NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Homérské a archaické období
REGIONY EVROPY JIŽNÍ EVROPA.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Řecko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO, OBCHOD
ŘECKO.
Oblast: Jižní Evropa Řecko
Starověké Řecko I. počátky.
PhDr. Jana Žáková. Zemědělská aristokracie zvětšovala své pozemkové vlastnictví Utlačovala drobné rolníky a násilím je nutila k prodeji polí Přelidnění.
Velká řecká kolonizace
Velká řecká kolonizace
Peloponéský poloostrov
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název: STAROVĚKÉ ŘECKO Autor: Mgr. Eva Vondrková
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Vznik řeckých městských států
Charakteristika starověku
Archaické období Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Dějepis Starověk – Řecko 1 Pavel Šupka
Mykénské období Petr Machala.
Velká řecká kolonizace Dagmar Zemanová
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název : VY_52_INOVACE_5.2.1.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ŘECKÉ DĚJINY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Velká řecká kolonizace Název sady: Staroorientální státy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Starověk PŘEDMĚT:DROČNÍK:6. NÁZEV MATERIÁLU:Starověké Řecko-
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Vytvořil: Jakub Řezníček
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Starověké Řecko – Války Řeků za svobodu DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Řím Úvod str. 99.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Starověký řím 6. ročník NG.
Starověký Řím – Římská kultura a umění DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Starověké Řecko I. počátky.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Digitální učební materiál:
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Starověký Řím Povrch a obyvatelstvo
Mykénské období ( st .př.n.l.
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
STAROVĚKÉ ŘECKO.
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Autor: Mgr. Božena Andrašková
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Starověké Řecko – osídlení a počátky dějin DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace

Datum vytvoření projektu listopad 2011 Ročník6. Popis prezentacePrezentace je určena k opakování tématu Vznik a vývoj lidské společnosti v pravěku a starověku. Je zaměřena na opakování učiva o vzniku městských států ve starověkém Řecku. Rozvíjí kompetence k učení a řešení problému. Dále rozvíjí komunikační dovednosti a zlepšuje čtení s porozuměním. Prezentace může být využita pro práci malé až tříčlenné skupiny, celé třídy na interaktivní tabuli a také jako práce pro jednotlivce.

Zopakujeme si informace o Řecku

 Starověké Řecko se rozkládalo na jižní části poloostrova  Další poloostrovy, které k němu patří jsou a Attika.  Řecku také patřil ostrov  Řecko oblévá moře-na východě a na západě  Povrch Řecka je , nížiny jsou hlavně u Peloponés Kréta moře Egejské Jónské hornatý Balkánského

Balkánský poloostrov Peloponés Attika Egejské moře Jónské moře

 Obživa Řeků: zemědělství, pěstování , vína a , také pastevectví, rybolov a lov  Znalost bronzu dokládala řemeslná výroba. oliv obilí vyspělá  V 2. tisíciletí př.n.l. přišli do Řecka první kmeny zemědělci, pastevci, řemeslníci  Dopluli až na PŘÍCHOD PRVNÍCH ŘECKÝCH KMENŮ Achájové Krétu

 Achájové založili první městské státy. Nejvýznamnější byly  Státy ………………… civilizace byly bohaté.  Rozvoj Achájů přerušil vpád kolem roku 1 000př.n.l.  Dórové byli pastevci, zemědělci, rozvíjeli málo řemesel, ale zato byli výborní Mykény mykénské Dórů válečníci

Lví brána v Mykénách

 Zemědělská šlechta považovala půda za majetek  Často nutila násilím É B N O D R rolníky, aby jí půdu prodali  Toto počínání vedlo k dostatku půdy pro (klepni myší na správný pojem) nedostatku všechny rolníky  V řeckých státech došlo k přelidnění a proto začalo velké stěhování , kteří zakládali nové svůj drobné Řeků osady

 Některé kolonie se staly významnými městy a pomohly k šíření řecké  Časem se nové kolonie osamostatnily od svých …………………...měst kultury Na Sicílii založili Řekové osadu SYRAKUSY mateřských V jižní Itálii založili Řekové osaduNEAPOL V jižní Francii založili Řekové osaduMASÍLIA Na pobřeží Malé Asie založili Řekové osady EFESOS A MILÉTOS

 S kterým národem se setkávali Řekové na svých cestách za novým územím?  A) s Peršany  B) s Palestinci  C) s Féničany  Kromě pobřeží Středozemního moře kolonizo-vali Řekové také pobřeží moře. ČERNÉHO

Mapa fénických a řeckých osad, které vznikly ve Středomoří v období velké kolonizace. 8. – 6. století př. N. l.

Zopakovali jsme si co jsme měli Autoři: Kristián Poslt, Marian Hrabovský

 %A9_%C5%98ecko %A9_%C5%98ecko  an%C3%A9 an%C3%A9  n1.jpg n1.jpg  _gate_dsc06382.jpg _gate_dsc06382.jpg  Persian_Wars-en.svg Persian_Wars-en.svg