MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Advertisements

Úplné kvadratické rovnice
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_773.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vypracovala Daniela Helusová Mt – Ov pro SŠ
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řešení kubických rovnic
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_68.
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Slovní úlohy řešené pomocí lineárních a kvadratických rovnic
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_67.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_63.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_70.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vyvození a procvičení učiva
Kvadratická rovnice.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
MATEMATIKA Mocniny s celým exponentem
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Matematika Kulová vrstva, kulový pás
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
Geometrická posloupnost
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
VY_32_INOVACE_VJ40.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Kvadratické rovnice - procvičování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Neúplné kvadratické rovnice
Kvadratické rovnice II.
2.1.1 Kvadratická funkce.
Matematika Variace.
Matematika Parabola.
ELEKTROTECHNIKA Řazení kondenzátorů – sériové řazení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procvičování – analytická geometrie v rovině
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Matematický žebřík – komplexní čísla
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Transkript prezentace:

MATEMATIKA Kvadratická rovnice

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 06_03_32_INOVACE_ 18

Kvadratická rovnice Předmět: Matematika Ročník: první Jméno autora: Mgr. Blanka Koukalová Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Koukalová. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace : Prezentace vhodná k výkladu nové látky o řešení kvadratické rovnice. Obsahuje vysvětlení základních pojmů, postup při řešení kvadratické rovnice a několik řešených příkladů. Klíčová slova: kvadratická rovnice, diskriminant, kořeny kvadratické rovnice, zvláštní případy kvadratické rovnice

KVADRATICKÁ ROVNICE

Příklad Čtvercová zahrada má rozlohu 100 m 2. Zjistěte délku její strany. obsah čtverce S = a = a 2 a = 10 m Délka strany čtvercové zahrady je 10 m.

PAMATUJ ! Kvadratická rovnice je taková, kde je neznámá ve druhé mocnině… x 2

KVADRATICKÁ ROVNICE ax 2 + bx + c = 0 a, b, c є R, kde a ≠ 0 ax 2 … kvadratický člen bx … lineární člen c … absolutní člen

Jak vypočítám kořeny kvadratické rovnice ax 2 + bx + c = 0 ? Diskriminant D = b 2 - 4ac Kořeny kde

Na čem záleží počet kořenů kvadratické rovnice ? NA DISKRIMINANTU D > 0dva reálné kořeny D = 0jeden reálný kořen – dvojnásobný D < 0žádný reálný kořen … rovnice má dva imaginární, komplexně sdružené kořeny v oboru C

PŘÍKLADY 1.Určete koeficienty a, b, c kvadratické rovnice 4x 2 – x + 7 = Řešení: a = 4 b = -1 c = 7

2. Určete koeficienty a, b, c u kvadratické rovnice x 2 + 5x = Řešení: a = 1 b = 5 c = 0

3. Určete koeficienty a, b, c u kvadratické rovnice 6x = Řešení: a = 6 b = 0 c = -1

4. Vypočtěte diskriminant a určete počet kořenů kvadratické rovnice - x 2 – 3x + 10 = Řešení: D = b 2 – 4ac D = (-3) (-1).10 D = = 49 D > 0 →2 reálné kořeny

5. Vypočtěte diskriminant a určete počet kořenů kvadratické rovnice x 2 – 8x + 16 = Řešení: D = b 2 – 4ac D = (-8) D = = 0 D = 0 →1 reálný kořen

6. Vypočtěte diskriminant a určete počet kořenů kvadratické rovnice - 2x 2 + x - 6 = Řešení: D = b 2 – 4ac D = (-2).(-6) D = = - 47 D < 0 →žádný reálný kořen

7. Najděte řešení kvadratické rovnice x 2 – 5x – 14 = Řešení: D = (-5) 2 – 4.1.(-14) = = 81

Zvláštní případy kvadratické rovnice - můžeme řešit bez diskriminantu b = 0

PŘÍKLAD Najděte řešení kvadratické rovnice bez použití diskriminantu: x 2 – 36 = x 2 = 36 x 1 = 6 x 2 = - 6

Zvláštní případy kvadratické rovnice - můžeme řešit bez diskriminantu c = 0 ax 2 + bx = 0 x. (ax + b) = 0 ax = - b

Najděte řešení kvadratické rovnice bez použití diskriminantu: x 2 +7x = x. (x + 7) = 0 x 1 = 0 x 2 = - 7 PŘÍKLAD