1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Informatika pro 5. ročník Úvod do světa počítačů - Hardware.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Balená voda – potřebujeme ji?
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Bojíte se francouzštiny?
Pracovní porada Pracovní list.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Pracovní porada Pracovní list.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
STANOVENÍ OSOBNÍCH CÍLŮ A KROKY K JEJICH DOSAŽENÍ
Užitečné závaží.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Komunikace a interakce
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Rešerše.
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Vykazování postupu nebo stavu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
MIKROPROCESOROVÁ TECHNIKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Balená voda – potřebujeme ji?
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Komunikace Umění prezentace. Komunikace Umění prezentace.
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Poměr v základním tvaru.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Lineární funkce a její vlastnosti
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI

2 Copyright © Mercuri International 2001 Prezentační dovednosti Předpoklady úspěšné prezentace Tréma a stres 4MAT Cíle, příprava a struktura prezentace Neverbální a verbální komunikace Shrnutí a náměty pro rozvoj

3 Copyright © Mercuri International 2001 Sir George Jessel „Lidský mozek začíná pracovat ve chvíli, kdy se narodíte a nepřestane až do chvíle, než se postavíte před publikum a začnete mluvit.“

4 Copyright © Mercuri International 2001

5 Předpoklady úspěšné prezentace Více lidí ve své práci neuspělo kvůli svému negativnímu přístupu než kvůli nedostatku znalostí nebo neschopnosti práci vykonávat.

6 Copyright © Mercuri International 2001 STRES Stres je přirozená reakce na situace, které se zdají být obtížně zvládnutelné.

7 Copyright © Mercuri International 2001 Stres není známka slabosti nebo selhání více rozšířený u manažerů než u jiných lidí omezený jen na Vaši práci „celý v mysli“ STRES

8 Copyright © Mercuri International 2001 Budování sebevědomí Úspěch vytváří sebevědomí,ale sebevědomí nevytváří úspěch!

9 Copyright © Mercuri International 2001 Zvládnout stres znamená zvládnout „MOTÝLKY“ ve vašem žaludku a přinutit je létat „ve formaci“!

10 Copyright © Mercuri International 2001 O přípravě ….. „Vždy mi trvá nejméně tři týdny připravit si dobrou spontánní řeč.“ MARK TWAIN

11 Copyright © Mercuri International 2001 Struktura prezentace 1. Řekněte, o čem chcete mluvit. 2. Řekněte to. 3. Řekněte, o čem jste mluvili.

12 Copyright © Mercuri International 2001 První dojem, zde řekněte to co má upoutat Nakonec řekněte to, co chcete, aby si lidé pamatovali

13 Copyright © Mercuri International 2001 ČÁSTEČNÝ CÍL ČÁSTEČNÝ CÍL ČÁSTEČNÝ CÍL HLAVNÍ CÍL Souhlas s částečnými cíli můžete získat během jedné prodejní návštěvy nebo při více návštěvách. Nikdy nezapomeňte na hlavní cíl!

14 Copyright © Mercuri International 2001 … CO PATŘÍ NA ZÁVĚR ? … NO PŘECE EMOTIVNÍ TEČKA.

15 Copyright © Mercuri International 2001 Klíčové pravidlo Jestliže komunikace probíhá špatně, je to nejčastěji chyba toho, kdo „vysílá“.

16 Copyright © Mercuri International 2001 Celkový vliv sdělení Verbální35 % Neverbální65% Birdwhistel Slova 7% Hlas38% Neverbální55% Mehrabiam

17 Copyright © Mercuri International 2001 RUDYARD KIPLING Mám šest opravdových pomocníků, naučili mě všechno co znám. Jmenují se: Co, Kde, Kdy, Jak, Proč a Kdo. „Sloní příběh“

18 Copyright © Mercuri International 2001 Audiovizuální pomůcky Podporují a zesilují to, co chceme říci. Usnadňují zapamatování.

19 Copyright © Mercuri International 2001 Výzkum Harvardské univerzity SLOVNÍ 100% bylo to, co chtěl řečník říci Asi 80% řekl Asi 60% posluchači slyšeli Asi 40% si posluchači pamatovali po 3 hodinách Asi 15% si posluchači pamatovati po 3 dnech Asi % si posluchači pamatovali po 3 měsících

20 Copyright © Mercuri International 2001 Výzkum Harvardské univerzity SLOVNÍ + VIZUÁLNÍ Asi 60% si posluchači pamatovali po 3 dnech Asi % si posluchači pamatovali po 3 měsících SLOVNÍ + VIZUÁLNÍ + POZNÁMKY Asi 80% si posluchači pamatovali po 3 dnech Asi % si posluchači pamatovali po 3 měsících

21 Copyright © Mercuri International 2001 Vyhněte se podobným pomůckám Kde je titulek příliš malý, než aby se dal přečísl. Kde proudy a proudy informací tečou a tečou, je jich příliš mnoho, než aby se daly zapamatovat nebo aby někoho zaujaly. Kde způsob podání informace způsobí, že něco, co by mohlo být poměrně jednoduché a srozumitelné, se stane složité a je to podané s troj – nebo čtyřnásobně větším počtem slov, než je nezbytné nebo potřebné a kdy současně není věnována pozornost dostatku místa a dělání mezer a teorie je nepřehledná a slova mohou být dvojsmyslná nebo mít jiný smysl vzhledem ke gramatickým chybám nebo interpunkci. KDE je příliš různých TYPŮ písma !

22 Copyright © Mercuri International 2001 Vyhněte se podobným pomůckám dIAGRAM příliš stínování příliš malé popisy a přelkepy Příliš INFO Příliš TYpů PÍSMA atd. nepřesná grafika

23 Copyright © Mercuri International 2001 Kodakův zákon Jestli může být diapozitiv založen obráceně, určitě bude !

24 Copyright © Mercuri International 2001 Klíčové pravidlo Nepište na vizuální pomůcky více slov, než byste očekávali na nápisu na tričku.

25 Copyright © Mercuri International 2001 Vizuální pomůcky Tajemství úspěchu Jasná struktura a grafická úprava Klíčové body Jednoduchost

26 Copyright © Mercuri International 2001 NIXON Vím, že věříte, že rozumíte tomu, co si myslíte, že jsem řekl, ale nejsem si jistý, jestli si uvědomujete, že to co jste slyšeli, není to, co jsem myslel. Richard Nixon