Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správa na úseku dopravy JUDr. Alena KLIKOVÁ. Správa na úseku dopravy Lodní doprava (vnitrostátní a námořní) Lodní doprava (vnitrostátní a námořní) Drážní.
Advertisements

Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
OBCE S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ: EFEKTIVNOST A DOSTUPNOST ING. IVETA VRABKOVÁ, PH.D. 8. října 2014 Club Hotel Harmony Ostrava.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Výchovná poradkyně D. Pospíšilová. Přijímací řízení 2016 Maximálně 2 přihlášky originál a kopie v 1. kole Zrušení výstupního hodnocení Pozvánka na přijímací.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Dětské dopravní hřiště Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Náklady.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ workshop 19. září PRO KOLIK TERMÍNŮ V RÁMCI 1. KOLA PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ MAJÍ BÝT PŘIPRAVENY TESTOVÉ ÚLOHY? 1.
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Poloha Top argumenty. Poloha Top argumenty Top argumenty Doprava Silniční doprava Dálnice D11: 9 km Praha: 74 km Letecká doprava Praha - Ruzyně: 98.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Vysoká škola technická a ekonomická
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
POHYB.
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Prezentace pro setkání se starosty LK
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Sídla.
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Z3090 HUMÁNNÍ GEOGRAFIE Cvičení 7 5. listopad 2012.
Téma 11: Finanční plánování
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Využití metodiky MMR ČR k aktualizaci ÚAPo Zpracované kartogramy k vyhodnocení stavu územních podmínek jednotlivých obcí
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Vliv změn ve Studijním a zkušebním řádu na registrace a zápis studentů
Pohyb dopravního proudu, výpočty základních charakteristik Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
VYTYČOVÁNÍ HRANIC POZEMKU
Právo sociálního zabezpečení
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Česká padelová tour 2018 seriál oficiálních soutěžních turnajů vrcholící Mistrovstvím České republiky v padelu vyhlašuje:
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Výkon přenesené působnosti úředníky územních samosprávných celků v kontextu jejich financování Mgr. Martin Stark tajemník městského úřadu v Horním Slavkově.
Obchodní akademie Dr. Edvarda Beneše Slaný, Smetanovo nám. 1200
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Stanovení vzdálenosti na Zemi cv. č. 4
Moje město MARIÁNSKÉ LÁZNĚ 1. díl Vítejte v Mariánských Lázních!
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Právo sociálního zabezpečení
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Vítáme Vás v Luhačovicích
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody bodování k analýze dopravní polohy  analýza dopravní obslužnosti (počet spojů hromadné dopravy)  interpretace výsledků

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Výchozí podmínky:  práce ve dvojicích  termín dokončení – do  obvod obce s rozšířenou působností  základní jednotka → obec

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Hodnocení dopravní polohy  ukazatel dopravní polohy  metoda bodování (přítomnost infrastrukturního prvku – statut) → určitý bodový zisk

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Kritéria bodování Silniční infrastruktura:  vzdálenost intravilánu obce od sjezdu z D/R do 5 km (včetně) → 5 bodů  vzdálenost intravilánu obce od sjezdu z D/R v rozmezí 5,5 až 10 km (včetně) → 3 body  vzdálenost intravilánu obce od sjezdu z D/R v rozmezí 10,5 až 15 km (včetně) → 1 bod  průjezd silnice I. třídy intravilánem obce → 4 body  vzdálenost intravilánu obce od silnice I. třídy do 5 km (včetně) → 2 body  vzdálenost intravilánu obce od silnice I. třídy v rozmezí od 5,5 km do 10 km (včetně) → 1 bod  průjezd silnice II. třídy intravilánem obce → 1 bod Železniční infrastruktura (železniční stanice či zastávka v obci):  průchod „národního“ železničního koridoru → 1 bod  průchod celostátní dráhy → 2 body  průchod regionální dráhy → 1 bod  dráha s více kolejemi (2 a vícekolejné dráhy) → 1 bod  elektrizovaná dráha → 1 bod Poloha obce na křižovatce dopravních komunikací stejného typu → započítání bodů tolikrát, kolikrát se daná situace opakuje

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Konkrétní příklady výpočtu ukazatele dopravní polohy  Jihlava – do 10 km od intravilánu je vzdálený sjezd z dálnice D1 (3 body), městem prochází silnice I. třídy č. I/38 (4 body) a čtyři silnice II. třídy č. II/352, 405, 523 a 602 (4 body). V rámci železniční sítě se zde rozdělují dvě celostátní dráhy č. 225 a 240 (4 body), obě jsou elektrizované (2 body), avšak pouze jednokolejné → celkem Jihlava získává 17 bodů  Humpolec – město leží v bezprostřední blízkosti sjezdu z dálnice D1 (5 bodů), prochází jím silnice I. třídy č. I/34 (4 body) a čtyři silnice druhé třídy č. II/129, 347, 348 a 523 (4 body). Kromě toho zde končí jednokolejná neelektrizovaná regionální dráha č. 237 (1 bod) → celkem Humpolec získává 14 bodů

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Hodnocení dopravní obslužnosti hromadnou dopravou  spojení obec → sídlo správního obvodu ORP  počet spojů hromadné dopravy (autobus, vlak)  komfortní dopravní obslužnost: - autobus → pouze přímé spoje z intravilánu posuzované obce - vlak → možný je i přestup (dohromady max. 30 minut)  zkoumaná období: - ranní dopravní špička běžného pracovního dne (spoje, které přijíždějí do střediska v časovém rozmezí 4.00 až 9.59 včetně, středa v běžném mimoprázdninovém období) - soboty (spoje, které přijíždějí do střediska v sobotu po celý den, sobota v běžném mimoprázdninovém období)  evidence pouze spojů, které v daný typ časového období jezdí: - min. půl roku - spoje v pracovní dny → jízda min. tři dny v týdnu  podkladové údaje →

Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti Závěr  tabulkové výstupy  dvě mapky: - ukazatel dopravní polohy - celkový počet spojů hromadné dopravy (autobus + vlak)  interpretace výsledků