VY_32_INOVACE_02.03.53. Název výukového materiálu: Určení hustoty podle Archimédova zákona ( Účinky síly na těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M AGNETICKÉ POLE ELEKTRICKÉHO PROUDU Ing. Jan Havel.
Advertisements

Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Dětský účet Předmět: Finanční gramotnost Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 8 ročník základní.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
H YDROSTATIKA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
VY_32_INOVACE_
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Technická mechanika – Úvod do statiky
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
WORD Číslování stránek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
WORD Tabulky - ohraničení
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Vztlaková síla.
Jazyk a jazyková komunikace
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chování tělesa v kapalině
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_

Název výukového materiálu: Určení hustoty podle Archimédova zákona ( Účinky síly na těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7. ročník základní školy ÚNOR 2013

Použité zdroje: Fotografie : archiv autorky Ledovec : Hustoměr: 3%A4ometer.jpg/220px-Ar%C3%A4ometer.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Ar%C 3%A4ometer.jpg/220px-Ar%C3%A4ometer.jpg (On line) 2/2013

Anotace Materiál slouží k vysvětlení funkce hustoměru a další možnosti měření hustoty těles pomocí plování tělesa. V materiálu lze listovat pomocí ikonek. Je možné jen posouvat snímky také jen za sebou. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.

Určení hustoty podle Archimédova zákona Jak funguje hustoměr a proč se potopil Titanic?

Zopakujeme si zákon setrvačnosti V V Těleso setrvává v klidu, dokud síly, které na něj působí jsou v rovnováze. V rovnováze jsou ty dvě síly, které působí na jedno těleso, jsou stejně velké a opačného směru. TF = 0 Počítáme s celým objemem tělesa Počítáme s objemem ponořené části tělesa

DVĚ CESTY MĚŘENÍ URČENÍ HUSTOTY KAPALINY ZNÁMÁ HUSTOTA PLOVÁKU URČENÍ HUSTOTY PEVNÉHO TĚLESA ZNÁMÁ HUSTOTA KAPALINY CO MAJÍ SPOLEČNÉ? HUSTOTA PEVNÉHO TĚLESA JE MENŠÍ NEŽ HUSTOTA KAPALINY.

HUSTOMĚR PRŮHLEDNÁ NÁDOBKA SE STUPNICÍ ZÁTĚŽ HODNOTA HUSTOTY KAPALINY

LABORATORNÍ HUSTOMĚR ukáže naměřenou hustotu kapaliny

HUSTOMĚR NA MĚŘENÍ CHLADÍCÍ KAPALINY Balónek na nasávání kapaliny Plovák Průhledná trubička

Jak pracuje Balónkem nasajeme kapalinu Sledujeme, kam se plovák ponoří Na plováku si přečteme, jak nízkou teplotu kapalina vydrží.

Nasajeme do hustoměru vodu z vodovodu Plovák se zcela ponořil, asi by nám voda v zimě zamrzla.

Z jaké látky jsou tato koupající se tělesa ve vodě? Sledujeme, jakou částí se dokázala ponořit do vody.

Odhadnete hustotu tělesa, které jsme hodili do vody? Zkuste podle jeho hustoty určit látku, ze které je vyrobeno. K čemu se taková tělesa slouží v praxi?

Proč porovnáváme jen ponořené objemy těles? Zopakujeme si něco o vztlakové síle kapaliny a gravitační síle Země.

JAKÉ SÍLY PŮSOBÍ NA TĚLESO? GRAVITAČNÍ SÍLA ZEMĚ VZTLAKOVÁ SÍLA OKOLNÍHO PROSTŘEDÍ m.g = == V.. Objem ponořené části tělesa

Porovnáme objemy Objem celého tělesa Objem ponořené části tělesa Hustota kapaliny Hustota tělesa : Porovnáme hustoty :