STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Environmentální výchova pro základní školu
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Vlastní hodnocení školy
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
PROFESNÍ STANDARD V PROFESIONALIZACI UČITELŮ ODBORNÝCH ŠKOL
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Edukátor Profese učitele
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Budování kapacit pro rozvoj škol II
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kurikulum: obsah školní edukace
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Hlavní manažér SP Kvalita I
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008

Proč? Všechny země OECD a řada dalších hledá vhodně formulovaný standard profesních činností učitele, který by se stal nástrojem pro hodnocení kvality výkonu učitele. EU předložila Evropský rámec kvalifikací, který bude prosazován i u nás. Nařízení Vlády ČR č. 533/2005 Sb. – katalog prací s kvalifikačními předpoklady. Standard usnadní evaluaci kvality výkonu učitele. Trend standardizace dospěl pod tlakem ekonomických indikátorů i do oblasti školství.

Co? Pracovní tým formuluje text obsahující návrhy oblastí profesních činností, které činí každý učitel, a definice kritérií pro jejich hodnocení (možná v několika úrovních).

Příklad oblastí profesních činností - kompetence 1. Vedení mezilidských procesu (interpersonální kompetence) 2. Utváření vhodného prostředí (pedagogická kompetence) 3. Plánování učebních procesů (didaktická kompetence) 4. Řízení třídy (organizační kompetence) 5. Podpora skupinovým činnostem (týmová kompetence) 6. Pozitivní ovlivňování vnějšího prostředí školy (environmentální kompetence) 7. Dovednosti efektivního hodnocení (evaluační kompetence) Kernel, Nizozemí

Příklad definice hodnotících kritérií oblasti - plánování Projektování kurikula. Využívání mezipředmětových vztahů. Plánování vyučovací jednotky Plánování jednotlivých aktivit. Efektivita evaluačních nástrojů. Projektování kurikula: 1.Míra znalosti obsahu předmětu 2.Respekt k působní dlouhodobých cílů. 3.Dovednost evaluace míry dosažených výstupů (RVP-ŠVP).

Kdy? V průběhu roku Vytvoření dokumentu ve smyslu státní objednávky pro přípravu učitelů na VŠ. Analýza dosavadních modelů a návrhů doma i v zahraničí.

Faktor času V roce 2012 půjde do důchodu v EU asi 1, 2 mil. učitelů, s nimi odejdou i zkušenosti. Noví učitelé musí být připraveni pro nové výzvy společnosti (motivace k CŽV, využitelnost informačních technologií, multikulturní respekt, zvládnutí rozdílností vnímání světa novými generacemi). Důsledkem musí být i restrukturalizace přípravy učitelů a společenské podpory pro výkon profese. Zdroj: ČSÚ

Děkuji za pozornost. Zdroj: ÚIV

Pracovní tým Prof. dr. K. Rýdl, CSc. Prof. dr. H. Lukášová, CSc. Prof. dr. V. Spilková, CSc. Doc. dr. J. Vašutová, CSc. Doc. dr. M. Píšová, PhD. Doc. dr. P. Urbánek, PhD. Mgr. M. Prášilová, PhD. Mgr. P. Brebera Mgr. K. Suchánková Mgr. J. Kazíková Mgr. H. Košťálová Mgr. F. Tomášek Mgr. H. Stýblová Univerzita Pardubice Univerzita Ostrava Karlova univerzita Praha Univerzita Pardubice Univerzita Palackého Olomouc Univerzita Pardubice Karlova univerzita Praha ZŠ Propojení Sedlčany SKAV a RWCT Praha FZŠ Palachova Brandýs n.L. MŠ a ZŠ Plzeň-Božkov, AŘZŠ