory: Název oblasti podpory: Vysokoškolské vzdělávání Předpokládané datum zahájení projektu: Předpokládané datum ukončení projektu:

Téma 3 – Poptávka na trhu výrobků a služeb Popis projektu (1) Výsledky výzkumu připraveného v rámci přípravy projektu ukázaly na vysokou profesní nevyhraněnost absolventů, která se do značné míry promítá do jejich nízké profesní zaujatosti. Ostatní veřejně dostupné výzkumy poukazují na situaci při začlenění absolventů na trh práce, kdy firmy nejsou spokojeny s připraveností absolventa pro řešení standardních profesních úkolů. Je nereálné, aby všichni studenti v průběhu bakalářského studia vyzkoušeli všechny profese, ke kterým inklinují v reálných firmách. Na tuto situaci reaguje projekt. Studenti bakaláři málo hledají možnosti adekvátního uplatnění v praxi v průběhu studia a automaticky chtějí jít studovat magisterský stupeň. Pro řadu profesí je ovšem bakalářského stupeň vzdělání dostačující kvalifikací. Záměrem vzdělávací koncepce českého terciárního školství je, aby významná část absolventů bakalářského stupně vysokoškolského studia šla pracovat do praxe. Zjištěný nesoulad vyžaduje zavést ucelený systém nástrojů a procesů posilujících motivační a znalostní aktivity studentů směřující k jejich profesní orientace již v průběhu bakalářského studia tak, aby po ukončení studia byli na trhu práce žádáni. 3

Téma 3 – Poptávka na trhu výrobků a služeb Popis projektu(2) Zhoršující se demografický výhled pro nejbližších 5 let bude situaci ještě komplikovat, protože o kapacity na VŠ se bude ucházet méně studentů, což sníží konkurenci, posílí pasivitu studentů. Bez cílené profesní profilace orientované ve spolupráci s firmami v konečném důsledku zhorší jejich vyhlídky na trhu práce. Cílenou a systematickou práci při profilaci studentů musí sehrát právě vysoká škola a finanční podpora těchto systémových nástrojů ze strany veřejných financí může přinést mnohonásobné zhodnocení při uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. FaME UTB ve Zlíně připravuje modulární systém profesních zápočtů jako systémovou inovaci, kterou ověří v pilotním projektu, prozatím bez partnera. Pakliže se systém osvědčí, může být aplikován v širokém spektru dalších fakult a VŠ v ČR mimo Prahu. 4

Téma 3 – Poptávka na trhu výrobků a služeb Cíle projektu (1) Hlavní cíle: 1.Inovovat akreditované studijní programy bakalářského studia na Fakultě managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně doplněním modulárního systému profesních zápočtů s cílem posílit profesní orientaci studentů bakalářského studijního programu v prezenční formě - B 6208 Ekonomika a management, Systémové inženýrství a informatika a B 6202 Hospodářská politika a správa. Inovace studijních programů bude směřovat ke zvýšení kvality vzdělávacího procesu a ke zlepšení konkurenceschopnosti absolventů VŠ. 2. Nabídnout 750 studentům e-learningové profesní moduly (50 modulů; jeden modul = jedna typová profese) s potřebnými znalostmi k vybraným typovým profesím vhodným pro absolventy bakalářského studia FaME včetně interaktivních znalostních selftestů pro získání profesních zápočtů. Na přípravě profesních modulů se bude podílet firemní praxe, tak aby docházelo k souladu mezi požadavky firem a znalostmi, schopnostmi a dovednostmi studentů. 5

Téma 3 – Poptávka na trhu výrobků a služeb Cíle projektu (2) 3. Zvýšit u 500 úspěšně podpořených studentů cílené profesní směřování a to k: a) směrem k potřebám trhu práce, b) směrem výběru nejvhodnějších uchazečů o navazující studium a potenciální směřování do profesí orientovaných na vědu a výzkum. Úspěšně podpoření studenti budou disponovat certifikátem o absolvování profesních modulů. Student bude lépe vybaven pro potřeby trhu práce. Specifické cíle: 1. Vytvořit certifikovanou metodiku a vzdělávací obsah nových profesních modulů, který bude použitelný pro ostatní univerzity v ČR mimo Prahy. 2. Zařadit nové profesní moduly jako doplněk akreditovaného studia v období všech tří let bakalářského studia a ověřit jejich efektivitu. 3. Aktivně zapojit studenty do systému profesní orientace formou každoročních výzkumů profesního zacílení, které budou pravidelně vyhodnocovány a bude analyzován vývoj jednotlivých trendů. 4. Vytvořit 50 samostatných internetových interaktivních vzdělávacích nástrojů profesních eTools - a začlenit je jako doplněk inovovaných studijních programů. 6