1 VAZBA NÁSTROJŮ ZVYŠOVÁNÍ KVALITY NA DALŠÍ VÝZVY A CÍLE VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ Ivo Bělonohý, STMOÚ ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Boj proti korupci a lichvě
Company LOGO Konference „Modernizace veřejné správy 2007 – 2013“, Plány v oblasti zefektivňování veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Konference MUNICIPALITY 2011
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Základní registry veřejné správy
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Operační program lidské zdroje a zaměstnanost 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
MĚSTSKÝCH A OBECNÍCH ÚŘADŮ PŘI ŘÍZENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE
Interaktivní personální portál
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
“Analýza agend a optimalizace výkonu státní správy v resortu životního prostředí” Aleš Vokál Ministerstvo životního prostředí.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Ing. Daniel Trnka, Oddělení kvality regulace Úřad vlády ČR Zvyšování kvality regulace 9. mezinárodní konference o informatické podpoře personálních procesů.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Místní Agenda hodnocení místní udržitelnosti v ČR a evropský kontext Ing. arch. Marie Petrová PS URROU, 11. prosince 2013.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Společenská odpovědnost a školy
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Ministerstvo financí ČR
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Výzva k předkládání žádostí
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

1 VAZBA NÁSTROJŮ ZVYŠOVÁNÍ KVALITY NA DALŠÍ VÝZVY A CÍLE VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ Ivo Bělonohý, STMOÚ ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě Praha února 2012

2 PROČ ZVYŠOVAT KVALITU A CO ZAVÁDĚNÍ SYSTÉMU A NÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY PŘINESE ORGANIZACI? ekonomická efektivita optimální management a controlling spokojený zákazník efektivní výstupy – služby stabilizace a rozvoj lidských zdrojů efektivní procesy zvyšování důvěryhodnosti a image organizace šetrnost k životnímu prostředí efektivní využívání zdrojů VSTUPYVÝSTUPY Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

3 CO VŠECHNO TO BUDE ORGANIZACI STÁT? FINANČNÍ NÁKLADY LIDSKÉ ZDROJE ZAPOJENÍ PARTNERŮ ZNALOSTI TECHNOLOGIE ČAS Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

4 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A PŘÁTELSKÉ VEŘEJNÉ SLUŽBY - usnesení Vlády ČR č. 757 ze dne = Strategie realizace Smart Administration v období 2007–2015 Vize rok 2015: - Veřejná správa v ČR je primárně pojata jako služba občanovi, naplňuje principy Dobrého vládnutí, funguje efektivně a výkonně. - Veřejné služby jsou klientsky orientovány, naplňují očekávání občanů, flexibilně reagují na jejich potřeby a fungují hospodárně. -Veřejná správa a veřejné služby přispívají ke zvyšování konkurenceschopnosti české ekonomiky a zvyšování kvality života obyvatel ČR. Globální cíl: Prostřednictvím zefektivnění fungování veřejné správy a veřejných služeb podpořit Socioekonomický růst ČR a zvýšit kvalitu života občanů.

5 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A PŘÁTELSKÉ VEŘEJNÉ SLUŽBY Klíčové problémy na úrovni státní správy  Lidské zdroje  Finance a efektivita jejich vynakládání  Regulace a proces její tvorby  Informační a komunikační technologie  Řízení Klíčové problémy v územní veřejné správě  Finance  Efektivita, kvalita a profesionalita  Služby  Lidské zdroje  Komunikace a koordinace aktivit  Role státu  Modernizace

6 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA SMART ADMINISTRATION SMART ADMINISTRATIONmodel CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Lidské zdroje kritéria 1 - 4, 7,9kritéria 1,4,5,14,17,20 Finance a efektivita jejich vynakládání kritéria 2,4,6,8,9kritéria 4,6,7, 9-18, 20,21 Regulace a proces její tvorby kritéria 1,2,5,6,8,9kritéria 1,2, 4 -7, 9-21 Informační a komunikační technologie kritéria 1,2,4,5,7,8kritéria 3,7,8,10-18,20,21 Řízení kritéria 1,2,5,8,9kritéria 1 – 21 Efektivita, kvalita a profesionalita kritéria 1 - 3, 5 – 9kritéria 1 - 5, 7-21, Služby kritéria 2, 4 - 6, 8,9kritéria 2-4, 7-18, 20,21 Komunikace a koordinace aktivit kritéria 1 - 3, 5 – 9kritéria , Modernizace kritéria 1,2, 4 – 9kritéria , Role státu kritéria 1,2, 4 - 6, 8,9krit. 3,4,7,14,16,18,20,21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

7 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, ANALÝZA AKTUÁLNÍHO STAVU VEŘEJNÉ SPRÁVY - usnesení Vlády ČR č. 924 ze dne do 30. června 2012 ministr vnitra předloží Koncepci dokončení reformy veřejné správy, a to v souladu s analýzou aktuálního stavu VS včetně harmonogramu plnění jednotlivých opatření - do 1. ledna 2014 MV ověří financování přeneseného výkonu státní správy prostřednictvím standardů na pilotním projektu jedné vybrané agendy v působnosti MV - členové vlády a vedoucí ostatních ústředních správních úřadů mají povinnost spolupracovat s ministrem vnitra při realizaci těchto úkolů - návaznost na Koncepci reformy veřejné správy (usnesení vlády č. 258 z ) reforma veřejné správy v územní dimenzi (= přenesení působnosti na obce a kraje) 2) širší pojetí reformy veřejné správy – reforma obsahová (= modernizace VS)

8 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA ANALÝZU STAVU VS ANALÝZA AKTUÁLNÍHO STAVU VEŘEJNÉ SPRÁVY model CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Lidské zdroje – zeštíhlení veř. správy kritéria 1,2,3,4,7,9kritéria 1,5, Finance – kolik stojí výkon přenesené působnosti (vč. problemat. příspěvku na výkon přenesené působnosti) kritéria 2 - 5, 8kritéria 4,16,20,21 racionalizační opatření a zeštíhlení úřadů kritéria 1 – 6kritéria 3,4,5,6,8,13,16, 18 – 21 zavádění nových metod kvality kritéria 1 – 9kritéria standardizace výkonu přenesené působnosti kritéria 2,4,5,9kritéria 4,6,18,20,21 potřeba zjistit společensko- ekonomickou potřebnost jednotlivých agend kritéria 1,2,4,6,8,9kritéria 1,2,4,7,10,21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

9 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, REGULATORY IMPACT ASSESSMENT (RIA) HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE  Soustava analytických metod  Různé varianty řešení  Je (mělo by být) implementováno v rámci legislativního procesu  Minimalizace navrhovaných právních předpisů

10 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA RIA HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE (RIA) model CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Hodnocení dopadů regulace kritéria 1,2,3,4,5,6,8,9kritéria 1 – 8, 10,11,14,16, 18 – 21 Minimalizace právních předpisů kritéria 1 – 9kritéria 4,16,18,20 Legislativní proces kritéria 1 - 6,8,9kritéria 3,4,6,7,11,13,14, 16,18,20,21 Hospodářské dopady kritéria 1 – 9kritéria 2,3,4, 6 – 16, 18,20,21 Sociální dopady kritéria 1 – 4, 6 – 8kritéria 1 – 16, 18 – 21 Environmentální dopady Kritéria 1 - 8kritéria 2 – 4, 6 – 16, 18 – 21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

11 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND  Procesní modelování agend veřejné správy  Projekt OP LZZ realizovaný v letech  Cíle projektu: Vytvořit předpoklady pro zrychlení, zjednodušení a zpřehlednění výkonu agend, včetně snížení administrativních (i časových) a finančních nároků na jejich výkon a tím zkvalitnění služeb směrem ke klientům veřejné správy. Přínosy procesních modelů identifikovat „úzká místa“ procesu, neefektivní a duplicitní činnosti snížit počet nezbytných dokumentů a redukovat administrativní činnosti požadované od klientů veřejné správy zajistit optimální využívání zdrojů vyčíslit a analyzovat rozdělení fondu pracovního času zaměstnanců a omezit nadbytečnou administrativu uvnitř úřadů posoudit obsahovou náplň jednotlivých organizačních celků z hlediska zabezpečení průběhu procesu apod.

12 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY model CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Řízení kritéria 1,2,5,6,8,9kritéria 1 – 21 Metodika analýzy a procesního modelování agend kritéria 1,2,3,4,5,6,8kritéria 8,18,20 Infrastruktura pro procesní modely kritéria 1,2,3,4,5,9kritéria 11,12,18,20 Standardizace agend a jejich výkonu kritéria 2,3,4,5,6,8,9,kritéria 11-13,15,16,18,20 Metodické centrum pro modelování kritéria 1 – 9kritéria 11,12,18,20,21 Školení a přizpůsobení lidských zdrojů kritéria 1,2,3,4,7,8kritéria 1,11,12,14,17 Zjednodušení a zpřehlednění výkonu agend, snížení administrativních, časových a finančních nároků kritéria 1,2,4,5,6,9Kritéria 2,4,6,8,10, , 18,20,21 Redukce administrativních činností požadovaných od klientů veř. správy kritéria 1,2,3,4,5,6,8kritéria 2,3,4,10,20,21 Omezení administrativy uvnitř úřadů kritéria 1,2,3,4,5,7Kritéria 3,6,8,11,12,17–21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

13 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, eGOVERNMENT Základní registry a kvalita 1)Kvalita údajů 2)Kvalita procesů (agend) 3)Efektivita získávání a distribuce údajů 4)Efektivita procesů (agend) Přínosy základních registrů -odstraní se roztříštěnost, nejednotnost a multiplicity ve vedení klíčových databází veřejné správy - zjednoduší se správa a údržba stávajících evidencí a informačních systémů - již jednou pořízená data budou využívána vícenásobně - umožní se sdílení údajů vedených v současných evidencích - vzniknou údaje, na které se lze spolehnout - občan (firma) nebude muset údaje vedené k jeho osobě opakovaně dokládat - správní procesy se zrychlí - uspoří se prostředky veřejných rozpočtů

14 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA ZÁKLADNÍ REGISTRY ZÁKLADNÍ REGISTRY VEŘEJNÉ SPRÁVYmodel CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Kvalita údajů (validita údajů) kritéria 1 – 9kritérium 20 Kvalita procesů (sjednocení a standardizace postupů) kritéria 1 -6, 8,9kritérium 20 Efektivita získávání a distribuce údajů kritéria 1 - 6, 8,9kritéria (?) 4,10,12,18,20 Efektivita procesů, agend (ujednocení podmínek pro výkon agend, měření výkonu agend, možnost optimalizace nákladů a územní skladebnosti) kritéria 1 - 9kritéria (?) 1,4,7,10,12,15,16,18,20 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

15 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, STRATEGICKÝ RÁMEC UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ČESKÉ REPUBLIKY - usnesení Vlády ČR č. 37 ze dne Vazba nástrojů zvyšování kvality na strategický rámec: STRATEGICKÁ VIZE UR ČR Prioritní osa 3: Rozvoj území Priorita 3.3: Účinněji prosazovat strategické územní plánování Prioritní osa 5: Stabilní a bezpečná společnost Priorita 5.1: Posilování sociální stability a soudržnosti Priorita 5.2: Efektivní stát, kvalitní veřejná správa a rozvoj občanského sektoru Cíl 2: Rozvíjet lidské zdroje ve veřejné správě. eGovernment a cíleným vzděláváním přispět k efektivitě a kvalitě veřejné správy a rozvoji forem její práce v souladu s požadavky udržitelného rozvoje Cíl 4: Posílit osvětové a vzdělávací aktivity související s rozvojem spolupráce veřejné správy a neziskového sektoru

16 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, STRATEGICKÝ RÁMEC UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ČESKÉ REPUBLIKY Priorita 5.2: Efektivní stát, kvalitní veřejná správa Problémy veřejné správy:  nedostatečná výkonnost a transparence, resortismus a politizace,  nepřehledné a nestabilní regulatorní prostředí a nevhodně nastavená regulace vedoucí k nadměrnému zatížení občanů, podniků a organizací,  neexistence stabilizované a profesionální státní služby,  neefektivní systém prevence korupce,  stále nedostatečné využívání ICT veřejnou správou spolu s relativně nízkou IT gramotností úředníků vede ke zbytečnému zatěžování podnikatelů,  nedostatečně efektivně pracující soudní systém, zdlouhavost soudního řízení,  nedostatečná kapacita, efektivita a kvalita výkonu územní veřejné správy, chybějící strategické plánování a systematický a komplexní přístup k místnímu rozvoji a k jeho udržitelnosti.

17 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA STRATEGICKÝ RÁMEC UR STRATEGICKÝ RÁMEC UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ČESKÉ REPUBLIKY model CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Výkonnost veřejné správy kritéria 1,2, 5 – 9kritéria 2,4,7, 9 – 21 Transparence veřejné správy kritéria 1,2,4,5,6,8kritéria 1 – 21 Resortismus a politizace kritéria 1,2kritéria 1,2, 5 – 7, 9 – 14, 18 – 21 Nadměrná administrativní zátěž občanů, podniků a organizací kritéria 1,2,4,5,6kritéria 2,4, , 19 – 21 Stabilizované a profesionální veř.služby kritéria 1 – 9kritéria 1 – 21 Nedostatečné využívání ICT, IT gramotnost úředníků kritéria 2,3,4,5,7kritéria 3,4,14,17,18,20 Kapacita, efektivita a kvalita výkonu územní veřejné správy kritéria 1 – 9kritéria 1 – 21 Strategické plánování a přístup k místnímu rozvoji a k jeho udržitelnosti kritéria 1,2,4,5,6,8,9kritéria 1 – 21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

18 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, BOJ PROTI KORUPCI - usnesení Vlády ČR č. 1 ze dne , o Strategii vlády v boji proti korupci na období let 2011 a aktuálně: usnesení Vlády ČR č. 837 ze dne , k Informaci o stavu a způsobu plnění úkolů obsažených ve Strategii vlády v boji proti korupci na období let 2011 a 2012 za období 2. a 3. čtvrtletí 2011 a o Aktualizaci Strategie vlády v boji proti korupci na období let 2011 a listopad 2011 Priority  Novela zákona o veřejných zakázkách  Přijetí zákona o úřednících zajišťující odpolitizování, profesionalizaci a stabilizaci VS  Zavedení přísnějších pravidel pro nakládání s majetkem obcí a krajů  Úprava podmínek pro nakládání s majetkem právnických osob zřizovaných státem nebo územními samosprávnými celky a společností s majetkovou účastí státu  Posílení kontrolních pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu ve vztahu k ÚSC  Pokračování a dokončení elektronizace agend provozovaných v rámci veřejné správy  Zefektivnění systému svobodného přístupu k informacím  Posílení nezávislosti a odpovědnosti státního zastupitelství za výkon svěř. pravomoci  Předložení návrhu zákona o trestní odpovědnosti právnických osob  Posílení restitutivní funkce trestního řízení včetně odčerpání výnosů  Analýza whistleblowingu a ochrany oznamovatelů korupčního jednání

19 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, KORUPCE

20 PŘÍKLAD VAZBY NÁSTROJŮ KVALITY NA BOJ PROTI KORUPCI BOJ PROTI KORUPCImodel CAF – společný hodnotící rámec (celkem 9 kritérií) Místní Agenda 21 (celkem 21 kritérií) Transparentnost veřejné správy kritéria 1,2,4,5,6,8kritéria 1 – 21 Efektivní systém prevence korupce kritéria 1 – 9kritéria 1 – 21 Systém postihů za korupční jednání kritéria 1,2,4,5,6,7,8kritéria 1,5 Přísnější pravidla pro nakládání s majetkem obcí a krajů, právnických osob zřizovaných státem nebo ÚSC a společností s majetkovou účastí státu kritéria 1 – 9kritéria 1 – 5, 7 – 16, 18 – 21 Veřejné zakázky kritéria 1 – 9kritéria 1 – 14, 18 – 21 Nový zákon o úřednících kritéria 1,2,3,4,5,7,8kritéria 1,4,17,18,20 eGovernment kritéria 1 - 9kritéria 1,2,4,5,8,9,12 – 16,18,20,21 Zefektivnění systému svobodného přístupu k informacím kritéria 1,2,3,4,5,6,7kritéria 1 – 21 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

21 OBLASTI ČINNOSTI SDRUŽENÍ TAJEMNÍKŮ Iniciativa v legislativním procesu: - STMOÚ ČR předkládá iniciativní návrhy k legislativní činnosti (zákon o úřednících, zákon o střetu zájmů, audity agend veřejné správy) Spolupráce s dalšími orgány, asociacemi, svazy: - Ministerstva (MV ČR, MŽP, MMR, MPSV) - Svaz měst a obcí ČR - Institut pro veřejnou správu Praha, Aliaves & Co., a.s., VCVS o.p.s., SOK - Rada vlády pro udržitelný rozvoj, Rada vlády pro konkurenceschopnost a IS Vzájemná informovanost mezi městskými a obecními úřady: - webové strany - Zpravodaj STMOÚ ČR - krajské a celostátní konference Vzdělávání a předávání zkušeností: - vzdělávací akce krajského i celostátního charakteru - sdílení zkušeností a dobrých praxí mezi tajemníky - projekty, např. „Vedoucí úřadů územně samosprávných celků – posílení stability a mezinárodní spolupráce“ Mezinárodní spolupráce: - člen evropské asociace komunálních manažerů U. Di. T. E., zájem o ICMA - úzká spolupráce s asociacemi - Slovensko, Maďarsko, Lotyšsko, Bulharsko… Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

22 PODÍL ČLENŮ SDRUŽENÍ TAJEMNÍKŮ NA ZAVÁDĚNÍ KVALITY V JEDNOTLIVÝCH MĚSTECH A OBCÍCH ČR Počet měst a obcí v ČR, zavádějících alespoň jeden z modelů kvality dle evidence MVČR (2009): 113 členové STMOÚ ČR (71%) Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,

23 Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha, ZÁVĚR 1)Kvalitu v jednotlivých organizacích ani ve veřejné správě jako celku NELZE ZVYŠOVAT bez zohlednění vizí, strategií, stanovených cílů a implementačních dokumentů 2)Jednotlivé vize, strategie ani dílčí cíle veřejné správy NELZE NAPLŇOVAT bez účinné implementace nástrojů zvyšování kvality - v ústředních orgánech i v jednotlivých organizacích veřejné správy

24 Ing. Ivo Bělonohý Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR tel.: , Děkuji Vám za pozornost Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, o. s. Praha,